بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود پروژه بررسی مدل استراتژی نوآوری محصول و عوامل موثر در توسعه آن
دانلود پروژه بررسی مدل استراتژی نوآوری محصول و عوامل موثر در توسعه آن

دانلود پروژه بررسی مدل استراتژی نوآوری محصول و عوامل موثر در توسعه آن

شرح مختصر:

مقدمه

در اكثر شركت ها، توسعه محصولات و خدمات جديد يك فرايند تصادفي و بدون برنامه به حساب مي آيد. بجاي ايجاد ساختارهاي منظم براي استخراج ايده هاي جديد و توسعه و انتخاب هم زمان از ميان آنها، اين فرايند غالباً موقتي و بدون برنامه است. تنها در بخش هاي انگشت شماري يك رويكرد ساخت يافته براي توسعه خدمات جديد وجود دارد. شركت هايي که فرايند نوآوري شان را به شكل ساخت يافته تري انجام داده اند و از بي برنامگي آن جلوگيري كرده اند، بهتر می توانند فرصت هاي نوآوري را شناخته و فرايند توسعه محصول/خدمات جديد را مؤثرتر و كاراتر سازمان دهي كنند. بنابراين، نوآوري موفق در محصولات/خدمات بايد رخدادي قابل كنترل باشد.

مروری بر ادبیات تحقیق

  • معمولاً طراحي و توسعه محصولات فيزيکي متداول تر از توسعه خدمات بوده و افراد تصوير روشني از آن در ذهن دارند. شرکت هاي توليدي نيز عموماً بخشي به عنوان واحد تحقيق و توسعه به اين منظور اختصاص مي دهند که در حقيقت با هماهنگي که با بخش بازاريابي و فروش دارد، طراحي جديدي براي محصولات جديد براساس نيازهاي روز بازار مصرف انجام مي دهند. برعکس، نهادهاي مالي و مجموعه هاي خدماتي کمتر به اين مسأله توجه دارند و فرايند نظام مندي براي توسعه محصولات خدماتي خود تدارک نديده اند.
  • محققان روي تشريح گام هاي مختلفي كه بايد در توسعه محصول جديد مدنظر قرار گيرند، تمركز داشته اند و مدل هاي زيادي براي توسعه محصولات به وجود آمده اند. از جمله مدل های موجود می توان به مدل های ورمولن: مرحله اي-دپارتماني، مرحله اي- فعاليتي، تبديل و پاسخ ؛ شوينگ و جانسون؛ مدل مرحله اي-فعاليتي بوز و سايرين؛ مدل چهار مرحله اي بکر و ويزلر؛ مدل های آبشاری؛ مدل های مارپیچی و … اشاره کرد. کلیه مدل های فوق دارای نقایصی بودند که می توان به سطح ناكافي از جزئيات، كمبود قابليت آرايش دهي، فقدان شواهد عملي، عدم بکارگیری ابزار مدیریت استراتژیک در نوآوری محصول و كمبود پشتيباني تکنولوژي اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد [1]. در این مقاله سعی شده است مدلی ارائه گردد که تا حدامکان بتواند این نقایص را برطرف گرداند.

فرايند نوآوري محصول مالي

ايجاد يک محصول جديد رقابتي به ايجاد توازن صحيح بين سه عنصر: فرايند ايده آل نوآوري محصول، رهبري مؤثر از جانب مديريت ارشد و يک محيط کاري پشتيبان نياز دارد. فرايند برنامه ريزي استراتژيک و مديريت پرتفوي، دانش هاي مرتبط با روندهاي بازار، نيازهاي مشتري و تکنولوژي را جمع آوري کرده و آنها را توسعه مي دهد تا بهتر بتوان از آنها استفاده کرد. استراتژي هاي محصول برنامه هاي خانواده محصول، جريان و جهت تلاش هاي مرتبط با محصول جديد را هدايت مي کنند. با ترکيب بخش استراتژيک و فني، مي توان فرايند مذکور را به صورت ساخت يافته تر بهصورت شکل (2) تبديل کرد. در مرکز مدل ارائه شده، سيستمی پويا شامل شش فرايند وابسته به هم قرار دارد. اين فرايندها براي حداکثر کردن بازده سهامداران، با شناسايي، سرمايه گذاري و مديريت بهترين پرتفوي از پروژه هاي نوآوري، با هم کار مي کنند. سه عنصر کليدي: بازخورد، همراستایی استراتژیکی و نقطه مرکزي کنترل پرتفوي از فرايند فوق پشتيباني مي کنند.

تشکيل تيم نوآوري محصول در واحد R&D

اولين گام در نوآوري محصول، تشکيل تيمي براي نوآوري محصول مي باشد. تيم نوآوري محصول، در داخل واحد R&D‌ تشكيل شده و وظيفه توسعه و نوآوري محصول جديد را برعهده خواهد داشت. عمده فعاليت بخش R&D در نوآوري محصول، به ايده سازي و تعيين راهبردهاي محصول برمي گردد؛ اما اگر براي فرايندهاي مديريت پرتفوي و توسعه محصول نيز، مديريت جداگانه اي درنظر گرفته نشود، واحد R&D مسؤول اين فرايندها نيز خواهد بود. تيم تشكيل شده، بايد متشکل از افرادي با وظايف، دانش ها و توانايي هاي متنوعي باشد. بکارگيري تيم هاي چندوظيفه اي مستقيماً به اثربخشي کلي نوآوري محصول کمک مي کند. همچنين تيم هاي منعطف با وظايف متقاطع، در توسعه فعاليتهاي جديد موفق تر هستند چون داراي ترکيب دانشي جديد بوده و به سازمان ها قابليت هاي جديدي عرضه مي کنند. اين تيم ها توانايي حل مسأله را در هنگام بروز مشکل و موانع سر راه اجرا، افزايش مي دهند. سازمان هاي با وظايف متقاطع و يکپارچه، پروژه هاي توسعه را زودتر و با تلاش کمتري نسبت به شرکت هايي که از لحاظ وظيفه اي مجزا هستند، انجام مي دهند.

فهرست مطالب

  • چکيده
  • مقدمه
  • مروری بر ادبیات تحقیق
  • فرايند نوآوري محصول مالي
  • تشکيل تيم نوآوري محصول در واحد R&D
  • تعيين اهداف و راهبرد محصول جديد
  • ايده سازي
  • فرصت های ایجاد محصول جدید
  • تحقيق و توسعه دانش ها و تکنولوژي
  • مديريت پرتفوي
  • تأمين منابع
  • توسعه محصول
  • مديريت عملکرد و فرايندهاي ارتقا
  • فرايندهاي ارتقا
  • بازارسازی
  • ارتقاي توليد
  • سنجش و بهبود عملکرد پرتفوي
  • تأثير جهانی شدن تحقیق و توسعه بر فرایند نوآوری محصول
  • نتیجه گیری
  • منابع و مأخذ
  • عنوان پروژه : بررسی مدل استراتژی نوآوری محصول و عوامل موثر در توسعه آن
  • قالب بندی: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 37 صفحه
  • قیمت: 12000 تومان   9000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ ابی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


3 + = هفت