بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه بررسی سبک تفکر مدیران با پذیرش تغییر در سازمان
دانلود پایان نامه بررسی سبک تفکر مدیران با پذیرش تغییر در سازمان

دانلود پایان نامه بررسی سبک تفکر مدیران با پذیرش تغییر در سازمان

شرح مختصر :

تفكر يكي از مهمترين مباحثي است كه در تعليم و تربيت مورد توجه ويژه اي قرار گرفته است. امروزه رشد، پرورش و ارزشيابي تفكر يكي از كاركردهاي اصلي تعليم و تربيت است. در مطالعات مديريتي نيز بحث دربارة تفكر و شيوه هاي ادراكي مديران جايگاه خاصي دارد.  در عصر حاضر سازمان ها به صورت فزاينده اي با محيط هاي پويا و در حال تغييرات مواجه اند و بنابراين به منظور بقا و پويايي خود مجبورند كه خود را با تغييرات محيطي سازگار سازند. در عصر حاضر سازمان هايي موفق و كارآمد مي شوند كه علاوه بر هماهنگي با تحولات جامعه امروزي بتوانند مسير تغييرات و دگرگوني ها را نيز در آينده پيش بيني كرده و قادر باشند كه اين تغييرات را در جهت ايجاد تحولت مطلوب براي ساختن آينده اي بهتر هدايت كنند (آقایی فیشانی، 1379: 11). چرا كه به گفته تافلر «تنها با بهره گيري خلاقانه از تغيير براي هدايت كردن خود تغييرات است كه مي توانيم از آسب شوك آينده در امان بمانيم و به آينده اي بهتر و انساني تر دست يابيم.» (تافلر، 1383: 43). در تعريف پديده تغيير گفته شده است تغيير، ‌ايجاد هر چیزي است كه با گذشته تفاوت داشته باشد اما نوآوري اتخاذ ايده هايي است كه براي سازمان جديد است. بنابراين، تمام نوآوري ها منعكس كننده يك تغييرند، اما تمام تغييرها نوآوري نيستند. همچنين تغيير به معناي سير به مقصد جديد است كه همواره با ترس و كنجكاوي همراه مي باشد. در عين حال مديريت تغيير به معناي قدرت دادن به سازمان و افراد آن براي به عهده گرفتن مسئوليت هاي جديد در جهت آينده خودشان است. مطابق با تعريف «هنسن» نيز تغيير در سازمان فرايند تحول و دگرگوني است كه در رفتارها، ساختارها، خط مشي ها، منظورها يا برون دادهاي پاره اي از واحدهاي سازمان رخ مي دهد.

تغيير در ابعاد مختلف اتفاق مي افتد. اين ابعاد را به چهار طبقه تقسيم كرده اند كه عبارتند از: تغيير در ساختار، تغيير در تكنولوژي، تغيير در مكان و تغيير در افراد. مقصود از تغييردر افراد اين است كه در نگرش ها، مهارتها، انتظارات، پنداشت ها و برداشت ها و يا در رفتار افراد تغييراتي ايجاد كرد. اگر قرار است تغيير و تحول تحقق يابدبايد شيوه تفكر انسان ها دگرگون شود. عدم توفيق در اين مهم عامل شكست مديران اجرايي است. بررسي تاريخي سبک تفکر، نشان مي دهد كه نظريات مطرح شده در اين زمينه عمري بس طولاني دارد. با اين حال در ديدگاه هاي جديد تعليم و تربيت، تفكر مورد توجه ويژه اي قرار گرفته است به نحوي كه امروزه رشد، پرورش و ارزشيابي تفكر يكي از كاركردهاي اساسي تعليم و تربيت است. در مطالعات مديريتي نيز بحث درباره تفكر و شيوه هاي ادراكي مديران جايگاه خاصي به خود اختصاص داده است. زيرا تفكر مدير به طور مستقيم تاثير خود را در تصميم ها، طرح ها، رفتارها، نحوه برخود با مسائل و شرايط گوناگون در سطح سازمان متجلي مي سازد. به طوري كه مي توان از اين نوع نتايج نحوه تدوين و تنظيم تفكر مدير را رديابي كرد.

سازماني كه توان ارائه افكار نو و به كارگيري مناسب آن را در خود داشته باشد، به هيچ وجه از تغيير و تحول روي گردان نبوده، بلكه حتي خود مي تواند به عنوان عاملي در جهت ايجاد تغيير در محيط خويش عمل كند.

تغيير نيز مانند ساير جريان هاي شناختي و ذهني تحت تاثير نوع نگرش و تفكر فرد است، به نظر مي رسد توجه به سبك هاي تفكر كه شيوه ترجيحي تفكر فرد را مطرح مي سازد، كمك شاياني به انتخاب مدير شايسته و اصلح مي كند. بنابراين درك سبك هاي تفكر تاثير بسزايي در موفقيت و پيشبرد فرد دارد. در سطح گسترده تر در سازمان تطابق متناسب سبك هاي تفكر و تغيير مي تواند سبب شكوفايي سازمان شود. سبك هاي تفكر از اهميت بسياري برخوردارند، چه بسا افرادي كه به دليل ناهماهنگي سبك تفكرشان با محيط به ناتواني محكوم مي شوند و به جاي توجه به توانايي هاي آنان  در موقعيت هاي متناسب با تفكرشان، كنار گذاشته مي شوند و ما اغلب فريفته اين بازي مي شويم. اگر سبك هاي تفكر را در نظر نگيريم، خطر از دست دادن بهترين افراد باهوش را به خاطر مفاهيم گيج كننده اي مانند تيزهوش يا برتر خواهيم داشت. در واقع افراد تيزهوشي كه فقط به خاطر فقدان سبكي كه ما براي آن ها ترجيح داده ايم، از نظر دور مي مانند. با انجام اين تحقيق به مديران كمك مي شود تا تصوير ذهني كه از خود و ديگران دارند مورد بازنگري و احتمالاً اصلاح قرار بدهند، پيش داوري هاي خود را بشناسند و بدانند كه ديگران دوست دارند چگونه تصويري از آن ها داشته باشند.

