بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تفکر خلاق
پایان نامه بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تفکر خلاق

پایان نامه بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تفکر خلاق

شرح مختصر

یکی از مهمترین مفاهیم ذیل سرمایه انسانی «رضایت شغلی»[1] و کاری است. تعاریف رضایت شغلی در طول زمان غنی تر شده و ابعاد مختلف اجتماعی، روان شناختی و فرهنگی به خود گرفته است. صاحب نظران علوم اجتماعی رضایت شغلی را احساسات و تجارب فرد از کارش و نحوه پاسخ وی به آن می‌دانند. یا رضایت شغلی ناظر بر عواطف و احساسات کارمند نسبت به محیط کار و واکنش به شغل خویش است (ویندوز[2]، 2019). رضایت شغلی کارکنان عنصری حیاتی در انجام وظایف حرفه‌ای بشمار می آیند. نخست باید دانست که رضایت شغلی متغیری پیچیده و متأثر از عوامل موقعیتی شغلی و ویژگی های فردی است (شرما و قوش، 2006). و از دیگر سو، رضایت شغلی سازه ای چند وجهی و متاثر از فرهنگ و ارزش های اجتماعی هر محیط است.

ابعاد و مولفه‌های رضایت شغلی گسترده و متنوع هستند. اما بر اساس تحقیقات می‌ توان وضعیت دستمزدها، نحوه‌ی رابطه با همکاران، وضعیت ترفیع و ارتقاء، عدالت اجتماعی، نشاط اجتماعی در کار، نیازهای روان شناختی(نظیر خودکارآمدی، سطح انتظارات و خود اعتلایی) (ایزینویم و یوفارئو[3]، 2019). سطح شناخت و نگرش نیروها نسبت به ارزش، حقوق، شرایط کاری ارتقا و فرصت پیشرفت و محیط کاری و ارتباط با همکاران (کانبای[4]، 2007). احساس شادی و نشاطی که کارمند در قبال کارش دارد (کوک[5]، 2008 و کلاسن[6]، 2010) و … رانام برد.

رصد و شناسایی ابعاد موثر بر رضایت شغلی برای سازمان بسیار حیاتی است زیرا رشد و حصول اهداف هر سازمانی به میل و انگیزه نیروهای انسانی آن وابسته است. علل و عوامل موثر بر رضایت شغلی بسیار زیاد هستند و می توانند تأثیر گذار باشند. یکی از عواملی که می تواند بر رضایت شغلی اثرگذار باشد سبک های رهبری است. سبک های رهبری در هر سازمانی نقش عمده ای در عملکرد کارکنان دارد (لوکائلو[7]، 2018.).

متغیر اثرگذار بر رضایت شغلی مسئولیت پذیری اجتماعی است. پژوهش ها نشان می دهند (ملائیی و همکاران (1397)؛ جمشیدیان (1396)؛ صادقی (1395)؛ استوری و کاستانهار (2019) و امر (2018) کارکنان دارای مسئولیت پذیری اجتماعی اجتماعی از رضایت بیشتری برخوردار هستند و در نتیجه آن سازمان از حد خوبی رشد و پیشرفت برخوردار است.

بر اساس مفهوم مسئولیت پذیري اجتماعی، از آنجایی که سازمانها نیز مانند اشخاص حقیقی عضوي از اجتماع به شمار می­روند و مانند سایر اعضاي جامعه در برابر محیط پیرامون خود مسئولیت دارند، ضروري است که علاوه بر بهبود عملکرد اقتصادي و اجتماعی خود، ارتقاي استانداردهاي زندگی اجتماعی افراد جامعه را در دستورکار خود قرار دهند (آلوکنا[8]، 2010). همچنین سازمانها باید بهمنظور پاسخگویی اجتماعی در مقابل ذینفعان و سایر افراد جامعه، به دغدغه­هاي جامعه در خصوص محیط زیست، امور اجتماعی و بشردوستی اهمیت دهد و بسته به فرهنگ سازمانی خاص خود، به تدوین سیاستهاي سازمانی مربوط به مسئولیتپذیري اجتماعی مبادرت ورزند (آبیوس و آلاس[9]، 2009). علیرغم بدیهی بودن این موضوع که استقرار مسئولیت پذیري اجتماعی در سازمانها بر اساس رهنمودهاي استاندارد و طرح عملیات صورت میپذیرد، تا به حال تلاشهاي محدودي براي شناخت راه­هاي طراحی مسئولیتپذیري اجتماعی در ساختار سازمانی و بازتاب ارزشها و هنجارهاي مربوط به آن در سازمان صورت گرفته است. لذا، در مطالعات تکمیلی محققان تلاش کرده اند تا به تبیین مفاهیم مربوط به مسئولیت پذیري اجتماعی بپردازند و مزایاي بهکارگیري آن را براي سازمانها تبیین و تشریح کنند

یکی دیگر از متغیرهای موثر بر رضایت شغلی تفکر خلاق است. گليفورد[10] (1962) تفکر خلاق را مجموعه­ي ويژگي­هاي و توانايي­هاي فردي مي­داند. خلاقيت و تفکر خلاق از ديدگاه گليفورد عبارت است از: تفكر واگرا. يعني تفكر از جهات مختلف و ابعاد گوناگون در حالي كه محققان ديگري از جمله هارينگتون[11] (2014) آمابيل[12] (2015)، سيكزنتمي هالي[13] (2015) خلاقيت را موضوعي كاملاً اجتماعي مي‌دانند. پژوهش نشان می دهند کارکنان خلاق بهتر با محیط سازگار می شوند و کمتر نسبت به کار ابراز شکایت دارند. استرنبرگ و ویلیام[14] (2012) علاقه به ريسك كردن، عدم پذيرش محدوديت­ها و موانع توانايي بهره برداري از محيط خويش، براي ساختن چيزي نو و منحصر به فرد، سؤالات و فرضيات زياد و كنجكاوي را لازمه­ي خلاقيت مي­داند (وايزبرگ[15]، 2014).

عنوان : پایان نامه بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تفکر خلاق
تعداد صفحات:  98  صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


سه × 4 =