گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوعترین صنایع دنیا مطرح میباشد و رشد سریع آن تغییرات اجتماعی، اقتصادی و محیطی فراوانی را به دنبال داشته است و به همین دلیل نیز به یک حوزه مهم مطالعاتی بین پژوهشگران مبدل شده است (تقوی و پورسلیمانی، 1386)
کارشناسان، صنعت گردشگری را یکی از راههای گسترش و ایجاد رونق اقتصادی میدانند. از طرفی، گردشگری کارکردهای گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را نیز به همراه دارد و به همین دلیل است که ما شاهد اهمیت روز افزون آن در سطح جهان هستیم.
امروزه صنعت گردشگری نقش موثری در ایجاد اشتغال و درآمد در کشورهای مختلف دارد. در حال حاضر گردشگری با رشد بی سابقهای سطح درآمد و اشتغال را وارد عرصه جدیدی نموده است. سهم درآمد حاصل از گردشگری در سیستم اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است. بطوریکه مهمترین منابع در آمدزایی در جهان در سال 2012، بعد از شرکت صنعت نفت و صنعت خودروسازی، گردشگری و جذب گردشگر در رتبه سوم قرار داشته است. با توجه به اتکای بیش از حد اقتصاد ایران به صادرات نفت خام و آسیب پذیری فراوان آن در اثر تغییرات قیمت نفت و سایر شوکهای اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری تا حد زیادی می تواند شدت این آسیب پذیری را کاهش دهد. سیاستگذاران اقتصادی را نیز در فائق آمدن بر مشکلات جاری از قبیل کمبود درآمد های ارزی، پایین بودن سطح در آمد جامعه، پایین بودن صادرات غیر نفتی و حل مشکل بیکاری، کمک کند. صنعت گردشگری بزرگترین و در عین حال متنوعترین صنعت دنیا به حساب میآید و بخش قابل توجهی از نیروی کار در این بخش شاغل هستند. گردشگری به مثابهی فرصتی برای تبادل فرهنگی، شناخت آگاهی بازدید کنندگان، ایجاد درآمد و اشتغال، گسترش سرمایه گذاری مربوطه، حفظ تنوع زیست محیطی و همچنین رونق و سود آوری صنعت هتلداری، رستوران و صنایع دستی میشود. گسترش صنعت توریسم میتواند در افزایش درآمد های ارزی از طریق جذب توریسم خارجی کمک کند. گردشگری صنعتی پویا و در حال رشد است که می تواند در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در مناطق شهری و روستایی، به خصوص مناطق محروم جهت ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه زیر ساختها نقش موثری داشته باشد. با توجه به اینکه صنعت گردشگری صنعتی خدماتی و ارزان قیمت است گسترش آن در در سایر بخش های صنعتی و نفتی هزینه کمتری برای سیاستگذاران از جنبه های درآمدی دارند. گردشگری در زمانی که سود فعالیتهای دیگر بخشهای اقتصادی در حال کاهش باشد، جایگزین مناسبی برای آنها و راهبردی برای توسعه است. بر این مبنا دلیل اصلی توسعه گردشگری غلبه بر پایین بودن سطح درآمد و ارائه فرصتهای جدید شغلی و تحولات اجتماعی در جامعه محلی است و میتواند امیدهایی را برای کاهش فقر به خصوص در نواحی که به نحوی دچار رکود اقتصادی شدهاند فراهم آورد. در عین حال گردشگری صنعتي نسبتا نو و يكي از سريعترين بخشهاي در حال رشد است كه در برنامهريزي كشورهاي مقصد در حال توسعه تمركز دارد و به عنوان عاملی در بازسازي اقتصادي، اجتماعي جوامع شهري و روستايي شناخته شده است. به نظر ميرسد صنعت گردشگری به عنوان عاملی در بهبود كيفيت زندگي ساكنين و مشاركت در بهبود اقتصاد ملی و محلي نقش ویژهای ایفا کند. صنعت گردشگری عاملی در بهبود وضعیت اقتصادی و دارای بازاری رقابتی است که دولت و سازمانها می توانند با درک عمیق مفاهیم، کیفت و رقابت با اتخاذ مناسبترین سیاستها مسیر گسترش آن را برای جذب گردشگران فراهم نمایند (کاظمی، 1385).
