شرح مختصر :
برنامهريزي استراتژيك مجموعهاي از تئوريها و چهارچوبهايي است كه به همراه ابزارها و تكنيكهاي تكميلي براي كمك به مديران براي تفكر، برنامهريزي و اقدام استراتژيك طراحي شدهاند. استراتژيهاي خلاقانه و منحصر به فرد كه حاصل تفكر استراتژيك هستند، بايد از طريق تفكر همگرا و تحليل؛ يا به عبارت ديگر، برنامهريزي استراتژيك عملياتي شود (میلیس و مرکن، 2004) هدف از فرايند برنامهريزي استراتژيك، تدوين راهبردهای رقابتي است. مهمترين قسمت در تدوين راهبردها، انتخاب صحيح راهبردهاست؛ چرا كه اولاً هيچ سازماني داراي منابع نا محدود نیست و ثانياً با اجراي يك راهبرد اشتباه شركت ممكن است در چنين گردابي گرفتار آيد كه ديگر راه بازگشتي نداشته باشد (چن و وانگ، 2003 ؛ پولیدو و همکاران، 2008). راهبرد يك برنامه جامع براي عمل است كه جهت گيريهاي عمده یک سازمان را معين ميكند و رهنمودهايي براي تخصيص منابع در مسير كسب هدفهاي بلند مدت سازماني ارائه ميدهد. انتخاب راهبرد مناسب، كاري پيچيده و حتي مخاطره آميزاست؛ زيرا هر راهبرد سازمان را به يك محيط رقابتي خاص هدايت ميكند. از آنجايي كه هيچ سازماني داراي منابع نامحدود نیست و فضاي حاكم، فضايي رقابتي است، تدوين راهبردهاي صحيح و رقابتي كه سازمان را به اهداف كلان مورد نظر خود برساند، از بيشترين اهميت برخوردار است. چرا كه صرف منابع محدود بر موضوعهای غير اصلي، جريمهاش واگذاري ميدان رقابتي به رقيبي است كه منابع محدود خود را بر روي موضوعهای اصلي متمركز كرده است (یه و دنج، 2004). با توجه به مطالب گفته شده، ميتوان بيان داشت كه داشتن راهبرد و برنامهريزي استراتژيك، بهترين ابزار براي تمام سازمانهايي است كه درصدد هستند بدون تسليم در برابر تغيير، حضوري آگاهانه در بازار داشته باشند (ضرغامی و احسانی، 1390).
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول : کلیات پژوهش
- 1-1- مقدمه 3
- 1-2- بیان مسئله 5
- 1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 10
- 1-4- اهداف تحقیق. 11
- 1-4-1- هدف اصلی تحقیق. 11
- 1-4-2- اهداف جزئی تحقیق. 12
- 1-5- سوالات تحقیق. 12
- 1-6- فرضیههای تحقیق. 13
- فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
- 2-1- مقدمه 15
- 2-2- استراتژی. 16
- 2-2-1- تاريخچه پيدايش استراتژي. 16
- 2-2-2- تعریف استراتژی. 17
- 2-2-3- مدیریت استراتژیک.. 18
- 2-2-3-1- مراحل مدیریت استراتژیک.. 18
- 2-2-3-2- تدوین استراتژیها 19
- 2-2-3-3- اجرای استراتژیها 19
- 2-2-3-4- ارزیابی استراتژیها 19
- 2-2-4- انواع استراتژی. 20
- 2-2-5- پیاده کردن استراتژی ها در عمل. 20
- 2-2-6- رویکرد استراتژیک بر فرآیند برنامهریزی. 23
- 2-2-7- برنامهریزی. 24
- 2-2-7-1- ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰي اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ.. 25
- 2-2-7-2- ویژگیهای برنامهریزی استراتژیک.. 26
- 2-2-7-3- وجوه افتراق برنامهریزی استراتژیک و برنامهریزی عملیاتی. 27
- 2-2-7-4- اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰي اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ.. 28
- 2-2-7-5- سطوح برنامه ریزی استراتژیک.. 28
- 2-2-7-6- رویکرد استراتژیک در برنامهریزی آموزشی. 28
- 2-2-7-7- برنامهريزي استراتژيك منابع انساني. 29
- 2-2-7-8- مفهوم طرحريزي استراتژيك منابع انساني. 29
- 2-2-7-9- برنامهريزي استراتژيک در بخش دولتي. 30
- 2-2-7-10- برنامهها 30
- 2-2-7-11- الگوهاي استراتژيك منابع انساني. 31
- 2-2-7-12- عناصر الگوي برنامه ريزي استراتژيك منابع انساني. 31
