شرح مختصر:
اصطلاح مدیریت راهبردی، مرکب از دو واژه مدیریت و راهبرد است؛ صاحبنظران مدیریت را فراگرد بهکارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی بر مبنای یک نظام ارزشی که از طریق برنامهریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل عملیات، برای دستیابی به اهداف تعیینشده، صورت میگیرد، تعریف کردهاند(رضائیان،1379 ).
فرهنگ لغات وبستر استراتژی یا راهبرد را علم و هنر بهکارگیری نیروی بازوی جنگجو برای محافظت و نجات امکانات در یک جنگ تعریف میکند(رنجبرانی فراهانی، 1379 ).
راهبرد یا راهبردها حاصل فرآیند برنامهریزی راهبردی و یا بینش و تجربه شخص کارآفرین هستند(رضائیان، 1379 ) و عبارت است از برنامهای جامع، منسجم و کامل که برای تحقق اهداف اساسی سازمان تدوین میگردد. بنابراین راهبرد نوعی برنامه است که برای نیل به مقاصد و اهداف اصلی سازمان تدوین میشود و تعیینکننده نوع خدمات یا محصولاتی است که سازمان به جامعه عرضه میکند و الگوی نحوه پاسخگویی سازمان به محیط را شکل میدهد. همچنین راهبرد، کارکنان و سایر منابع سازمان را با توجه به چالشها و مخاطرات موجود در محیط، برای نیل به اهداف کلی سازمان بسیج میکند و مسیر واحدی را برای تحقق آن اهداف مشخص میسازد؛ تا با بهکارگیری منابع موجود، تحقق اهداف جامع سازمان عملی گردد. راهبرد بهمنزله الگوی تصمیمهایی است که در سازمان اخذ میشود و فعالیتها و نتایج را شکل میدهد. راهبردهای خوب، ابزارهایی رقابتی بهشمار رفته و راهبردهای نامناسب، ضعفهای عمده برای سازمان محسوب میشوند در حقیقت راهبرد یک سازمان مشخص میکند که یک سازمان چگونه میخواهد برای سهامداران، مشتریان و شهروندان ارزشآفرینی کند(اکبری و همکاران،1386 ).
راهبرد جهتگیریهای عمده سازمان را معین میکند و رهنمودهایی برای تخصیص منابع در مسیر کسب هدفهای بلندمدت سازمانی ارائه میدهد. انتخاب راهبرد، کاری پیچیده و حتی مخاطرهآمیز است؛ زیرا هر راهبرد، سازمان را به یک محیط رقابتی خاص هدایت میکند و چگونگی برنامهریزی مدیران برای تطبیق قوتها و ضعفهای سازمان با فرصتها و تهدیدهای محیطی را معین میسازد(رضائیان، 1379 ).
مدیریت راهبردی (یا استراتژیک) عبارت است از هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفهای چندبعدی [در امور مدیریت، بازاریابی، مالی، تحقیق و توسعه و سیستمهای اطلاعات رایانهای] که سازمان را قادر میسازد به اهداف بلندمدت خود دست یابد
فهرست مطالب
- چكيده1
فصل اول: کلیات تحقیق |
1-1)مقدمه 2 |
2-1 ) بیان مسا له 2 |
3-1)اهمیت و ضرورت انجام تحقيق .6 |
4-1)اهداف مشخص تحقیق .7 |
5-1)سوالات تحقیق 7 |
6-1)فرضیه های تحقیق 7 |
7-1)نوع تحقیق .7 |
1-7-1)روش تحقیق .8 |
8-1)متغیرها 8 |
9-1)روش جمع آوری داده ها .8 7 |
1-9-1)ابزار گرد آوری اطلاعات .8 7 |
10-1)قلمرو تحقیق .8 7 |
2-10-1)قلمرو مکانی 8 7 |
11-1)جامعه آماری،روش نمونه گیری و حجم نمونه .8 |
1-11-1)جامعه آماری .8 |
2-11-1)روش نمونه گیری 9 |
3-11-1)حجم نمونه 9 |
12-1)روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها .9 |
13-1)تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) .9
|
فصل دوم: ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق |
1-2) مقدمه 10 |
1-1-2) مراحل مدیریت راهبردی 10 |
2-1-2)ماهیت و اهداف راهبردها 11 |
3-1-2) انواع راهبردها 14 |
2-2)فرایند تدوین وتنظیم راهبردها 14 |
3-2)برنامه ریزی راهبردی وفرایندهای مربوط .16 |
4-2)روشهای شناسایی وتعیین مسائل راهبردی 19 |
5-2)روشهای برنامه ریزی راهبردی 20 |
6-2)مدل ردیابی-اجرا 22 |
7-2)تفکر راهبردی 23 |
8-2)راهبردهای برنامه ریزی .23 |
9-2)کارایی برنامه ریزی 23 |
10-2)تحلیل طبقه بندیهای محیطی برای دستیابی به مسائل راهبردی 24 |
11-2)مسائل راهبردی .25 |
12-2)فنون تجزیه وتحلیل راهبردی .26 |
13-2)چالشها و موانع اجراي برنامه ریزی ومدیریت راهبردی در سازمانها 28 |
14-2 )نتايج تحقيق رتبهبندي موانع .32 |
15-2)مدل مفهومي غلبه بر موانع و اجراي موفقيتآميز راهبرد .34 |
16-2)دلایل عدم اجرای مدیریت راهبردی در سازمانها بر اساس فرضیه تحقیق 37 |
17-2)بيان مختصر پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل و خارج کشور پيرامون موضوع تحقیق و 37
نتايج آنها |
فصل سوم:روش تحقیق |
1-3)نوع تحقیق .42 |
2-3 )جامعه آماری .42 |
3-3 )روش نمونه گیری 42 |
4-3)حجم نمونه 42 |
5-3)روش و ابزار گرد آوری داده ها 42 |
6-3 ) روایی یا قابلیت اعتبار 43 |
7-3)پایایی یا قابلیت اعتماد .43 |
8-3)ابزار تجزیه و تحلیل داده ها 43 |
9-3)قلمرو تحقیق 43 |
1-9-3) قلمرو موضوعی 43 |
2-9-3)قلمرو مکانی 43
3-9-3-قلمرو زمانی .43
|
فصل چهارم: یافتههای تحقیق |
1-4) مقدمه .44 |
2-4) آمار توصیفی .44 |
3-4)آمار استنباطی .46 |
1-3-4) رتبهبندی موانع اجرای مدیریت راهبردی 46 |
2-3-4) بررسی سوالات تحقیق .51 |
فصل 5-نتیجه گیری و پیشنهادها |
1-5)یافته های حاصل از فرضیه های تحقیق 54 |
2-5)خلاصه ای ازنتایج تحقیق های انجام گرفته در سازمانهای مشابه داخلی .57 |
3-5)نتیجه گیری کلی 61 |
4-5)راهکارهای اجرایی فائق آمدن بر مانع .63 |
5-5)پیشنهادها 64 |
منابع: |
فهرست منابع فارسی .66 |
فهرست منابع غیر فارسی .70 |
عنوان : | پایان نامه تعیین موانع اجرای مدیریت راهبردی در سازمان |
تعداد صفحات: | 80 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید