بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود پروژه بررسی تاثیر اجزای توسعه سازمانی و ابعاد عزت نفس بر رضایت شغلی معلمان
دانلود پروژه بررسی تاثیر اجزای توسعه سازمانی و ابعاد عزت نفس بر رضایت شغلی معلمان

دانلود پروژه بررسی تاثیر اجزای توسعه سازمانی و ابعاد عزت نفس بر رضایت شغلی معلمان

شرح مختصر :

عصر امروز ، عصر تغييرات شتاب زا و عدم اطمينان نسبت به آينده  و نبود داده هاي در دسترس وكافي جهت تصميم گيري براي مديران است . تغييراتي كه اگر سازمان خود را با آن موافق و همراه نسازد، چه بسا سازمان را به ورطه نابودي بكشاند؛ از اين رو سازمان بايد يك ويژگي مهم داشته باشد و آن عبارت از تغيير و تطبيق مداوم است . (1)به بيان ديگر ، دوام و توسعه سازمانهاي قرن بيست و يك در گرو همسو شدن با تحولات سريع ، توسعه و بالندگي مي باشد چرا كه تغيير و تحولات سريع محيطي ، بهبود و بالندگي سازماني را در موقعيت هاي گوناگون اجتناب ناپذير مي سازد. (2)بالندگي سازماني فرآيندي است كه يك سازمان از راه آن ظرفيت داخلي خود را توسعه مي دهد تا به حداكثر اثر بخشي خود كه در مأموريت سازمان مشخص شده است ، دست يافته  و آن را حفظ نمايد . (3)بالندگي سازماني در حقيقت بازشناسي ارزش انسان در كوششهاي بزرگ سازماني است . بالندگي سازماني يعني فراهم آوردن موجبات رشد و بالنده شدن سازمانها از راه پرورش مردماني است  كه در سازمان به عنوان گرانبهاترين سرمايه به كار مي پردازند. (4)بنابراين مي توان گفت مهم ترين عامل در رشد و بالندگي هر سازمان ، نيروي انساني است و بي شك موفقيت و پيشرفت هر سازمان نيز به نيروي انساني متخصص آن بستگي دارد.  سازمان آموزش و پرورش ، ازسازمانهايي است كه نيروي انساني آن ؛ اغلب افرادي پر تلاش و متعهدند و در صورت مساعد بودن شرايط كاري و انگيزشي ، استعداد و مهارت خود را در خدمت آن سازمان بيشتر به كار خواهند گرفت و چرخ هاي آنرا بهتر به حركت در خواهند آورد . يكي از جوانب تأثير گذار اين سازمان در پرورش جسمي و روحي دانش آموزان بخش تربيت بدني است و معلمان تربيت بدني  نقش حياتي در تكامل رفتار، نگرش ،‌مهارتها و دادن اطلاعات مورد نياز آنها براي فعاليت بدني در طول زندگي دارند . بنابراين توجه به ويژگيهاي شخصيتي معلمان و بكارگيري عوامل انگيزشي آنها شايد عاملي در جهت رشد و بالندگي هرچه بيشتر سازمان آموزش و پرورش باشد. (5) انگيزش و رضايت شغلي كاركنان، از مسائلي است كه در دهه‌هاي اخير بسيار به آن پرداخته شده است . در راستاي نيل به اهداف هر سازمان ، بايد شرايطي را فراهم ساخت تا كاركنان سازمان در محيطهاي جذاب و با خشنودي و رضايت كامل به انجام وظايف محوله بپردازند تا كارايي  و اثر بخشي لازم را در اجراي اين امر خطير داشته باشند . رضايت شغلي  را به عنوان حالت هيجاني  لذت بخشي تعريف مي كنند كه ناشي از ارزيابي شغل يا تجربه هاي شغلي فرد است. (6 ) از پيامدهاي نارضايتي شغلي مي توان به مواردي همچون كم كاري ، غيبت‌، پرخاشگري ، بيماري و ترك شغل اشاره كرد . كاركنان به طور معمول براي ابراز نارضايتي خود از شرايط كاري‌، به اقداماتي همچون ترك سازمان ، اعتراض و اقدامات منفي دست مي زنند .(7) امروزه محققان عوامل متعددي را در تأمين رضايت شغلي ، افراد بر مي شمارند . كه تعدادي از آنها از جمله دستمزد ، نفس كار ارتقاء رهبري و سرپرستي ، روابط با همكاران ،‌ايمني شغلي ، ساختار سازماني، شرايط فيزيكي كار ، عوامل شخصيتي ، ويژگيهاي شخصي و برابري است.(8) تت و ماير ( 1993 ) عوامل مؤثر بر رضايت شغلي را به دو بخش تقسيم مي كنند؛شرايط و ويژگيهاي سازماني ، اجتماعي و فرهنگي كه جنبه هاي بيروني به حساب مي آيند و ويژگيهاي شخصيتي، احساسات عاطفي و حالت هاي هيجاني كه جنبه هاي دروني خوانده مي شوند(9)به عبارت ديگر ، بر اساس ديدگاه نظريه پردازان رفتار سازماني، رضايت شغلي كاركنان تنهامتأثر از عواملي همچون حقوق ، مزايا، همكاران و ديگر عوامل بيروني نيست، بلكه عواملي مانند روحيات و ويژگيهاي شخصيتي كاركنان و ديگر عوامل دروني از اين دست، رابطه تنگاتنگي با انگيزش شغلي دارند. ويژگيهاي شخصيتي كاركنان را مي توان عامل تعيين كننده‌اي در چگونگي سازگاري با شرايط و متغيرهاي سازماني و انگيزش  كاري آنان به حساب آورد .(10 ) يكي از متغيرهايي كه اغلب بر انگيزش ، تلاش و بصيرت فرد تأثير مي گذارد، عزت نفس است ،عزت نفس  يك ارزيابي از خود است كه ميزان اعتقاد فرد به قابليت ، اهميت ، موفقيت و ارزش خويش را منعكس مي كند . عزت نفس يك قضاوت شخصي در مورد ارزشمند بودن خويش است . عزت نفس يك خود آگاهي مهم و يك عامل قوي در ترغيب شخص به كار  ، تعيين ظرفيت خود هدايت گري و خود كنترلي  و تمايل به رفتارهاي كاري سودمند است. عزت نفس داراي ابعاد مختلفي است، اما يكي از ابعاد آن عزت نفس شغلي است كه با سازمان فرد در ارتباط است . به عبارت ديگر عزت نفس  شغلي ، سطح خود آگاهي شخص را براي انجام وظايف خاص در آينده نشان مي دهد . افراد براي وظايفي كه غالباً انجام مي دهند يا وظايفي كه براي زندگي آنان داراي اهميت است ( مثلاً مسئوليتهاي اصلي شغل شان) سطوح  مختلفي از عزت نفس را به دست مي آورند . كاركناني كه داراي عزت نفس شغلي بالايي هستند، در مقايسه با افرادي كه عزت نفس كمتري دارند معمولاً بهتر كار مي كنند و از شغلشان راضي ترند

فهرست مطالب

  • مقدمه و بیان مساله
  • مقدمه
  • روش پژوهش
  • عزت نفس
  • بالندگي سازماني
  • رضايت شغلي
  • یافته های پژوهش
  • بررسی متغیرهای تعدیل کننده
  • آمار استنباطی
  • بحث و نتيجه گيري
  • فهرست منابع و مآخذ
  • عنوان پروژه : ارزیابی مؤلفه‌هاي نظارت حمايتي و در نظام آموزش و پرورش
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 25 صفحه
  • قیمت: 12000 تومان  9000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


چهار × 5 =