بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری در سازمان
پایان نامه بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری در سازمان

پایان نامه بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری در سازمان

شرح مختصر:

امروز در دنیای رقابتی و بازارهای پیچیده داخلی و بین المللی که بخاطر جهانی شدن و فراوانی اطلاعات جهان دچار تغییرات سریع و اجتناب ناپذیر شده است، و همچنان با شتاب بیشتری ادا مه دارد فعالیتهای اقتصادی ، خدماتی و آموزشی ، به سمت فعالیتهای دانش محور حرکت کرده و بسیاری از معادلات کشورها را با چالش مواجه ساخته، سازمانها اهمیت زیادی برای درک انطباق پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون خود قائل شده اند در کسب ، به کارگیری دانش و اطلاعات به روز، به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوب تر به مشتریان پیشی گرفته اند احساس می شود در سازمانهایی که ما با آنها در ارتباط هستیم کمتر به دانش ومدیریت دانش اهمیت داده می شود. بخصوص در استان ما که در آمد اصلی بیشتر مردم آن. از راه کشاورزی تامین می شود لذا این مسئله مارا بر آن داشت که این تحقیق را در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به انجام برسانیم . تا شاید با این اقدام بتوانیم کمکی هر چند کوچک به جامعه هدف سازمان جهاد کشاورزی در استان کرده باشبم ، چون در دردورانی که از دانش به عنوان محرک و گر داننده اقتصاد آن را نقل مکان داد و مورد استفاده قرار داد . سازمانها به عنوان تا مین کننده ضروریا ت رشد ، تعالی و رفاه مشتریان خود باید از دانش و مدیریت دانش استفاده مفید نمایند. سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و یویراحمد از این قا عده مستثنی نیست و هدف یاد می شود و دانش به یک کا لا و منبعی گرانبها مبدل گردیده و می توان آن را بسته بندی کرده و سپس ما نیز بررسی رابطه بین مدیریت دانش با کلید واژه های فرهنگ ساز مانی ، فرآیند سازمانی ، سیاست های سازمانی و فناوری سازمانی با نو آوری در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و یویر احمد .و زمینه های گوناگون پیشرفت این سازمان می باشد با توجه به وجود استعداد های درخشان ، تو ا نا و قوی در استان و همچنین در سازمان جهاد کشاورزی استان ، اگرمدیران سازمان بتوانند با مدیریت صحیح و کارآمد، تجربیات ، فنون و شیوه انجام کار ( دانش ضمنی ) و علم روز ( دانش آشکار ) موجود در کارکنان کارشناسان و مدیران را با تشریک مساعی و روابط صمیمی بدست آورند ،گامی موثر جهت نزدیکی به اهداف که نو آوری در سازمان می باشد برداشته خواهد شد.. برای رسیدن به این منظور لازم است همه کارکنان جهت هر چه پیشرفنه تر شدن سازمان عادت به تفکر کردن داشته باشند . زیرا فکر کردن باعث خلاقیت و نوآوری و خلاقیت و نوآوری باعث پیشرفت و بقای سازمان و رقابتی شدن در میان رقبا می شود.

فهرست مطالب

  • فصل اول : کلیات
  • مقدمه   3
  • 1-1- سوالات تحقیق     4
  • 1-2- بیان مسأله  5
  • 1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 7
  • 1-4- اهداف اجرای تحقیق  9
  • 1-5- فرضیات تحقیق    10
  • 1 – 6 – روش تحقیق    10
  • 1-7-     قلمرو تحقیق     11
  • 1-8-     متغیر های تحقیق  11
  • 1-9- تعاریف نظری  11
  • 1-10- تعاریف عملیاتی     12
  • فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
  • 2-1- تعریف دانش      14
  • 2-1-1- انواع دانش     16
  • 2-1-2- ویژگی های دانش      18
  • 2-2- تعریف مدیریت    19
  • 2-3- تعریف مدیریت دانش      20
  • 2-4- مدل ترکیبی مدیریت دانش  29
  • 2-5- مزایای مدیریت دانش      34
  • 2-6-هدف مدیریت دانش  35
  • 2-7- انواع استراتژی مدیریت دانش      37
  • 2-8- عناصر لازم برای نظام مدیریت دانش 37
  • 2 – 9 – مدیریت دانش نیاز مراکز کسب و کار و سازمانها    38
  • 2-10- نوآوری  40
  • 2-10-1 مقدمه 40
  • 2-10-2-تعریف نوآوری   42
  • 2-10-3- مفاهیم مترادف با نوآوری      45
  • 2-11- راهکارهای تقویت نوآوری و خلا قیت     47
  • 2-12- فرایند خلاقیت ، نوآوری   49
  • 2 – 13 – نقش مدیریت در پرورش خلاقیت و نو آوری در سازمان    49
  • 2-14- مؤلفه های اساسی مدیریت دانش   50
  • 2-14-1-فرهنگ  51
  • 2-14-1-1- رابطه فرهنگ سازمانی با نوآوری     59
  • 2-14-1-2- فرهنگ سازمانی و نوآوری در سازمان  59
  • 2–14–1–3- فضای سازمانی     62
  • 2-14-2- فرآیند عمل    64
  • 2-14 -۳- سیاست ها    66
  • 2–14–3-1- تعریف مدل های دیکسون   68
  • 2-14-4-فناوری و مدیریت دانش  69
  • 2-15 – تعریف سازمان   70
  • 2-16- مدیریت دانش سازمانی    72
  • 2-17- مبانی نظری و پیشینه تحقیق     75
  • 2-17-1- سوابق داخلی   77
  • 2-17-2- سوابق خارجی  80
  • 2-18- مدل مفهومی تحقیق     82
  • فصل سوم : روش شناسی تحقیق
  • 3ـ1ـ روش تحقيق      84
  • 3-2- جامعه آماری      84
  • 3-3- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری     85
  • 3-4- ابزار اندازه گیری    86
  • 3-5- پايايي    87
  • 3-6-روايي     89
  • 3-7 – روش تجزیه و تحلیل داده ها 90
  • 3-8- روش گرد آوری اطلاعات    90
  • 3-9- روش های تحلیل آماری     91
  • 3-10- خلاصه فصل      91
  • فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
  • 4-1- مقدمه   94
  • 4-2: یافته های توصیفی  95
  • 4 -2-1: جنسیت       95
  • 4-2-2: تاهل   96
  • 4-2-3: تحصیلات      97
  • 4-2-4: سن    98
  • 4-2-5: پست سازمانی    99
  • 4-2-6: توصیف متغیر های پژوهش     100
  • 4-3: یافته های استنباطی      106
  • 4-5 : تحلیل رگرسیون   110
  •  فصل پنجم : بحث ،نتیجه گیری و پیشنهادها
  • 5-1 مقدمه   112
  • 5-2 نتایج داده های توصیفی حاصل از پژوهش  113
  • 5-3 یافته های استنباطی حاصل از پژوهش     113
  • 5-3-1- فرضیه شماره 1      115
  • 5-3-2- فرضیه شماره 1-1     115
  • 5-3-3- فرضیه شماره 1-2     116
  • 5-3-4- فرضیه شماره 1-3     117
  • 5-3-5- فرضیه شماره 1-4     118
  • 5-4- پیشنهادهای کاربردی پژوهش    118
  • 5-5-پیشنهادهای پژوهشی     119
  • 5-6- محدودیتهای پژوهش    120
  • منابع و مأخذ
عنوان : پایان نامه بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری در سازمان
تعداد صفحات: 135 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  15000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


9 − = هفت