بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی تأثیر مدیریت آموزش الکترونیکی تربیت بدنی بر اثربخشی و عملکرد شغلی
پایان نامه بررسی تأثیر مدیریت آموزش الکترونیکی تربیت بدنی بر اثربخشی و عملکرد شغلی

پایان نامه بررسی تأثیر مدیریت آموزش الکترونیکی تربیت بدنی بر اثربخشی و عملکرد شغلی

شرح مختصر

معلمی به عنوان یکی از مشاغل با اهمیت، رسالت اصلی در پیشبرد و تحقق بخشیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در هر کشور را به عهده دارد. اغلب صاحب نظران و متفکران مسائل تربیتی بر این نظرند که معلمان، بزرگترین و مهم­ترین عامل مؤثر در جریان تعلیم و تربیت هستند. بنابراین بی راه نیست اگر گفته شود که شالوده و اساس یک نظام آموزشی موفق را معلمان تشکیل می­دهند(هاشمی، 1398).

در میان برنامه­های آموزشی مدارس، درس تربیت بدنی یکی از دروس مهم و سازنده به شمار می­آید. توجه به درس تربیت بدنی در مدارس تا آنجا اهمیت دارد که منشور یونسکو تربیت بدنی را حق بنیادی تمام کودکان و نوجوانان می داند و مؤسسات آموزش و پرورش هر کشور را برای بهبود و توسعۀ تربیت بدنی موظف می کند. به این ترتیب نقش معلمان تربیت بدنی در اجرای درس تربیت بدنی و رشد و شکوفایی دانش آموزان بسیار با اهمیت است(اسپرینگلر و همکاران، 2019).

در نظام آموزشی موفق معلمان نقش حیاتی دارند و اعتقاد بر این است که عملکرد خوب دانش آموزان به اثربخشی نحوه تدریس معلمان آنها وابسته است. عملکرد شغلی معلمان یکی از مهم ترین عوامل در تسهیل یادگیری دانش آموزان است. عملکرد شغلی معلمان نیز به صورت وظایفی تعریف شده است که توسط معلم در یک دوره زمانی خاص و در یک مدرسه برای دست یابی به اهداف سازمانی انجام می گیرد. عملکرد شغلی بالا بیانگر اثربخشی و کیفیت تدریس و آموزش در یک مدرسه است(موسودزا و همکاران، 2020).

تسانگاریدو[1](2017) معتقد است معلمان با مشکلات، کمبودها و محدودیت­های مربوط به منابع آموزشی مواجه­اند و به برنامه های توسعه مهارت­های حرفه­ای نیاز دارند جایگاه تربیت بدنی در مدارس تا حد زیادی ضعیف است و به عنوان یک موضوع حاشیه ای به آن نگاه می شود.

به جهت اهمیت غیر قابل انکار آموزش و پرورش و ارتباط آن با انواع توسعه در جوامع انسانی و ماهیت اهداف آموزش و پرورش، جامعه توجه و حساسیت خاصی نسبت به مدرسه و نحوه­ی اداره آن نشان می­دهد و همواره فعالیت­ها و عملکرد مدارس را تحت نظارت و ارزشیابی مستقیم و غیرمستقیم قرار داده و در مورد آنها قضاوت می­شود(سوتو-پرز، سانچز-گارسیا و نونز-ریوز[2]، 2020).

اثربخشي معلمان، به مجموعه­ی آنچه مرتبط با ارزشیابی تدریس یا کارکرد آموزشی معلمان است اشاره دارد، این واژه می­تواند فضای مفهومی گسترده­ای را در برگیرد. بنابراین، سنجش و ارزیابی اثربخشي آموزشی، کاری پیچیده و گسترده است و می تواند روش­ها و رویکردهای زیادی داشته باشد (مارولکو و بوزکوس[3]، 2017).

سازمان­های آموزشی ما به علت ناتوانی در استفاده بهینه از توان بالقوه کارکنان با معضلاتی از قبیل پایین بودن روحیه، عزت نفس، رضایت شغلی کارکنان رو به رو هستند که پیامد آن می­تواند کاهش اثربخشی فردی و سازمانی باشد، و در این راستا سازمان­هاي آموزشی می­توانند راهبردهای متنوعی را برای رفع این معضلات به کار گیرند (محمودی و درخشانی، 1396). متداول­ترین راه برای برطرف ساختن چنین معضلاتی شناسایی عوامل مرتبط و مؤثر بر اثربخشی معلمان تربیت بدنی می­باشد که به عنوان یک مسأله اساسی در آموزش و پرورش به شمار می­آید.