- 2-2-7-12-1- فرايند استراتژيك.. 31
- 2-2-7-12-2- تصميمات استراتژيك.. 31
- 2-2-7-12-3- تجزيه و تحليل محيط داخلي. 32
- 2-2-7-12-4- تجزيه و تحليل محيط خارجي. 32
- 2-2-8- تجزيه و تحليل قوتها و ضعفها، فرصتها و تهديدات (SWOT) 32
- 2-2-9- استراتژیک اثربخش… 33
- 2-2-10- تفکر استراتژیک.. 34
- 2-2-11- استراتژی تکنولوژی. 35
- 2-3- بررسي وضعيت منابع آب در ايران. 36
- 2-3-1- لزوم مديريت جامع سيستم آب.. 37
- 2-3-2- ضرورت ايجاد نظام جامع مديريت منابع آب در سطح ملي. 37
- 2-3-3- عوامل عمده تهديد كننده منابع آبي. 40
- 2-3-3-1- افزايش جمعيت و توسعه شهرنشيني. 40
- 2-3-3-2- توسعه كشاورزي و صنعت.. 41
- 2-3-3-3- ضعف در مديريت منابع آب.. 41
- 2-3-4- چالشهاي موجود در رابطه با منابع آب كشور 41
- 2-3-5- مديريت تقاضاي آب.. 43
- 2-4- خطوط انتقال آب.. 43
- 2-4-1- انواع خطوط انتقال. 44
- 2-4-2- اجزای خطوط انتقال آب.. 44
- 2-4-2-1- لولهها 44
- 2-4-2-2- مصالح مختلف مورد استفاده در تاسیسات انتقال و توزیع آب.. 44
- 2-4-2-2-1- قطر نامی یا اسمی. 44
- 2-4-2-2-2- انواع لولهها و اتصالات آنها 46
- 2-4-2-2-3- لولههای چدنی. 46
- 2-4-2-2-4- لولههای چدن داکتیل یا چدن نشکن (لولههای چدن شکلپذیر) 46
- 2-4-2-2-5- لولههای فولادی. 47
- 2-4-2-2-6- لولههای بتون آرمه 47
- 2-4-2-2-7- لولههاي پلياتيلن. 48
- 2-4-2-2-8- لولههاي پلياتيلن دوجداره 48
- 2-4-2-2-8-1- موارد کاربرد 48
- 2-4-2-2-9- شیرها 49
- 2-4-3- روشهای استقرار مخازن در شبکه های توزیع آب.. 50
- 2-5- پیشینه تحقیق. 51
- 2-5-1- مروری بر تحقیقات داخلی. 51
- 2-5-2- مروری بر تحقیقات خارجی. 53
- فصل سوم: روششناسی تحقیق
- 3-1- مقدمه 58
- 3-2- شرح کامل روش تحقیق. 59
- 3-3- روش گردآوری اطلاعات.. 59
- 3-4- ابزارهای گردآوری اطلاعات.. 60
- 3-5- جامعه و نمونه آماری. 61
- 3-6- قلمرو تحقیق. 61
- 3-6-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 61
- 3-6-2- قلمرو مکانی تحقیق. 62
- 3-6-3- قلمرو زمانی تحقیق. 62
- 3-7- فرآیند انجام پژوهش… 62
- 3- 8- روشهای سنجش متغیرهای تحقیق. 62
- 3-8-1- كارت امتيازي متوازن BSC. 62
- 3-8-2- تحلیل پوششی دادهها 64
- 3-8-3- روش تابع مرزی تصادفی. 64
- 3-8-4- الگوي خطاي ترکیب بتیس و کولی. 65
- 3-8-5- مدیریت ريسك.. 66
- 3-8-6- تصمیمگیریهای چند معیاره 66
- 3-9- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 67
- فصل چهارم: یافتههای پژوهش
- 4-1- مقدمه 70
- 4-2- تحلیل جامعهشناختی نمونه 70
- 4-3- تحلیل توصیفی فرضیههای پژوهش… 74
- 4-4- استنباط آماری. 77
- 4-4-1- آزمون فرضیههای تحقیق با استفاده از آزمون فریدمن. 77
- 4-4-2- آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون میانگین T-Student 82
- 4-4-3- پياده سازي متدلوژي تصميم. 85
- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
- 5-1- مقدمه 91
- 5-2- تطابق فرضیات با پرسشنامه 91
- 5-3- بحث آزمون فرضیهها 92
- 5-4- بحث و نتیجهگیری. 96
- 5-5- محدودیتهای تحقیق. 102
- 5-6- پیشنهادات.. 103
- 5-6- 1- پیشنهادات کاربردی. 103
- 5-6-2- پیشنهادات پژوهشی. 103
- فهرست منابع و مآخذ. 104
- الف: منابع فارسی. 104
- ب: منابع لاتین. 108
- پیوست
- عنوان : پایان نامه بررسی رویکردهای استراتژیکی تهاجمي، محافظه كارانه، رقابتی و تدافعي به خطوط انتقال آب در سال 1395
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 121 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید محصول “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.