بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی رابطه 5S و عملکرد شرکت های تولیدی با میانجیگری TQM و TPM
پایان نامه بررسی رابطه 5S و عملکرد شرکت های تولیدی با میانجیگری TQM و TPM

پایان نامه بررسی رابطه 5S و عملکرد شرکت های تولیدی با میانجیگری TQM و TPM

شرح مختصر

یک برنامه تولیدی می تواند تنها هنگامی موفق باشد که پیشرفت هایی در عملکرد تولیدی آن صورت گیرد تا با استراتژی های تجاری هماهنگ باشد. روش 5S روش مورد استفاده برای شکل دهی و بهبود محیط کار به حساب آمده و کیفیت کل را بهبود می بخشد. بدین ترتیب به عنوان پایه ای برای پیشرفت مستمر در سازمان ها مطرح است. 5S، 5 مورد از کلمات ژاپنی را در برمی گیرد که شامل سیری، سیتون، سیسو، سیکتسو و شیتسوک می باشد. این کلمات به معنای پاکیزگی، نظم و ترتیب، تمیزی، استانداردسازی و نهادینه کردن می باشد. مفهوم اصلی، توسط اوسادا در ابتدای دهه 1980 مطرح شده است. این مورد به شکل گسترده ای در بسیاری از شرکت های ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته است که در خانه ها و سازمان های صنعتی به عنوان فعالیت های نگاهداری مطرح شده است. به علاوه اجرای مناسب 5S می تواند سازمان را در بازار کاملا رقابتی به پیش برد (نایک[1] و همکاران، 2015).  

5S عبارت است از يک سيستم فکري و عملياتي که با هدف بهبود بهره وري، ارتقاي کيفيت و جلوگيري از اتلاف منابع طراحي مي شود. اين سيستم تلاشي سازمان يافته براي انجام  اصلاحات تدريجي  و مستمر  است  که  با  اجراي  آن بهره وري سازمان افزايش مي يابد. نظام آراستگی محیط کار، طرح بهینه اي براي مدیریت منابع به ویژه منابع فیزیکی است و از این طریق تحقق کارایی و اثربخشی تسهیل و تسریع می یابند (ترنر[2]، 2005). 5S نظام اصلاح مستمر محیط کار مبنی بر اصول و روش هاي قابل فهم همگان تلقی می گردد (اوسادا[3]، 2001).  5S آغاز یک زندگی ایمن، راحت و پرثمر براي همه در محیط کار می باشد. نیروي محرك براي اجراي برنامه 5S از درون افراد نشأت می گیرد و به همین جهت نظام آراستگی و ساماندهی محیط زندگی و کار، عامل حیاتی براي کسب موفقیت سیستم هاي فنی  اجتماعی می باشد (کومار خانا و گوپتا[4]، 2014).

سازمان ها در هر مرحله اي از عمر خود و همچنين متاثر از فضاي رقابتي پيرامون موجود، مي دانند که بايستي از منابع، استفاده بهينه اي به عمل آورند. ساماندهي محيط کار، 5S، از جمله رويکردهايي است که بهره وري و تعالي سازماني را امکان پذير مي سازد. مزايا و منافع حاصل از به کارگيري اين نظام در ابعاد اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي سيستم هاي انساني در سطوح خرد و کلان، نشانگر جايگاه مهم اين طرح نوين مديريتي مي باشد (میرزایی و شارقی، 1391).

مفهوم مدیریت کیفیت جامع (TQM) بعنوان نتیجه ای از رقابت شدید جهانی، توسعه یافته است. شرکت هایی که تجارت بین المللی دارند، به فلسفه، شیوه ها، ابزار و تکنیک های TQM توجه ویژه ای داشته اند. با توجه به نظرات گاروین (1988)، رقابت جهانی به سطوح بالاتری از کیفیت برای بدست آوردن رضایت مشتری نیازمند است. TQM یک فلسفه مدیریتی است که به مدیریت سازمان ها برای بهبود اثر بخشی و عملکرد بمنظور رسیدن به جایگاهی جهانی، در طول دو دهه اخیر کمک کرده است (کنکنی و تان[5]، 2011).

عنوان : پایان نامه بررسی رابطه 5S و عملکرد شرکت های تولیدی با میانجیگری TQM و TPM
تعداد صفحات:  91 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


2 − دو =