بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه اثر بخشی نظام کنترل داخلی از دیدگاه حسابرسان مستقل و تاثیر آن بر فرایند حسابرسی
پایان نامه اثر بخشی نظام کنترل داخلی از دیدگاه حسابرسان مستقل و تاثیر آن بر فرایند حسابرسی

پایان نامه اثر بخشی نظام کنترل داخلی از دیدگاه حسابرسان مستقل و تاثیر آن بر فرایند حسابرسی

شرح مختصر

فرایند کنترل داخلی یکی از با مساعل مهم است که هر سازمان برای تضمین بقا و اطلاع از چگونگی عملکرد و اجرای برنامه های خود آن نیازمند است. اطلاعات حاصل از فرآیند کنترل، به عنوان بازخورد، ضمن ایجاد هوشیاری در مدیران به سلامت جریان عملیات و فعالیت ها کمک قابل ملاحظه ای می نماید.

در شرایط موجود نظام کنترل مالی گسترده ای در دستگاه های اجرایی حاکم است. ممیزی حساب ها، وجود ذی حساب در دستگاه اجرایی، به واحدهای رسیدگی و حسابرسی داخلی، حسابرسی مستقل دیوان محاسبات نمونه ای از این کنترل ها هستند.

کنترل داخلی نمی تواند موفقیت یک واحد یا حتی تداوم حیات آن را تضمین کند. حتی اثربخش ترین سیستم کنترل داخلی، تنها می تواند به ما حکومت کند تا به اهداف تجاری اساسی دست یابد. کنترل داخلی اثربخش می تواند مدیریت را به اطلاعاتی درباره پیشرفت یا عدم پیشرفت در راستای تحقق اهداف مجهز کند اما نمی تواند رویدادها یا پدیده های غیرقابل کنترل مانند سیاست ها و برنامه های دولت، اقدامات رقبا و شرایط اقتصادی را تغییر دهد. ولی برای دستیابی به اکثر اهداف مهم، به کارگیری کنترل های داخلی گریزناپذیر است. کنترل داخلی ابزاری مفید برای حل مشکلات بالقوه است.

 کنترل های داخلی تنها به حسابداری به امور مالی محدود نمی شود بلکه تمام واحد تجاری به فعالیت های آن را شامل می شود. با توجه به اینکه مصرف منابع عمومی در بخش دولتی از حجم بالایی برخوردار است و دولت در قبال نحوه مصرف و حفاظت از این منابع، مکلف به پاسخ گویی و حسابدهی خواهد بود از این رو طراحی و اجرای مطلوب کنترل های داخلی در بخش دولتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

برای تحقق مسئولیت پاسخ گویی مدیران و ایجاد شفافیت اطلاعاتی و برقراری نظم و انضباط مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و مالی مهم است تا کنترل های داخلی اثربخش در دستگاه های اجرایی استقرار یابد، که استقرار این کنترل های داخلی قوی و مؤثر باعث شفافیت گزارشگری مالی و عملیاتی خواهد شد.

پس از رسوايي مالي و فروپاشي شركت هاي بزرگ جهان در سال هاي اخير گرو ه هايي كه انگشت اتهام به سوي آنها نشانه رفت، حسابداران حرفه اي و حسابرسان بودند زيرا اين پرسش در اذهان عمومي ايجاد شد كه اگر حسابداران مسئول ارائه اطلاعات سودمند، درست و قابل اتكا و حسابرسان مسئول بررسي كيفيت، مطلوبيت و درست بودن اين اطلاعات هستند ،چرا رويدادهايي رخ مي دهد كه با فرض احساس مسئوليت اين گروه ها و رفتار صادقانه و اخلاقي آنها نبايد رخ مي داد.

کارامانیس و لنوکس[1](2008) در تحقیقی به بررسی اقدامات حسابرسی  بر مدیریت سوددهی پرداختند که نتایج نشان داد که هنگامی که اقدامات حسابرسی بیشتر باشد، مدیریت سوددهی کمتر خواهد بود

مایرز و همکاران[2](2003)  در بررسی  تاثیر دوره تصدی طولانی تر حسابرس بر کیفیت سوددهی نشان دادند که دوره تصدی طولانی تر حسابرس منجر به کیفیت سوددهی بالاتر می گردد. سوددهی نیز هنگامی که حسابرس یک کارشناس صنعتی است از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

بالسام و همکاران[3](2003) دریافتند که مشتریان حسابرسان متخصص صنعتی دارای کیفیت گزارشگری بالاتری نسبت به مشتریان غیرمتخصصان هستند.

عزیز زاده و همکاران(1399)، در بررسی ارتباط بین ضعف کنترل های داخلی و گزارشگری مالی متقلبانه با تاکید بر کیفیت حسابرسی نشان دادند که بین ضعف کنترل های داخلی و گزارشگری مالی متقلبانه ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد ولی کیفیت حسابرسی هیچ گونه تاثیری بر ارتباط بین ضعف کنترل های داخلی و گزارشگری مالی متقلبانه ندارد.

ضعف کنترل داخلی باعث می گردد سازمان جهت تجدید ارائه صورت های مالی هزینه های مجدد متقبل شود که این مخارج از عملکرد دستگاه های اجرایی می کاهد.

یکی از چالش­های مهم دستگاه های اجرایی در سال های اخیر بحث نظارت مالی و حسابرسی است بحث نظارت بر عملکرد سازمان یکی از وظایف مهم و اصلی مدیریت عالی یک سازمان محسوب می گردد.

جهت تحقق این وظیفه مهم و کلیدی سازمانها واحدی را زیر نظر مستقیم مدیر عامل سازماندهی می نمایند که به عنوان بازوی مدیر عامل عمل نموده و نظارت کامل بر عملکرد سازمانها در واحدهای اجرایی و ستادی، تصویر شفاف از سازمان را با توجه به همه فراز ونشیب ها، موفقیت ها و عدم پیشرفت ها وحتی الامکان نقاط ضعف جهت تصمیم گیری به هنگام مدیریت عالی سازمان منعکس نماید که عدم کنترل  داخلی صحیح و به موقع می تواند تبعات و هزینه های زیادی برای دستگاه های اجرایی داشته باشد و باعث بروز تخلفات مالی زیادی در این سازمانها شود و مشکلاتی را برای دستگاه های اجرایی بوجود بیاورد

عنوان : پایان نامه بررسی اثر بخشی نظام کنترل داخلی از دیدگاه حسابرسان مستقل و تاثیر آن بر فرایند حسابرسی
تعداد صفحات:  107 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


یک + 6 =