از طرف دیگر، اولیای دانش آموزان نیز به سبب حساسیت و اهمیت کیفیت آموزش و پرورش و تأثیر آن بر سرنوشت آتی فرزندانشان، به شدت تمایل دارند که فرزندان خود را به دست مدارسی بسپارند که طبق تحقیقات آنها معلمان با عملکرد خوب و اثربخش دارند. این تمایل تا آنجا پیش می­رود که هزینه و مشکلات جابه­جایی و حمل و نقل بین مناطق را به جان می­خرند تا از خدمات مدرسه­ای خاص استفاده کنند. موفقیت مدارس به تحقق هدف­های آموزش و پرورش بستگی دارد (دارابی، مهدی­زاده، طاهری و شرفی، 1396). بنابراین، اثربخشی و عملکرد معلمان، و به ویژه معلمان تربیت بدنی، هم از بعد نظری و هم از بعد کاربردی به یک مسأله­ی اساسی برای آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است.

بهبود عملكرد شغلي معلمان، به عنوان مجريان برنامه­ آموزشی و درسی، یکی از مهمترین وظایف مدیران آموزش و پرورش است و هرچه عملكرد معلمان از کیفیت بالاتری برخوردار شود، احتمال پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بیشتر خواهد شد (وولوماسی، آسالوئی و ورانگ[4]، 2019). امروزه، بحث در مورد عملکرد شغلی معلمان و پایین بودن عملکرد شغلی آنان به یکی از مهمترین مسائل و مشکلات نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.

بنابراين، یکی از وظایف مهم نظام آموزش و پرورش كشور در جهت ارتقاء عملكرد شغلي معلمان، شناخت عوامل مؤثر بر عملكرد شغلي آنان مي باشد. از عوامل مهمي كه به نظر مي­رسد تأثير زيادي بر اثربخشی و عملكرد شغلي معلمان تربیت بدنی داشته باشد، مدیریت آموزش الکترونیکی می باشد. وانگ، بارس، دیویس، ون­درزی، هوبن و پاس[5](2019) معتقدند که امروزه، گسترش استفاده از آموزش­های الکترونیکی و استفاده از رسانه در آموزش، یکی از راه­های برون رفت از آموزش سنتی به سمت آموزش مدرن است و همین عامل هر روز بر نیاز گسترده مراکز آموزشی به استفاده از رسانه آموزشی می­افزاید.

آموزش الکترونیکي، استفاده از منابع اينترنت محور در آموزش است. آموزش الکترونیکي، رايج­ترين شکل آموزش از راه دور است و مزايای استفاده از اين نظام آموزشي، هم ترازی رشد برنامه­های آموزشي برای فراگیران از رشته­های مختلف است(شریف زاده، نوری و سالمی شکوري، 1395).

گاوينداسامی(2002؛ به نقل از پان[6]، 2020) در تعريفي وسیع بیان مي­دارد که، آموزش الکترونیکي به آموزش­هايي اطلاق مي­شود که مباحث علمي از طريق وسايل ارتباط الکترونیکي همچون، اينترنت، اکسترانت و هايپرتکست به فراگیران انتقال مي يابد. همچنین، آموزش الکترونیکي شامل هرگونه استفاده از فناوری­های وب و اينترنت به منظور خلق تجربه­های يادگیری است.

آموزش الکترونیکي زيرمجموعه و فصل مشترك فناوری اطلاعات و فناوری آموزشي است؛ به عبارتي، ظهور قرن فناوری اطلاعات و رهاوردهای آن، تغییرات سريع در ساختار آموزشي از جمله مرز گستری و انجام آموزش در خارج از مکان و زمان را در برداشته است(وولوماسی و همکاران، 2019). از این رو معلمان تربیت بدنی نیز مانند سایر شاغلان امروزی نیازمند تطبیق وظایف شغلی خود با محیط، شرایط و توانایی­ها و محدودیت­ها هستند. کار معلمان تربیت بدنی باتوجه به انتظارات متعدد از یک سو و شرح وظایف شغلی از سوی دیگر دشوارتر هم شده است.

بدون تردید معلمان از مهم ترین متخصصان برای آینده جامعه به شمار می روند و بدون وجود آنها نظام آموزشی از کار می افتد. بنابراین، با توجه به اهمیت اثربخشی و عملکرد معلمان تربیت بدنی در پیشبرد اهداف نظام آموزشی در جهت تربیت جسمانی و روانی دانش­آموزان در مدارس، شناسایی و مطالعه­ی عواملی که می­توانند نقش مهمی در اثربخشی و عملکرد معلمان تربیت بدنی داشته باشند، یکی از مسائل اساسی آموزش و پرورش کشور محسوب می­شود. بنابراین، این پژوهش درصدد پاسخگويي به اين سؤال است كه آیا مدیریت آموزش الکترونیکی تربیت بدنی بر اثربخشی و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی تأثیر دارد؟

[1] – Tsangaridou

[2] – Soto-Pérez, Sánchez-García and Núñez-Ríos

[3] – Marulcu and Bozkuş

[4] – Wolomasi, Asaloei and Werang

[5] – Wong, Baars, Davis, Van Der Zee, Houben and Paas

[6] – Phan

عنوان : پایان نامه بررسی تأثیر مدیریت آموزش الکترونیکی تربیت بدنی بر اثربخشی و عملکرد شغلی
تعداد صفحات:  75 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 9 = چهارده