بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه شناسایی عوامل نظام اطلاعاتی موثر در فرایند تصمیم گیری مدیران دستگاه های اجرایی
پایان نامه شناسایی عوامل نظام اطلاعاتی موثر در فرایند تصمیم گیری مدیران دستگاه های اجرایی

پایان نامه شناسایی عوامل نظام اطلاعاتی موثر در فرایند تصمیم گیری مدیران دستگاه های اجرایی

شرح مختصر

تخصیص بهینه منابع محدود سازمانی از مهم­ترین وظایف مدیریت به شمار می­رود. مدیران برای انجام این مهم به اطلاعات نیاز دارند و در این میان اطلاعات و گزارش­های مالی نقش بسزایی دارد. (مرادی و همکاران،1396). تصمیم­گیری­ جزء بدیهی­ترین وظایف مدیران است. شاید به جرأت بتوان گفت مدیرانی که نتوانند به موقع و درست تصمیم­گیری کنند دیر یا زود با مشکل اساسی مواجه می­شوند. اساس هر تصمیم بر اطلاعات به موقع، قابل فهم، مربوط، قابل اتکا و قابل مقایسه­ای استوار است که از منابع مختلف اطلاعاتی تأمین می­شود. بی­توجهی به کیفیت اطلاعات و یا چشم­پوشی از اهمیت وجود اطلاعات در تصمیم­گیری­ها موجب صدمه­های جبران­ناپذیری به سازمان خواهد شد. ضعف اساسی نظام تصمیم­گیری در سازمان­ها متوجه تصمیم­گیرندگانی است که به ارزش اطلاعات درست و به موقع واقف نبوده یا دانش کافی نسبت به امکانات فرآوری و مبادله اطلاعات ندارند.در مواردی که تصمیم­گیری­های مالی است و یا سرانجام آثار مالی برای سازمان دارد اهمیت اطلاعات با کیفیت دو چندان می­شود. نظام­های اطلاعاتی به­طور عام و نظام­های اطلاعاتی مالی و حسابداری به­طور خاص وظیفه مهم تأمین اطلاعات و کمک به فرآیند تصمیم­سازی و تصمیم­گیری را بر عهده دارد (الوایدی و همکاران[1]،2015)

نظری­پور(1396) در پژوهشی به بررسی اثربخشی نظام حسابداری مدیریت در تصمیم­گیری­های مدیران شرکت­های ایرانی پرداخت. نتایج پژوهش وی نشان داد که به واسطه توانایی نظام اطلاعاتی در ارائه مداوم اطلاعات مربوط، قابلیت سازگاری حسابداری مدیریت می­تواند باعث افزایش اثربخشی حسابداری مدیریت در تصمیم­گیری­های مدیران شود. جعفری­پور و گرگی­زاده(1395) در پژوهشی الگوی مستندسازی نظام اطلاعاتی حسابداری را مورد توجه قرار دادند. نتایج پژوهش آنان نشان داد که نیازها و اولویت­های استفاده­کنندگان از محیط نظام اطلاعاتی بر مستندسازی نظام­های اطلاعاتی تأثیرگذار است.

نظام­های اطلاعاتی به طور عام و نظام اطلاعاتی حسابداری به طور خاص می­تواند سه مزیت شامل بهبود بهره­وری، بهبود اثربخشی و مزیت رقابتی برای سازمان داشته باشد. بهره­وری زمانی ارتقاء می­یابد که نظام اطلاعاتی بتواند در انجام سریع­تر، آسان­تر و دقیق­تر کارها مؤثر باشد. به همین ترتیب، اثربخشی هنگامی به­وجود می­آید که نظام اطلاعاتی بتواند قبل از وقوع مشکلات مدیران را قادر به پیش­بینی و رفع آن کند. نظام اطلاعاتی حسابداری، اطلاعاتی ارائه می­کند که به مدیران در بررسی شرایط و انتخاب گزینه­های بهتر کمک می­کند و با تمرکز بر توانایی­های ویژه سازمان، موجب افزایش مزیت رقابتی آن می­شود. به بیان دیگر، اگر نظام اطلاعاتی بتواند اطلاعات کاربردی برای تصمیم­گیری­های مدیران ارائه کند، می­تواند موجب تغییرات جزئی در فرآیند عملیات و گاهی تغییرات کلی و بنیادی در هدف­ها و راه­کارهای سازمان شود. در سال­های اخیر به نظام پاسخ­گویی مالی و عملیاتی سازمانها توجه بیشتری شده است. علت این توجه اهمیت ارزیابی عملکرد سازمانها برای ایفای رسالتی است که بر عهده دارند. از این­رو، هدف­های عمده نظام اطلاعاتی حسابداری ارائه اطلاعات برای عملیات و نیازهای قانونی و ارائه اطلاعات برای تصمیم­گیری است. بنابراین، کیفیت اطلاعات و گزارش­های نظام اطلاعاتی حسابداری و کاربردی بودن این اطلاعات در تصمیم­گیری­ها و کفایت این نظام در برآوردن نیازهای اطلاعاتی مدیران می­تواند هدف مورد انتظار نظام اطلاعاتی باشد

عنوان : پایان نامه شناسایی عوامل نظام اطلاعاتی موثر در فرایند تصمیم گیری مدیران دستگاه های اجرایی
تعداد صفحات:  106 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


نُه × = 72