بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود پروژه بررسی نقش و اهمیت نظام مهندسی ارزش و نحوه بکارگيری آن در پروژه های مختلف و ارائه راهكارهاي مناسب
دانلود پروژه بررسی نقش و اهمیت نظام مهندسی ارزش و نحوه بکارگيری آن در پروژه های مختلف و ارائه راهكارهاي مناسب

دانلود پروژه بررسی نقش و اهمیت نظام مهندسی ارزش و نحوه بکارگيری آن در پروژه های مختلف و ارائه راهكارهاي مناسب

شرح مختصر :

هر سال بخش بزرگي از اعتبارات و منابع مالي كشور صرف سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي بزرگ عمراني از جمله بیمارستان ها مي‌شود و اين در حالي است كه به طور متوسط اين طرح ها چه در بخش ملی و چه در بخش‌هاي استاني و منطقه‌اي، با بيش از 50 درصد تأخير در پيشرفت كار مواجه هستند. تأخير در پيشرفت كار، علاوه بر آنكه موجب طولاني شدن زمان اجرا و صرف هزينه‌هاي قابل توجه براي راه‌اندازي مجدد يا تكميل آنها مي شود، منجر به تحميل هزينه فرصت‌هاي از دست رفته بر بخش‌هاي اقتصادي بهره‌برداري و نيز توجيه ناپذيري طرح‌ها در مراحل بعد نيز، مي‌گردد.‌

وجود مشکلات عدیده در اجرای پروژه‌ها با تمرکز بر سه عامل زمان، هزینه و کیفیت، اهمیت تهیه راهکارهای اجرایی و قابل اعتماد جهت بکارگیری علوم روز دنیا را بیش از پیش ضروری می‌نماید. علاوه بر اين الزامات قانونی در بکارگیری نظام مهندسی ارزش در پروژه‌های دولتی و ملی باعث می‌شود که نیاز به وجود راهکاری جامع، فراگیر و کاربردی که بتواند راهگشای مدیران و کارشناسان این پروژه‌ها باشد، احساس گردد.

ذکر این موارد در شرایطی است که سازمان‌هاي دولتي به ويژه سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در زمينه تدوين قوانين و دستورالعمل هاي مرتبط با اين روش نيز اقداماتي انجام داده‌اند اما با اين وجود هنوز مطالعاتي در اين زمينه با هدف يافتن ارائه راهكاری جهت بهبود وضعيت اجرايي پروژه هاي دولتي و ارزيابي مشكلات آنان از نظر زماني، مالي و كيفي در جامعه مهندسي كشور وجود ندارد. از اين رو در اين تحقيق تلاش شده است تا گام نخست در اين زمينه به درستي و با رعايت كليه جوانب برداشته شود و اميد است نتايج اين تحقيق به ويژه بخش‌های متمرکز بر تدوين قوانين و دستورالعمل‌ها، مورد استفاده مراجع ذيصلاح از جمله سازمان مديريت و برنامه ريزي قرار گيرد.

از سويي ديگر بررسي وضعيت طرح هاي عمراني، با توجه به اطلاعات و گزارش‌هاي نظارتي پروژه‌هاي عمراني ملي كه توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور طي سال‌هاي 1374 تا 1381 منتشر شده است، بيانگر آن است كه تحقق خاتمه پروژه‌ها طي سال‌‌هاي ياد شده، در بهترين حالت 5/49 درصد (سال 1379) بوده است. ميانگين وزني مدت اجراي پروژه‌هاي عمراني در سال‌هاي مورد اشاره، در بهترين حالت 7/7 سال ( تقريباً دو برابر پيش‌بيني هاي صورت گرفته در دوره طراحي) بوده است. از سوي ديگر، كيفيت اجراي پروژه‌ها نيز ‌مناسب نبوده و تنها 3/2 درصد از پروژه‌هاي خاتمه يافته در سال 1381، ‌درجه كيفي عالي دريافت كرده‌اند. بررسي آمار مربوط به سال 1380 (به عنوان نمونه) نشان مي دهد كه در اين سال 670 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اجراي 8892 پروژه در نظر گرفته شده است. در اين سال حدود 1/60 درصد اعتبارات عمراني پيش‌بيني شده، تخصيص داده شده است (10 درصد كم تر از سال 1379) و 7/59 درصد از هدف‌هاي يك ساله طرح هاي ملي ،‌تحقق يافته است‌[1] .

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه و بیان مساله
  • مهندسي ارزش و اهميت آن
  • تعريف مسأله و اهداف پژوهش
  • روش تحقيق
  • تجزيه و تحليل
  • نتيجه‌گيري
  • فهرست منابع و مآخذ
  • عنوان پروژه : بررسی نقش و اهمیت نظام مهندسی ارزش و نحوه بکارگيری آن در پروژه های مختلف و ارائه راهكارهاي مناسب
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 28 صفحه
  • قیمت: 12000 تومان  9000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


× 5 = بیست