بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های روانشناختی بر اضطراب امتحان در بین دانشجویان
دانلود پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های روانشناختی بر اضطراب امتحان در بین دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های روانشناختی بر اضطراب امتحان در بین دانشجویان

شرح مختصر :

تقريباً هر كسي تجاربي از نوع ناراحتي‌هاي كلي، انتظار رويدادهاي شوم و احساس تنش در موقعيت‌هايي را داشته است كه علت تنش نيز روشن نيست. ما معمولاً اضطراب را به اين گونه پديده‌ها ارتباط مي‌دهيم. اضطراب را مي‌توان در گسترده‌ترين معناي آن به حالت عاطفي و فيزيولوژيكي گوناگوني ارتباط داد. هنگامي كه كودكي در بامداد امتحان، تمايلي به مدرسه رفتن نشان نمي‌دهد. ممكن است بي‌ميلي او را به احساس اضطراب نسبت به كاركرد وي در امتحان نسبت دهيم. هنگامي كه قهرمان ورزشي نمي‌تواند پيش از مسابقه مهمي غذا بخورد ممكن است رفتار او را ناشي از اضطراب بدانيم. همچنين هنگامي كه كودكي، درسي را بر مي‌گزيند كه آشكارا براي او كششي در بر ندارد، ممكن است گزينش او نتيجه ترس از شكست و يا اضطراب بدانيم. ظاهراً اضطراب داراي منابع گوناگون است و مي‌تواند از راههاي ممكن بسياري پديدار شود. اضطراب ممكن است به نشانه‌هاي فيزيولوژيكي معيني منجر شود كه بي‌شباهت به نشانه‌هاي ناشي از عاطفه‌ ترس نيست . اضطراب مي‌تواند به كاهش كاركرد در كار فكري پيچيده بينجامد. ممكن است به گزينش غير منطقي بينجامد و يا ممكن است به عقب‌نشيني فرد از موقعيت‌هايي منجر شود كه اضطراب‌آورهستند. در هر صورت، در حالي كه تفكر درباره منشاء و معني اضطراب سده‌هاي پياپي مورد توجه الهيون و فلاسفه بوده است. اغلب گفته مي‌شود كه فرويد نخستين بررسي روان‌شناسي اضطراب را انجام داده است. منظور از اضطراب نوعي حالت هيجاني ناخوشايند و مبهم است كه با پريشاني، هواس، تپش قلب، تعرق، سردرد، بي‌قراري و تكرر ادرار همراه است. هنگامي كه فرد نسبت به كارآمدي، توانايي و استعداد خود در شرايط امتحان دچار نگراني و ترديد مي‌شود مي‌توان از اضطراب امتحان سخن گفت. در هنگام امتحان، به ويژه امتحانات سرنوشت ساز( كنگور و امتحان نهايي) بيشتر دانش آموزان و دانشجويان اضطراب امتحان را تجربه مي‌كنند. وجود اندكي اضطراب در انسان طبيعي و مطلوب است و موجب افزايش تلاش و تكاپو مي‌شود، اما اگر از حد اعتدال تجاوز كند موجب كاهش پيشرفت تحصيلي خواهد شد. دانش آموز و دانشجويي كه اضطراب امتحان دارد احساس مي‌كند كه ذهنش خالي شده و هرچه را كه آموخته فراموش كرده است، چنين فردي معمولاً به پرسش‌ها پاسخ‌هاي بي‌ربط، نادرست و يا ناقص مي‌دهد و با افكاري نامربوط و ناخواسته در مورد پيامدهاي امتحان درگير است (آزاد ،1388).

از سویی دیگر یکی از عوامل مؤثر در گرایش افراد به مطالعه، و موفقیت در تحصیل، سرمایه روان‌شناختی می‌باشد. سرمایه روان‌شناختی یکی از شاخص‌های روان‌شناسی مثبت‌گرایی می‌باشد که با ویژگی‌هایی از قبیل باور فرد به توانایی‌هایش برای دستیابی به موفقیت، داشتن پشتکار در دنبال‌کردن اهداف، ایجاد اسنادهای مثبت درباره خود و تحمل‌کردن مشکلات تعریف می‌شود (لوتانز و لوتانز،2004) همچنین برخوردار بودن از سرمایه روان‌شناختی افراد را قادر می‌سازد تا علاوه بر مقابله‌ی بهتر در برابر موقعیت‌های استرس‌زا،کمتر دچار تنش شده، در برابر مشکلات از توان بالایی برخوردارباشند، به‌دیدگاه روشنی در مورد خود برسند و کمتر تحت تأثیر وقایع روزانه قرار بگیرند، لذا این‌گونه افراد دارای سلامت روان‌شناختی بالاتری نیز هستند (روبینز، واترز، ساککیوپه و میلت، 1998).

