شرح مختصر:
یکی از مسائلی که امروزه بسیاری از شرکتها با آن مواجهند، این است که چگونه با ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود ایجاد تمایز کرده و بتوانند در محیطهای چالشی، به رقابت خود ادامه دهند. در واقع، سازمانها، همواره در جستجوی راههایی نوین در دستیابی به مزیت رقابتی میباشند، در حالی که تبلیغات شفاهی چنین فرصتی را از طریق تأثیری شگرف بر نگرش و رفتار مصرفکنندگان ایجاد میکند. (مازارول اسوینی و همکاران[1]، 2007) در شرایطی که شرکتها با کمبود منابع مواجهند، تبلیغات شفاهی تنها روش بازاریابی است که از یک مشتری به مشتری دیگر منتشر شده و بسیار کم هزینه میباشد. (ژوچنگ و همکاران[2]، 2007: 33) از سویی تبلیغات شفاهی، نه برابر تأثیر تبلیغات سنتی را در تبدیل تمایلات منفی یا خنثی به نگرشهای مثبت دارا میباشد. (مازارول اسوینی و همکاران، 2007)
محصولات و لوازم آرایشی بهداشتی از جمله کالاهایی میباشند که امروزه با زندگی مردم گرده خورد و عجین شده و به ندرت و شاید غیرممکن باشد کسی را پیدا کرده که از لوازم آرایشی بهداشتی از جمله، شامپو، کرم، ژل مو، خمیر دندان، و غیره استفاده نکرده باشد. از مبحث فوق میتوان نتیجه گرفت، با توجه به نفوذ این محصولات در زندگی روزمره مردم، شرکتهایی که قدرت جلب رضایت مشتریان خود در این زمینه را داشته باشند، میتوانند به رشد و توسعه چشم گیری، در سطح داخلی و حتی در سطوح بینالمللی به دست آورند.
در حالی که کشور ما یکی از رکوردداران مصرف لوازم آرایشی بهداشتی در جهان نامیده میشود، بخش عمدهای از این مواد: قاچاق، تقلبی، و غیره استاندارد هستند. برخی از آمارها نشان میدهد که بیش از 6200 فرآورده آرایشی و بهداشتی با مارکهای معروف وارد کشور میشوند. فروش محصولات آرایشی تنها در خاورمیانه طی سه سال اخیر بیش از 19 درصد رشد یافته است. آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و چین قطبهای بزرگ تولید و صادرات فراوردههای آرایشی و بهداشتی در جهان هستند. اقتصاد و صنایع و بسته به این صنعت امروزه کاملاً جایگاه خود را در کشورهای توسعه یافته باز کردهاند و غولهای صنایع آرایشی بهداشتی در دنیا با توجه به نیازها و سلایق مشتریان خود، همه روزه محصولاتی جدیدی را به بازارهای مصرف ارائه میکنند
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول:کلیات تحقیق
- 1-کلیات.. 3
- 1-1- مقدمه. 3
- 1-2- بیان مسئله. 4
- 1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 6
- 1-4- اهداف تحقیق. 9
- 1-4-1- هدف اصلی تحقیق. 9
- 1-4-2- هدف کاربردی تحقیق. 9
- 1-5- سؤالات تحقیق. 9
- 1-5-1-سؤال اصلی. 9
- 1-5-2- سؤالات فرعی. 9
- 1-6- فرضیههای تحقیق. 9
- 1-6-1- فرضیه اصلی. 9
- 1-6-2- فرضیات فرعی. 9
- 1-7- متغیرهای تحقیق. 10
- 1-8- قلمرو تحقیق. 10
- 1-8-1- قلمرو موضوعی. 10
- 1-8-2- قلمرو زمانی. 10
- 1-8-3- قلمرو مکانی. 10
- 1-9-تعریف واژگان و اصطلاحات تخصصی تحقیق. 10
- 1-9-1- تعریف واژگان و اصطلاحات تخصصی تحقیق. 10
- فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق
- 2-1- مقدمه. 13
- 2-2- مبانی نظری تحقیق. 14
- 2-2-1- بازاریابی رفتار مصرف کننده 14
- 2-2-2- مفهوم برند. 15
- 2-2-3- مزایای برند. 16
- 2-2-4- متغیر مستقل. 18
- 2-2-5-متغیرهای میانجی. 18
- 2-2-6- متغیرهای وابسته قصد خرید. 19
- 2-2-7-تبلیغات شفاهی. 20
- 2-2-8- تبلیغات شفاهی چیست؟ 21
- 2-2-9- اهمیت تبلیغات شفاهی. 26
- 2-2-10- مدیریت تبلیغات شفاهی. 27
- 2-3- پیشینه تحقیق. 30
- 2-3-1-تحقیقات انجام شده در ایران. 30
- 2-3-2-تحقیقات خارجی. 33
- فصل سوم:روش شناسی تحقیق
- 3- روش شناسی تحقیق. 41
- 3-1- مقدمه. 41
- 3-2- روش تحقیق. 41
- 3-3- جامعه آماري. 42
- 3-4- روش نمونهگيري. 42
- 3-5- حجم نمونه. 43
- 3-6- ابزار سنجش… 43
- 3-7-روايي و پايايي پرسشنامه. 44
- 3-7-1- روايي. 44
- 3-7-2-پايايي. 45
- 3-7-3- پايايي همساني دروني. 46
- 3-8- مقياسهاي اندازهگيري. 46
- 3-9- روش گردآوري دادهها 48
- 3-10- روش تجزيه و تحليل دادهها 48
- 3-11- آزمون همبستگي. 49
- 3-12-تحليل عاملي تأييدي. 49
- فصل چهارم:تجزیه تحلیل دادهها
- 4- تجزیه و تحلیل. 52
- 4-1- مقدمه. 52
- 4-2-تجزیه و تحلیل. 53
- 4-3- تحلیلهای توصیفی. 53
- 4-4-تجزیه و تحلیل استنباطی. 55
- 4-4-1- بررسی فرض نرمال بودن دادهها 55
- 4-5- آزمون فرضيات تحقيق. 56
- 4-6- رتبهبندی فرضیات بر اساس ضریب همبستگی. 60
- 4-7- تحلیل واریانس… 61
- فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادها
- 5-1- مقدمه. 64
- 5-2- نتايج بررسي فرضيات با استفاده از آزمونهای آماري. 64
- 5-2-1- نتايج بررسي فرضيه اصلی. 64
- 5-3- مدل مبتنی بر یافتههای تحقیق. 65
- 5-4-پیشنهادها 68
- 5-4-1- پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر یافتههای پژوهش… 68
- 5-4-2- پیشنهادهای پژوهشی برای تحقیقات آینده 70
- منابع
عنوان : | پایان نامه تأثیر ارتباطات دهان به دهان بر خرید محصولات یک برند خاص |
تعداد صفحات: | 85 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید