شرح مختصر
موضوع شهرت برند در میان محافل دانشگاهی و بازاری، جذابیت بسیاری پیداکرده است. در سالهای اخیر، افزایش اهمیت و ارزش دستیابی و نگهداری یک شهرت خوب برای شرکت در میان مدیران، به تالش شرکتها برای ایجاد یک سیستم شهرت برای شرکت خود منجر شده است (نجم روشن و همکاران، 1390). شهرت مفهومی است که با اعتبار شرکت ارتباط نزدیکی دارد؛ به عبارت دیگر، شرکتها اعتبار را از طریق رفتارهایشان به دست میآورند که پایه و اساسی برای شهرت قوی ایجاد میکند. اگر ذینفعان به شایستگی آن شرکت ایمان نداشته باشند، شرکت هرگز شهرتی آنچنان قوی نخواهد یافت (گامس و اوکسیوس[1]، 2007). بازاریابان معتقدند عنصر کلیدی که تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید مشتریان دارد، درک آنان از نقش شرکت در اجتماع و چگونگی رفتار آنان با سهامداران و ذینفعانشان است. برند شرکت عنصری کلیدی از شهرت برند است (حقیقی و همکاران، 1390). ولی نکته اصلی این است که یک شرکت، تصاویر ذهنی مختلفی داشته و همچنین میتواند چندین نام تجاری داشته باشد؛ در مقابل شهرت برند، جذابیت کلی یک شرکت را به تمامی مؤلفه هایش شامل کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، گزارش گران و عموم مردم نشان میدهد؛ بنابراین شهرت برند، تصاویر ذهنی که مردم از شرکت دارند را یکپارچه میکند و وجهه و وضعیت شرکت را در برابر رقبا نشان میدهد (طالقانی و همکاران، 1390).
تبلیغات علمی است دینامیک که با تغییرات اجتماعی، تحولات سیاسی و اقتصادی هر روز کل تازه ای پیدا میکند و در محیط های متفاوت با توجه به فکر، عقاید، آداب و رسوم و همچنین فرهنگ و مذهب فرم خاصی مییابد. تبلیغات را میتوان به عنوان عنصر اصلی فرهنگ معاصر در کشورهای در حال توسعه و حتی کشورهای صنعتی دانست (جوهان، 2003). هدف تبلیغ منحصرا در دست گفتن بازار نیست بلکه مقصد باید آن باشد که در مردم و خریداران اعتماد و ایمان عمیقبرای توسعه کارهای آینده به وجود آورد. در این بین تبلیغات به عنوان یکی ابزارهای پیشبرد فروش درآمیخته بازاریابی دارای جایگاهی خاص است و تبلیغات تلویزیونی به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد از سایر روشهای تبلیغاتی اهمیت بیشتری دارد (آنونیموس، 2010).
مشتریان با توجه به وفاداری که نسبت به یک شرکت یا بانک دارند با وجود آنکه محصولات و خدمات واحدهای دیگر بهتر و با قیمت مناسب تری میباشد، ترجیح میدهند که از محصولات و خدمات بانک یا واحد تجاری استفاده کنند. ترجیح مشتری موجب می گردد که محصولات به خوبی در جامعه معرفی شود. بنابراین ترجیح مشتری برای همه کارکنان دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای میباشد و به همین دلیل سعی دارند تا به هر شکل ممکن رضایت مشتریان را جلب کنند.
رفتار مصرف كننده شامل مجموعه اي از فرآيندهاي رواني و فيزيكي است كه قبل از خريـد آغـاز و بعـد از مصــرف نيــزادامــه مــييابــد. رفتار مصرف كننده فعاليتهاي ذهني، احساسي و فيزيكـي اي را كــه افــراد هنگــام انتخــاب، خريــد، اســتفاده و دور انداختن محصولات و خدماتي كه براي ارضاي نيازها و خواسـته هايشـان بـه كـار مـيگيرنـد را شـامل مـيشـود. كليه فعاليتهايي كه افراد براي كسب، مصرف و مرتب كردن محصولات و سرويسهـا انجـام میدهند (بلک ول[2]، 2001). رفتار خرید نیز بخشی از رفتار مصرف کنندگان است که در آن مصرف کننده در هنگام خرید محصول و یا بکارگیری خدمات از خود بروز میدهد. این رفتارها در واقع میزان تمایل فرد به خرید، میزان شور و شوق فرد برای خرید را نشان میدهد.
از زمان تاسیس بانک ها در جامعه جهانی این سازان ها نقش مهمی د اقتصاد جهانی داشته اند، تا جایی که امروزه بانک ها در تمامی معیارها و شاخصه های اقتصاد جهان تاثیر مستقیم و بالایی دارند. به همین دلیل بانک ها میتوانند بر فقر، بیکار، اشتغال زایی، کارآفرینی، رفاه جامعه، توسعه صنعت، پیشرفت در کشاورزی و … موثر باشند و جامعه جهانی را به سمت رفاه عمومی هدایت کند.
بانکها از مهمترین سازمانهای است که در جامعه نقش ارزنده ای دارند. بانکها با اجرای سیاستهای پولی و مالی خود میتوانند بر تمام ابعاد و مولفههای مالی در جامعه اثرگذار باشند. تورم و میزان سرمایه گذاری تحت تاثیر برآیند سیاستهای پولی و مالی تمام بانکها موجود است. بنابراین یک بانک میتواند بر میزان تورم جامعه اثرگذار باشد. در صورتی که سیاست های یک بانک صحیح باشد قدرت خرید مردم ارتقا خواهد یافت و در نهایت میزان رفاه جامعه بیشتر میشود. بانک صادرات یکی از بانکهای است که در ایران دارای اعتبار و شهرت زیادی میباشد و قدمت طولانی نیز دارد. این بانک به جهت تعداد شعب زیاد در سطح کشور و از طرفی به خاطر قدمت طولانی خود نقش به سزایی در جامعه ایفا می کند. شهرت برند این بانک در بین تمامی بانهای ایران دارای رتبه قابل قبولی میباشد. حفظ این شهرت و قدرت رقابت برای این بانک مسئله ای مهم است. بنابراین این بانک نیازمند تبلیغات صحیح و کارآمد میباشد.
عنوان : | پایان نامه تاثیر شهرت برند و تبلیغات بر ترجیح مشتری با نقش میانجی رفتار خرید |
تعداد صفحات: | 97 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 99000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد . کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش |
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید. |
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید