بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پرسشنامه » دانلود پرسشنامه مديريت کيفيت فراگير TQM
دانلود پرسشنامه مديريت کيفيت فراگير  TQM

دانلود پرسشنامه مديريت کيفيت فراگير TQM

شرح مختصر:

هدف : ارزيابی مديريت کيفيت فراگير در سازمان .

نحوه تکميل : لطفا 6 گزينه هر معيار را به دقت مطالعه فرماييد و عبارتی که بهتر کاربرد آن معيار را در سازمان شما نشان می دهد را انتخاب کنيد و شماره گزينه انتخابی را در فضای خالی سمت چپ هر معيار درج کنيد . شيوه ديگر ، مصاحبه با افراد صاحب تجربه در سازمان است که با پرسيدن از آن ها مصاحبه گر خود آن را تکميل می نمايد . توجه داشته باشيد که طيف انتخاب ها از تعهد قوی و استثنايي تا عدم عمل کرد برای هر معيار مرتب شده است .

نحوه امتياز بندی و تفسير نتايج :

برای تعيين امتياز سازمان خود از فهرست معيار های مديريت کيفيت فراگير ، گزينه های انتخابی خود را مطابق جدول امتياز گذاری نماييد .

«جدول امتياز گذاری»

گزينه ها

معيار

الف ب ج د ه و
  1. حمايت و رهبری مديريت عالی
20 16 12 8 4 0
  1. برنامه ريزی استراتژيک
15 12 9 6 3 0
  1. مشتری مداری (تمرکز بر مشتری)
40 32 24 16 8 0
  1. شناسايي و آموزش کارکنان
15 12 9 6 3 0
  1. توانمند سازی کارکنان و کار تيمی
15 12 9 6 3 0
  1. اندازه گيری و تجزيه و تحليل کيفيت
15 12 9 6 3 0
  1. بيمه کيفيت
30 24 18 12 6 0
  1. پيامد ها بهبود بهره وری و کيفيت
50 40 30 20 10 0
امتياز هر ستون            

مجموع امتيازات مديريت کيفيت فراگير :    ( طيف از صفر تا دويست )

  • الف ) امتياز 200-160 : نشان می دهد که سازمان در اندازه های جهانی با تعهدی عميق و بلند مدت و هم چنين فعال در زمينه بهبود کيفيت و بهره وری قرار دارد . در اين سطح ، اهداف بايستی چالشی باشند و برای به دست آوردن حتی سطوح بالاتر کيفيت و بهره وری ، روش ها و راه های جديد جستجو شود .
  • ب ) امتياز 159-120 : امتياز در اين طيف نشان می دهد که سازمان دارای فلسفه ای منطقی با سازماندهی مطلوب در زمينه بهبود بهره وری و کفيت است که شروع به شکوفايي نموده است . در اين سطح اهداف بايستی بر روی اجرای برنامه هاای منطقی (TQM) متمرکز گردد .
  • ج ) امتياز 119-80 : امتياز در اين طيف نشان می دهد که سازمان شروع به يادگيری برنامه کيفيت و بهره وری نموده است . در اين سطح بايستی اهداف بر روی حرکت از مداحل برنامه ريزی به اجرای واقعی (TQM) به منظور به دست آوردن تجربه عملی متمرکز گردد .
  •  د ) امتياز 79-40 : اين طيف امتيازی ، شناخت مبهمی از بهبود کيفيت و بهره وری را در سازمان نشان می دهد و علاوه بر آن برنامه ای برای آموزش يا اجرا چنين فعاليت هايي وجود ندارد . امتياز در اين سطح نگرش خطرناکی در مورد سازمان ايجاد می کند . اگر سازمان به دنبال افزايش توانايي خود در بلند مدت است ، بايستی هر چه سريع تر پيشرفت نمايد . اهداف بايستی به طور شديد بر روی تشويق مديران عالی برای يادگيری چيزهاي بيشتر راجع به (TQM) متمرکز گردد . در چنين مواردی بايد آزمايش مجددی از مروضات راجع به کمک های احتمالی که فرآيند می تواند به بقا سازمان کند انجام گيرد .
  • ه ) امتياز 39-0 : امتياز در چنين طيفی نشان می دهد که سازمان اخيرا هيچ اعلامی نه از بهبود کيفيت و بهره وری دارد و نه از برنامه های بهبود توسعه . اين سطح نشان می دهد که سازمان با اين وضعيت از ميدان به در خواهد شد

مگر اين که سازمان دارای انحصار مطلق و به حد خيلی زيادی شکست ناپذير در زمينه کالا ها و خدمات اساسی و با ارزش باشد . در اين سطح تمرکز اهداف بايستی بر روی يک اقدام ضروری و اضطراری معطوف گردد . يادگيری عملی گردد و برنامه هايي برای ايجاد بهره وری و کيفيت به صورت آگاهانه در سازمان تدارک ديده شود .

تعدادی از سوالات

معیار اول: حمايت و رهبری مديريت عالی در سازمان

  1. الف) مديران عالی به طور مستقيم و فعالانه در فعاليت های مربوط به بهبود کيفيت درگير می شوند .
  2. ب) مديران عالی در فعاليت هايي که بهبود کيفت را به دنبال دارد ، مشارکت می کنند .
  3. ج) بيشتر مديران عالی از فعاليت های بهبود کيفيت حمايت می کنند .
  4. د) بعضی از مديران عالی حمايتی برخورد کرده و در بهبود کيفيت سهيم می شوند .
  5. ه) تعداد کمی از مديران به طور آزمايشی از فعاليت هايي که بهبود کيفيت را به دنبال دارد حمايت می کنند .
  6. و) هيچ حمايتی از سوی مديريت عالی برای فعاليت های بهبود کيفيت وجود ندارد .
  • عنوان پرسشنامه: مديريت کيفيت فراگير TQM
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد سوالات: 8 معیار و 48 سوال
  • قیمت: 2500 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


4 + سه =