شرح مختصر:
منابع انساني يكي از اساسيترين عوامل مؤثر در توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي هر كشور ميباشد و توانمندسازي منابع انساني، خود يكي از مهمترين راههاي رسيدن به اهداف توسعه مورد نظر ميباشد براي حفظ شايستگيهاي پايدار، تعادل پويا در اين محيط پرتلاطم، تجهيز شدن به نيروي انساني مناسب و توانمند به يك اصل حياتي تبديل شده است (هداوند، 1388). در این ميان توانمندسازي يك تكنولوژي مؤثر پيشگام و ابزار مشاركت اعضاي گروهها در كاميابي سازمانها است، بكارگيري اين ابزار به مديران امكان ميدهد تا از دانايي، مهارت تجربه و انگيزه همه افراد سازمان بهره برداري كنند (قوشچي، 1380). در اين سده منشا اصلي برتري رقابتي تكنولوژي جديد نخواهد بود، بلكه ابتكار عمل، خلاقيت، جلب حمايت و مشاركت و تعهد كاركنان خواهد بود كه در سايه توانمندسازي بدست خواهد آمد (باكينگهام، 1383). بسياري از مديران در تلاشاند تا روش تصميمگيري توسط مدير و اجرا توسط كاركنان را باطل كنند و خود مديريتي (كه عبارت است از افزايش اعتماد به نفس در ظرفيتهاي فكري و قوه خلاقانه كاركنان) را افزايش دهند و اين از طريق تيمهاي خودگردان حاصل ميگردد (اسكات، 1377). بنابراين پرورش كاركناني كه داراي توان خود مديريتي باشند يك پارادايم جديد ميباشد. صاحبنظران اين پارادايم، معتقدند كه از مزاياي توانمندسازي هم كاركنان و هم مديران منتفع خواهند شد؛ توانمندسازي با ايجاد احساس كفايت نفس و بوجود آمدن فضاي آزادي عمل براي كاركنان اين فرصت را بوجود خواهد آورد تا تواناييها و مهارتهايشان را بهبود بخشيده و موجبات اثربخشي خود را فراهم نمايند. از سوي ديگر توانمندسازي با پرورش كاركنان با انگيزه و توانا آنها را چندين برابر نسبت به سازمان متعهد ميسازد چرا كه به كاركنان توانمند و متعهد به سازمان اين امكان را خواهد داد تا در برابر پويايي محيط رقابتي از خود عكسالعمل مناسب نشان دهند (بابايي، 1381).
زندگي در آستانه ي قرن بيست و يکم پيچيدگي فزايندهاي پيدا کرده است قواعد و مقررات، بر اساس نظامي که انسانها در يک زمان خاص در آن فعّاليّت دارند، تغيير ميکند. چنين وضعيتي مهارتهاي ارتباطي و اجتماعي خاص و پيچيدهاي را طلب ميکند و از اينرو يادگيري مهارتهاي اجتماعي ديگر يک پديده ساده و خود جوش نيست و نيازمند توجهاي حرفهاي و نظام دار است. ارتباط تار و پود سازمان را به هم پيوند ميدهد و موجب يکپارچگي و وحدت سازماني ميگردد. مسؤوليت ايجاد ارتباطات صحيح در سازمان به عهدهي مديريت است. از اينرو مديران بايد از کمّ و کيف فرايند ارتباطي آگاه باشند و نحوهي برقراري ارتباطات مؤثر را بدانند
- چکیده 1
- فصل اول:کلیات تحقیق
- 1-1-مقدمه. 4
- 1-2-بیان مسئله. 5
- 1-3-اهمیت موضوع. 8
- 1-4-اهداف.. 12
- 1-5-سؤالات پژوهش… 12
- 1-6-تعریف متغیرها 13
- 1-7- قلمرو تحقیق. 15
- فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
- 2-1-مقدمه. 17
- 2-2-چارچوب مفهومی توانمند سازی. 17
- 2-2-1- توجه به توانمندسازی. 19
- 2-2-3- مفهوم توانمندسازی. 20
- 2-2-4. دلایل توانمندسازی. 22
- 2-2-5. استراتژی های توانمند سازی. 24
- 2-2-6. سه رویکرد مختلف بحث توانمندسازی. 26
- 2-2-7. مدل های توانمندسازی. 29
- 2-2-7-1. مدل توماس و ولتهووس (1990) 29
- 2-2-7-2. مدل بارون و لاولر (1995) 32
- 2-2-7-3. مدل کوئین و اسپریترز (1995) 33
- 2-2-7-4. مدل کانگر و کاننگو 34
- 2-2-7-5. مدل « آلفردباندورا » 1989. 36
- 2-2-7-6. مدل اسپرتیزر 38
- 2-2-8. رويكردهاي مفهومي اصلي به توانمند سازي. 40
- 2-3-ارتباط. 42
- 2-3-1-هدف و اهميت ارتباطات.. 49
- 2-3-2-انواع ارتباط. 54
- 2-3-3-ويژگيهاي ارتباطات.. 54
- 2-3-4-مهارت های ارتباطي مديران. 55
- 2-3-5-تعاريف مهارت های ارتباطي. 56
- 2-3-6-مهارت های ارتباطي و مؤلفه ها 56
- 2-3-7-اهميت مهارت كلامي. 59
- 2-3-7-اهميت مهارت شنود مؤثر 65
- 2-3-8- مولفه مهارت هاي اجتماعي. 67
- 2-4-پیشینه پژوهش… 70
- 2-5-فرضیه ها 80
- فصل سوم:روش شناسی تحقیق
- 3-1-مقدمه. 82
- 3-2- روش تحقيق. 82
- 3-3- جامعه آماري. 83
- 3-4- نمونه. 83
- 3-5- پایایی ابزار گردآوري اطلاعات.. 83
- 3-6-روايي ابزار گرداوري داده ها 87
- 3-7-روش تجزيه و تحليل اطلاعات.. 88
- فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها
- 4-1 مقدمه. 90
- 4-2 -توصيف شاخصهاي جمعيت شناختي. 91
- 4-3- تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها 93
- 4-3- 1-مهارت کلامی. 93
- 4-3- 2- شنود 94
- 4-3- 4- مهارت اجتماعی. 96
- 4-3- آمار استنباطي. 97
- 4-4-بررسی تأثیر متغیرهای مستقل بر توانمندی. 101
- فصل پنجم:نتیجه گیری و بحث
- 5-1 مقدمه. 105
- 5-2- یافته ها 105
- 5-3-نتیجه گیری. 110
- 5-4-پیشنهادها 111
- 5-5-محدودیتهای دراختیار پژوهشگر 113
- منابع
عنوان : | پایان نامه بررسی رابطه مهارت های ارتباطی با توانمندی کارکنان |
تعداد صفحات: | 120 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 18000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید