شرح مختصر :
عوامل مختلفي باعث مي گردند برنامههاي درسي مقبوليت خود را بتدريج از دست بدهند. براي جلوگيري از اين زوال برنامه ، لازم است عناصر آن به طور مرتب مورد ارزيابي قرار گيرد و عوامل تهديد كننده آن شناخته شد و برنامه اصلاح گردد .( ملكي ، 1382)
در پروژه ملي آموزش علوم تجربي دوره ابتدايي نياز است اهداف ،محتوا ، روشهاي تدريس ، و روشهاي ارزيابي آن مورد پژوهش قرار گيرند تا نارسائيهاي آن شناخته و به اصلاح آن پرداخته شود . گر چه پيشرفت تحصيلي تحت تاثير عواملي از قبيل هوش ، انگيزه ، نحوه ارزشيابي و خانواده قرار ميگيرد ، از جهت ديگر يادگيري دانش آموزان و شيوه تدريس مهم است .
در اكثر مدارس روش سخنراني و انفرادي مورد استفاده قرار ميگيرد و كمتر به روشهاي فعال و گروهي توجه مي شود . نظريههاي جديد يادگيري عنوان مي دارند كه يادگيري وقتي موثر است كه يادگيرنده نقش اصلي را داشته باشد . معلم بايد راهنما و جهت دهنده باشد و تلاش نمايد تا به طرق مختلف دانش آموزان را هر چه بيشتر در فعاليتهاي كلاسي مشاركت دهد . در روشهاي سنتي و انفرادي كه امروزه از آنها به عنوان روشهاي غير فعال ياد مي شود. معلم نقش فعالي در جريان تدريس داشته مطالب را به طور شفاهي در كلاس بيان نمود و دانش آموزان فقط به صحبتهاي او گوش داده و مطالب مورد نظر را حفظ مي نمايند .
در چنين شرايطي زمينههاي لازم براي رشد اجتماعي شاگردان فراهم نميشود و حتي پيشرفت تحصيلي و رشد فكري شاگردان نيز از تاثيرات نامطلوب اين شرايط بينصيب نميماند . به همين دليل امروزه موضوع روشهاي آموزشي فعال ، يادگيري فعال و يادگيرنده فعال جايگاه ويژهاي در مباحث تربيتي پيدا كرده است . البته عوامل متعددي مانند رشد اجتماعي و يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ميشود كه روشهاي آموزشي غير فعالي يكي از اين عوامل است . اين روشها و راهبرد ياددهي سنتي در عصر حاضر جوابگوي نياز جامعه نبوده و هر ساله تعداد قابل توجهي از دانش آموزان و دانشجويان كشور به دليل ارائه شيوههاي نامناسب تدريس با افت تحصيلي مواجه شده و خسارتهاي زيادي بر جامعه تحميل ميگردد . با توجه به اين كه روشهاي تدريس سنتي ( انفرادي ) به شيوه غير فعال ارائه ميشوند ،معلمان با تكيه بر اين روشها و به ويژه روش سخنراني دانش آموزان را به حفظ و تكرار مفاهيم علمي ترغيب مي كنند و علي رقم اينكه در محافل علمي و تربيتي ، از فعال بودن شاگرد ،رشد فكري و آزاد انديشي وي صحبت مي شود ، اما عملاً چنين ديدگاههايي از حد حرف و شعار خارج شده است ( علي عسگري ، 1384 ، ص 3)
فهرست مطالب
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- پيشينه پژوهش
- پژوهشهاي خارجي
- پژوهشهاي داخلي
- جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق
- اهداف مشخص تحقيق
- اهداف کاربردی
- فرضيههاي پژوهش
- سوالات پژوهش
- روششناسي پژوهش
- شرح کامل روش
- جامعهي آماري و انتخاب شركتها
- روش گردآوري دادهها
- روش تجزيه و تحليل دادهها
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروپوزال: بررسی آموزش روش با استفاده از روشهای انفرادي و مشاركتي و تاثیر آن بر يادگیری
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 17 صفحه
- قیمت: فقط 4900 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.