شرح مختصر :
در سالهاي اخير بحث استفاده از فناوری اطلاعات رایانه و اينترنت در مسائل آموزش و پرورشي مورد تأكيد بسياري از كارشناسان آموزشي و مديريتي قرار گرفته و اين مهم در كشورهاي پيشرفته از سال 1962 شروع شده كه نمونة آن طرح آرپانت در ايالات متحده آمريكا و به تبع آن ظهور شبكه جهاني اينترنت و آموزش الكترونيكي در سال 1990 وجه ديگري به آن بخشيده است. در ايران نيز در سال 1380 در بخشهاي خصوصي در قالب مؤسسات عالي غيرانتفاعي اقدامات زيادي صورت گرفته است كه از نمونههاي آن ميتوان به دانشگاه علم و صنعت ايران و دانشگاه شيراز اشاره کرد (علیزاده، 1385).
فناوري اطلاعات عبارت است از گردآوري، انتخاب، پردازش، ذخيرهسازي و كاربرد اطلاعات در زمينههاي مورد نظر و انتقال آنها از طريق كامپيوترهاي چندرسانهاي طوري كه حاصل آن طراحي، انتخاب مواد آموزشي (دروس) و مديريت فرايند ياددهي – يادگيري به صورت شبكهاي از يادگيرندگان، ياددهند گان، كارشناسان، طراحان آموزشي و فن سالاران رايانه ميباشد و نوع فضاي آموزشي فناوري اطلاعات، پويا، زمان واقعي، مشاركتي است (ابراهیمزاده، 1385).
تعامل معلم، شاگرد و محتواي آموزشي به همراه وسايل سمعي و بصري (كامپيوتر، رسانهها، فراتابهاي ويدئويي و غيره) اساس آموزش الكترونيكي را كه بيشتر در فضاي تعاملي فناوري اطلاعات و ارتباطات روي ميدهد شامل ميشود. با اين بيان فناوري اطلاعات در يك گسترة وسيع مجموعهاي از وسايل كامپيوتري، تجهيزات ارتباطات از راه دور، نرمافزارها و، به طور كلي، خدمات و محصولاتي است كه بستر اولية توليد و اثربخشي انواع مختلف اطلاعات است و با تأسي از آن در توليد اطلاعات آموزشي كششهاي معنيداري براي استفاده از فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش ايجاد شده و تكنولوژي يا فناوري آموزشي يكي از آنهاست (نجفی، 1385).
فهرست مطالب
- مقدمه و بیان مساله
- مبانی نظری تحقیق
- فناوري اطلاعات
- آموزش
- یادگیری
- نقش راه های حسی در یادگیری
- تأثیر تکنولوژی بر پیشرفت تحصیلی
- تعریف رسانه
- ارتباط
- تعریف ارتباط
- سیر تاریخی وسایل ارتباط جمعی: تاریخچه مختصر ظهور وسایل ارتباط جمعی
- ویژگی های مشترک وسایل ارتباط جمعی
- تقسیم بندی نظریات مربوط به میزان تأثیرات وسایل ارتباط جمعی بر مخاطبان
- نظریات مربوط به تاثیرات نامحدود رسانه ها (مخاطب منفعل)
- نظریات تاثیر محدود رسانه یا مخاطب فعال (نظریه استحکام
- نظریات مربوط به تاثیرات مشروط رسانه ها
- تعدد وسایل ارتباط جمعی و خنثی سازی اثرات
- نظریات مربوط به تاثیرات وسایل ارتباط جمعی
- تاثیرات وسیله ارتباطی
- سیر تحول ارتباطی جوامع از نظر ژان کلوتیه
- نظریه یادگیری اجتماعی
- نظریه اثر محرک
- نظریه اجتماعی- رشدی
- اثر حساسیت زدایی
- اثر آگاهی و هشیاری اجتماعی
- الف- نظریات باندورا درباره خشونت
- نظریه کاشت گربنر و خشونت رسانه ای
- خلاصه نظریات درباره خشونت
- نمونهسازي/ تقليد
- نمونهسازي نمادين
- تقويت غيرمستقيم
- درك واقعيات
- تحريك/ تحريكشدگي
- تاثیرات وسایل ارتباط جمعی بر افکار عمومی
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد ماورای فردی
- پیشینه پژوهش
- الف: تحقیقات خارجی
- ب: تحقیقات داخلی
- بحث و نتیجه گیری
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروژه: نقش وسایل آموزشی در رشد اجتماعی دانش آموزان
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 47 صفحه
- قیمت:
12000 تومان9000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.