سلیگمن معتقد است که سرمایه‌ی روان‌شناختی، جنبه‌های مثبت زندگی آدمی را در برمی‌گیرد. او معتقد است که سرمایه انسانی و اجتماعی آشکار بوده، به آسانی قابل مشاهده است و می‌توان آن را به سادگی اندازه گیری و کنترل کرد. در حالی‌که سرمایه روان‌شناختی، بیشتر بالقوه بوده، اندازه‌گیری و توسعه آن دشوار است. بنابراین سرمایه روان‌شناختی شامل درک شخص از خودش، داشتن هدف برای رسیدن به موفقیت و پایداری در برابر مشکلات تعریف می‌شود (ابوالقاسمی ،1388)

فهرست مطالب

  • فصل اول : کلیات پژوهش
  • 1-1-مقدمه
  • 1-2-بيان مسئله
  • 1-3-ضرورت و اهمیت پژوهش
  • 1-4-اهداف پژوهش   
  • 1-5-فرضيه ها ی پژوهش        
  • 1-6-تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها      
  • فصل دوم: پیشینه ی پژوهش
  • مقدمه  
  • 2-1-بخش اول سرمایه روانشناختی     
  • 2-1-1-مبانی نظری سرمایه روانشناختی           
  • 2-1-2-سرمایه روانشناختی    
  • 2-1-3-سرمایه روانشناختی سازه ای مثبت نگر            
  • 2-1-4-خودکارآمدی به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت      
  • 2-1-5-خوشبینی به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت           
  • 2-1-6-امید به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت     
  • 2-1-7-تاب آوری به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت          
  • 2-1-8-سرمایه روانشناختی سازه ای متفاوت از دیگر سرمایه ها  
  • 2-1-9-سرمایه روانشناختی سازه ی محوری و مرتبه دوم          
  • 2-1-10-سرمایه روانشناختی سازه ای متمایز و حالت گونه        
  • 2-1-11-سرمایه روانشناختی و پیامد های آن درمحیط               
  • 2-1-12- سرمایه روانشناختی و قابلیت رشد پذیری آن            
  • 2-1-13-سرمایه روانشناختی و مولفه های بعدی آن     
  • 2-1-14-مبانی نظری هیجانات مثبت    
  • 2-2-بخش دوم اضطراب          
  • 2-2-1-مفهوم اضطراب           
  • 2-2-2-اضطراب        
  • 2-2-3-تعاریف ارائه شده از اضطراب  
  • 2-2-4-فیزیولوژی اضطراب     
  • 2-2-5-سطوح اضطراب            
  • 2-2-6-سبب شناسی اضطراب            
  • 2-2-7-علائم اضطراب
  • 2-2-8-بیماری هایی که در اثر اضطراب ایجاد می شوند 
  • 2-2-9-تاثیرات و برخی علل اضطراب  
  • 2-2-10-منابع اضطراب          
  • 2-2-11- رویکرد های نظری به اضطراب
  • 2-2-12-ماهیت اضطراب امتحان
  • 2-2-13- سبب شناسی اضطراب امتحان
  • 2-2-14-علائم و نشانه های اضطراب امتحان
  • 2-2-15-توصیه های عمومی
  • 2-2-16-ویژگی های محیط مطالعه
  • 2-2-17-برای کاهش اضطراب در جلسه امتحان چه کنیم  
  • 2-2-18-ماهیت اضطراب امتحان
  • 2-2-19-اضطراب امتحان
  • 2-2-20-علل اضطراب امتحان
  • 2-2-21-پیشگیری از اضطراب امتحان  
  • 2-2-22-روش های کنترل اضطراب    
  • 2-2-23-با اضطراب امتحان چه کنیم    
  • 2-3-بخش سوم مروری بر پژوهش های انجام شده
  • فصل سوم:روش تحقیق
  • 3-1-مقدمه
  • 3-2-روش تحقیق
  • 3-3-جامعه آماری
  • 3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری
  • 3-5-ابزار گرد آوری اطلاعات
  • 3-6-روش جمع آوری اطلاعات
  • 3-7-روش تجزیه و تحلیل داده ها
  • فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها
  • 4-1-مقدمه
  • 4-2-برسی ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه
  • 4-3- یافته های توصیفی پژوهش
  • 4-4-یافته های استنباطی پژوهش
  • فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری
  • 5-1-مقدمه
  • 5-2-بحث و نتیجه گیری           
  • 5-3-محدودیت های پژوهش
  • 5-4-پیشنهادات پژوهشی
  • 5-5-پیشنهادات کاربردی
  • فهرست منابع و مآخذ
  • ضمائم
  • پرسشنامه سرمایه های روانشناختی
  • پرسشنامه اضطراب
  • عنوان پایان نامه: بررسی تاثیر سرمایه های روانشناختی بر اضطراب امتحان در بین دانشجویان
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 137صفحه
  • قیمت: 99000 تومان  59000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


هشت − 4 =