فهرست مطالب

  • چکیده
  • فصل اول: کلیات تحقیق
  • 1-1. مقدمه
  • 1-2. بیان مساله
  • 1-3. ضرورت و اهمیت تحقیق
  • 3-1. اهداف تحقیق
  • 3-1-1. هدف اصلی
  • 3-1-2. اهداف جزيی
  • 4-1. سوال های تحقیق
  • 4-1-1. سوال اصلي
  • 4-1-2. سوال هاي ويژه
  • 1-5. فرضیه های تحقیق
  • فرضيه اصلي
  • فرضيه هاي فرعي
  • 1-6. تعاریف مفهومی و عملیاتی
  • 1-6-1. تعاریف مفهومی
  • 1-6-2. تعاریف عملیاتی
  • فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق
  • بخش اول- مطالعات نظری سبک تفکر مدیران
  • 2-1. مقدمه
  • 2-1-1 . تعریف تفکر
  • 2-1-2. انواع سبک های تفکر
  • سبك تفكر و قانون گذار
  • سبك تفكر اجرايي
  • سبك تفكر قضاوت گر
  • تكنيك‌هاي تفکر جمعي خلاق
  • روش طوفان ذهني يا هم‌انديشي مستقيم
  • تكنيك گوردون
  • مدل سينكتيكس
  • تكنيك آيينه مورينو
  • گردش تخيلي
  • 6 . روش تحليل معطوف به هدف
  • تكنيك جابه‌جايي مرزها
  • 8 . استفاده از روش چهار عمل اصلي:
  • 2-1-11-3 نقش مديران خلاق در ايجاد سازمان‌هاي خلاق
  • بخش دوم – مطالعات نظری تغییر سازمانی
  • 2-2 مقدمه
  • 2-2-1. انسان و تغییر
  • 2-2-2. اجزاء تغییر
  • 2-2-3. ابعاد تغییر
  • مدل کرت لوين
  • 2-2-4 مراحل تغییر
  • مدل هفت مرحله اي تغيير
  • مدل سيستمي تغيير
  • 2-2-5 دلایل شکست تغییر
  • 2-2-6 فراگرد تغییر در سازمان
  • 2-2-7 تغییر سازمانی
  • نیروهای بیرونی
  • نیروهای درونی
  • 2-2-8 الگوی تغییر لوین
  • الگوی هشت مرحله­ای کاتر
  • مدل تغییر کوبلر- راس
  • مدل تغییر آدکار
  • مدل تغییر بکهارد
  • چارچوب کلی تغییر بکهارد
  • 2-2-9 مدیریت تغییر در سازمان
  • 2-2-10 مديريت تغيير و بهبود سازمان 
  • 2-2-11. معني و مفهوم بهبود سازمان
  • هدف هاي برنامه هاي بهبود سازمان
  • 2-3. بخش سوم -پیشینه تحقیق
  • 2-3-1 مقدمه
  • 2-3-2. مطالعات گذشته
  • 2-3-4. مطالعات داخل کشور
  • 2-3-5. تحقیقات خارج از کشور
  • 2-3-6. مبانی نظری
  • 2-3-7. چارچوب نظري تحقيق
  • 2-3-8. مدل مفهومی و فرضیات تحقیق
  • فصل سوم: روش شناسی تحقیق
  • 3-1. مقدمه
  • 3-2. روش تحقیق
  • 3-3. جامعه و نمونه آماری
  • 3-4. تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری
  • 3-5. ابزار گردآوری اطلاعات
  • پرسشنامه سبك هاي تفكر(كاربردي)
  • پرسشنامه تغيير
  • 3-6. قابلیت اعتماد یا پایائی ابزار
  • 3-7. روش جمع آوری اطلاعات
  • 3-8. روش تجزیه و تحلیل داده ها
  • فصل چهارم: یافته های تحقیق
  • مقدمه
  • 4-1. یافته های جمعیت شناختی
  • 4-2. یافته های توصیفی
  • 4-3 یافته های استنباطی
  • 4-4. تحليل رگرسيون
  • 4-5. تحليل مسير
  • فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
  • مقدمه
  • 5-1. نتیجه­گیری
  • سوال پژوهش
  • تحلیل مسیر
  • -2. پیشنهادهای تحقیق
  • پیشنهادهای کاربردی
  • پیشنهادهای پژوهشی
  • 5-3. محدودیت های تحقیق 
  • فهرست منابع و مآخذ
  • منابع فارسی
  • منابع لاتین
  • پیوست
  • عنوان پایان نامه:  بررسی سبک تفکر مدیران با پذیرش تغییر در سازمان
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 128 صفحه
  • قیمت:  79000 تومان   59000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


چهار × 8 =