بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه تحلیل الگوی توسعه کالبدی شهری با تاکید بر رویکرد رشد هوشمند شهری
پایان نامه تحلیل الگوی توسعه کالبدی شهری با تاکید بر رویکرد رشد هوشمند شهری

پایان نامه تحلیل الگوی توسعه کالبدی شهری با تاکید بر رویکرد رشد هوشمند شهری

شرح مختصر

یکی از پدیده های رایج شهری در کشورهای در حال توسعه، افزایش چشمگیر جمعیت و به تبع آن گسترش شتابان شهرها می باشد، که بدلیل عدم وجود سیاست گذاری های کارآمد و هم چنین دگرگونی بنیان اقتصادی شهر، فراهم شدن بورس بازی زمین و سیاست های سهل انگارانه شهرسازی و تصمیم گیری ناگهانی برای توسعه شهری، پیامدهای ناگوار زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی را برای شهرها به دنبال داشته است، که از آن جمله می توان به اتلاف اراضی کشاورزی و باغی حاشیه شهرها و اختلال و آشفتگی کیفیت های عملکردی و محیطی شهرها اشاره نمود(حدادان یزدی، 1385).

در سال های اخیر به دنبال بروز مشکلات متعددی که الگوهای رایج توسعه شهری به همراه داشتند رشد هوشمند شهری بعنوان راه حلی برای غلبه بر مسائل و معضلات پیش آمده در شهرها، اصولی برای توسعه متراکم و توسعه مجدد نواحی درون و ارتقای کیفیت های کالبدی و کارکردی آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است(قربانی و نوشاد، 1387). از این رو هدفمند کردن توسعه شهرها به سمت رشد هوشمند از مهمترین مسائلی که در راستای ارتقای کیفیت های کالبدی و کارکردی توسعه شهرهای پراکنده باید در برنامه ریزی شهرها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از موثرترین اقداماتی که می تواند به بهبود این کیفیت ها منجر شود اصلاح فرآیند توسعه شهر براساس معیارها و اصول رویکرد رشد هوشمند است(قلعه باباخانی، 1387).

یکی از شهرهای کشور که در سال های اخیر که با توسعه پراکنده مواجه بوده شهر یاسوج می باشد که این شهر با دارا بودن جاذبه های طبیعی، توریستی بعنوان یکی از قطب های جاذب جمعیت در استان طی سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای پیدا نموده است. این رشد متاثر از رشد جمعیت و ورود مهاجرین، منجر به ساخت و سازهای بدون برنامه و تغییرات زیاد در ساختار فضایی- کالبدی شهر و گسترش آن در زمین های کشاورزی اطراف شده است. به نظر می رسد در آینده نیز در صورت عدم اجرای یک راهبرد معین در تعیین الگوی توسعه مطلوب نه تنها بسیاری از زمین های مرغوب کشاورزی در پیرامون شهر به زیر ساخت وساز شهری خواهد رفت بلکه ایجاد تسهیلات زیربنایی و ارائه خدمات عمومی مورد نیاز شهروندان از سوی مدیریت شهر نیز با مشکل مواجهه و هم چنین کیفیت های عملکردی و محیطی شهر بعنوان یکی از ارکان اصلی در پایداری شهر دچار آشفتگی و اختلال خواهد شد.

بنابراین یکی از راهبردهای اصلی جهت توسعه شهر یاسوج، در راستای پایداری شهر در جهت محافظت از اراضی کشاورزی و هم چنین ارتقای کالبدی و کارکردی شهر، رشد هوشمند(که از نظر تاریخی واکنشی به روند توسعه پراکنده و کم تراکم شهری در کشورهای توسعه یافته است) می باشد.

الگوی توسعه کالبدی شهری

عنوان : پایان نامه تحلیل الگوی توسعه کالبدی شهری با تاکید بر رویکرد رشد هوشمند شهری
تعداد صفحات:  130  صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


2 × نُه =