بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود پروژه مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان
دانلود پروژه مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان

دانلود پروژه مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان

شرح مختصر :

يكي از چالش هاي مهم معلمين و والدين ، دانش آموزاني هستند كه مشكل درسي داشته و با وضعيت تحصيلي نا بسامان روبرو مي باشند. این مشکل در درس ریاضی نسبت به سایر دروس بیشتر محسوس است. عوامل زيادي در عدم كمك خواهي دانش آموزان وجود دارد. در حالت کلی ، دو عامل مهم رفتار کمک خواهی دانش آموزان در یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهد: ویژگیهای فراگیران و ویژگیهای محیط یادگیری(کارابنیک و نیومن ، 2006).از جمله ویژگیهای مهم دانش آموزان که بر رفتار كمك خواهي آنان تاثیر می گذارد، ادراکات محیطی خانوادگی است. خانواده متغیر فرهنگی، اجتماعی و محیطی است که اثر تعیین کننده ای در اکثر فرایندهای روانی تربیتی دارد. ادراکات کودکان از این فرایندها و تعامل ها نیز مهم و اساسی است.

یک دسته مهم فرایندها و تعامل های ناشی از محیط خانواده، به باورها و ادراکات کودکان بر میگردد که تحت تاثیر باورها و رفتارهای والدین نسبت به آنهاست (نظریه خودتعیین گری، گرونلیک، دسای و ریان، 1997، شانک و پاجیرز، 1996). باورها و ادراکات خانوادگی کودکان متعددند. سه مولفه ادراکات محیطی خانوادگی که توسط گرونلیک و ریان (1989) مورد بررسی قرار گرفته است، عبارتند از: حمایت خود پیروی، ساختار و درگیری در پژوهشی دیگر ادراکات محیطی خانوادگی شامل سه مولفه حمایت از خودمختاری، درگیری و پذیرش (پذیرش) پدر و مادر است (گرونلیک و همکاران ، 1997). حمایت والدین از خودمختاری و استقلال کودکان در گفتگوها، تعامل ها و اقدامات مشترک، منجر به ادراکات خودمختاری می شود و پیامدهای مثبت و سازگارانه ای برای آنها خواهد داشت. از طرف دیگر مهار شدید اولیا، منجر به کاهش خودمختاری و ایجاد تصور مهار بیرونی خواهد شد. ادراکات محیطی خانوادگی از این جهت که نقش مهمی در ادراک مهار، کفایت ادراک شده و خود پیروی نسبی دارند، منابع انگیزشی مهمی هستند (گرولنیگ، ریان و دسای،199). دانش آموزانی که می دانند بر پیامدهای مدرسه ای تسلط دارند، از نظر معلمان در فعالیتهای مدرسه ای درگیرتر هستند، از راهبردهای یادگیری بیشتری استفاده می کنند و پیشرفت تحصیلی و نمرات بالاتری نسبت به افراد با ادراک مهار پایین دارند (هیل، 2001). در مجموع حمایت از خودمختاری کودکان و پذیرش والدین که ادراکات محیطی را می سازند در توسعه و تقویت خودتنظیمی و رفتار کمک خواهی موثر هستند.

فهرست مطالب

  • چكيده
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • جامعه ، نمونه و روش نمونه گيري
  • ابزار گرد آوري داده ها
  • پرسشنامه ادراکات والدین گرولنیک , دسی و ریان (1997)
  • پرسشنامه رفتار کمک خواهی
  • نتایج
  • بحث و نتیجه گیری
  • فهرست منابع و مآخذ
  • الف: منابع فارسی
  • ب: منابع لاتین
  • عنوان پروژه: مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 14 صفحه
  • قیمت: 12000 تومان  9000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ هشت = 15