شرح مختصر :
تحولات و پيچيدگي هاي عصر حاضر نياز سازمانها و موسسات را جهت اعمال تدابيري منطقي به خصوص اقدام به برنامه ريزي صحيح، تصميم گيري و مديريت علمي و ايجاد هماهنگي در امور مربوط به نيازمنديهاي جوامع مطرح ساخته است (به کیش، 1381). تغييرات و پيچيدگي از يك طرف و ابهام ناشي از اطلاعات در محيط از سوي ديگر، منجر به عدم موفقيت در سازمانهاي امروزي ميشود. در اين شرايط استراتژي در يك سازمان مي تواند بعنوان ابزاري مفيد عمل كند و سمت و سوي معيني را براي سازمان تعيين سازد و قوت ها و ضعف ها را با فرصت ها و تهديدها تطبيق مي دهد. چگونگي بكارگيري استراتژي در سازمان به منظور تطبيق يا تغيير جنبه هاي محيطي بيانگر نوع استراتژي تجاري سازمان است (ورهيز و مورگان، 2003).
دنیا پس از انقلاب صنعتی دچار تغییر و تحول اساسی در تمام ابعاد گردید. تجارت و کسب و کار نیز در جوامع مختلف بشري از این قاعده عمومی مستثنی نبوده و در چرخه دگرگونی محسوسی قرار گرفت. موسسات دولتی و خصوصی و مدیران سازمانهاي تجاري و تولیدي براي عقب نماندن از بازار رقابتی برآن شدند تا براي موفقیت در رقابت به استراتژي ها و روشهاي گوناگونی روي آورند. کسب و کار و درآمد زایی از حالت ساده و سنتی گذشته به فعالیتی کاملا حرفه اي و نیازمند دانش وسیع در زمینه هاي مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادي و فناوري اطلاعات تبدیل گردید هستند (عباسی و ترکمنی، 1389).
فرايند توسعه استراتژي در سازمان توسط عوامل و مقدماتي تحت تاثير قرار مي گيرد. جهت گيري استراتژيك يكي از اين مقدمات است كه به عنوان راهنماي برنامه ريزي استراتژيك و فرايند توسعه استراتژيك است. استراتژي تجاري يا استراتژي رقابتي اين مفهوم را در بر دارد كه چگونه يك سازمان بايد در محيط تجاري به رقابت بپردازد تا بتواند به هدف مورد نظرش دست يابد و مزيت رقابتي خود را حفظ كند (فرد، 1986). جهت گيري هاي استراتژيك اصول راهنمايي هستند كه بر درآمد زایی سازمان و فعاليت هاي تدوين استراتژي تاثير مي گذارند. آنها دستورالعمل هاي استراتژيك اجرا شده بوسيله يك سازمان را طوری برنامهریزی مي كنند كه منجر به رفتارهاي صحيح در جهت عملكرد بهتر مي شود (گاتينگتون و يكسرب، 1997 ؛ ژو و همكاران، 2005).
محققين زيادي ادعا مي كنند كه سازمانها مي توانند عملكرد خود را از طريق كامل كردن بازارگرايي با ساير جهت گيري هاي استراتژيك مهمي كه با زمينه محيطي و ويژگيهاي سازماني متناسب باشد، به حداكثر برسانند.
تحقيقات در زمينه درآمد زایی اساسا متمركز بر حفظ جهت گيري يك بازار براساس اتخاذ و اجراي مفهوم درآمد زایی مي باشند. با اين حال تعدادي از تحقيقات، اتخاذ گزينههاي جهت گيري استراتژيك را تاييد ميکند. (مارينوا و همكاران، 2008 ؛ ژو و همكاران، 2008).
فهرست مطالب
- بیان مساله
- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
- مرور ادبیات و سوابق مربوطه
- جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق
- اهداف مشخص تحقیق
- الف: هدف کلی
- ب: اهداف جزئی
- سوالات تحقیق
- فرضیه های تحقیق
- تعریف واژه ها و اصطلاحات
- روش شناسی تحقیق
- متغیر های تحقیق
- الف- متغیرهای مستقل
- ب- متغیر وابسته
- قلمرو تحقیق
- قلمرو مكاني تحقيق
- قلمرو زماني
- جامعه آماری تحقیق
- روش نمونه گيري و تعيين حجم نمونه
- ابزارهاي گرد آوري اطلاعات
- روش تجزيه و تحليل داده ها
- الف: تجزیه تحلیل توصیفی
- ب: تحلیل استنباطی
- مدل مفهومی تحقیق
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروپوزال : ارزیابی شیوه های درآمد زایی در دانشگاه ها
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 21 صفحه
- قیمت: فقط 4900 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.