در ایران جاذبه های گردشگری متنوع و تاریخی قابل توجهی وجود دارد. یکی از قابلیتهای گردشگری ایران در استان کهگیلویه و بویر احمد مشاهده میشود که به نظر می رسد در جذب گردشگران تاثیر فراوانی در شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این استان به جا میگذارد. گردشگری برای ایجاد اشتغال سرمایههای اقتصاد را به جریان میاندازد. استان کهگیلویه و بویراحمد به سرزمین چهار فصل و پایتخت طبیعت ایران معروف است، وجود مناظر متعدد و متنوع، کوهها و رودخانهها، چشمهها و چشم اندازهای طبیعی زیبا، پناهگاه ها، طبیعت بکر، حیات وحش، غارهای تاریخی و طبیعی، ارتفاعات پوشیده از برف و دامنه های سرسبز از خصوصیات جذاب این استان است. وجود تنوعهای زیست محیطی از قبیل گونه های نادر گیاهان دارویی، مشاهده گونههای جانوران و انواع پرندهها در حین گردش از مواردی هستند که به جذب گردشگری در این استان کمک میکند.
- چکیده 1
- فصل اول: کلیات پژوهش… 2
- 1-1-مقدمه. 3
- 1-2- بیان مساله. 5
- 1-3-اهمیت موضوع پژوهش… 7
- 1-4-اهداف.. 9
- 1-5-سوالات.. 9
- 1-6-محدودهي زماني.. 10
- 1-7-محدودهي مکاني.. 10
- 1-8-محدودهي موضوعي.. 10
- فصل دوم: ادبیات تحقیق.. 11
- 2-1- مقدمه. 12
- 2-2- تعاریف گردشگری.. 12
- 2-3- تاریخچه گردشگری.. 13
- 2-3-1- تاریخچة گردشگری درجهان. 13
- 2-3-2- تاریخچه گردشگری در ایران. 18
- 2-3-2-1- صنعت جهانگردی ایران قبل از انقلاب اسلامی.. 18
- 2-3-2-2- صنعت جهانگردی ایران بعد از انقلاب اسلامی.. 19
- 2-4- تأثیر گردشگری بر توسعه اجتماعی- فرهنگی و عوامل زیست محیطی.. 21
- 2-4-1- تأثیرهای اجتماعی – فرهنگی.. 21
- 2-4-2-تأثیر های زیست محیطی.. 21
- 2-5- انواع گردشگری از لحاظ محدوده جغرافیایی.. 22
- 2-5-1- گردشگری بین المللی(خارجی) 22
- 2-5-2- گردشگری داخلی.. 22
- 2-6- انواع گردشگری از لحاظ هدف.. 22
- 2-6-1- گردشگری تفریح. 22
- 2-6-2- گردشگری بازرگانی و تجاری.. 22
- 2-6-3- گردشگری درمانی.. 22
- 2-6-4- گردشگری فرهنگی.. 23
- 2-6-5- گردشگری بوم شناسی.. 24
- 2-6-6- گردشگری اجتماعی.. 24
- 2-6-7- گردشگری ورزشی.. 24
- 2-7- اقتصاد گردشگری.. 24
- 2-8- گردشگری بین المللی و اشتغال. 25
- 2-9- بازاریابی درگردشگری.. 27
- 2-9-1- عرضه گردشگری.. 28
- 2-9-2- تقاضای گردشگری.. 28
- 2-10- صنعت گردشگري و درآمد. 29
- 2-11- گردشگری از دیدگاه اقتصاد. 31
- 2-12- گردشگری و سرمایه گذاری.. 32
- 2-13- ارتباط حمل و نقل و گردشگري.. 34
- 2-14- عوامل مؤثر بر رونق صنعت گردشگري.. 35
- 2-14-1- کیفیت خدمات بخش رفاهی و عمومی.. 36
- 2-14-2- فراهم کردن زیر ساخت های مناسب در خصوص گردشگری.. 36
- 2-14-3- اقامت، حمل و نقل و ساير خدمات و فعاليتهاي مورد نياز گردشگران. 36
- 2-14-4- تورگردان ها 37
- 2-15-پیشینه پژوهش… 37
- 2-15-1-مطالعات داخلی.. 37
- 2-15-2-مطالعات خارجی.. 41
- فصل سوم: روش تحقیق.. 45
- 3-1-مقدمه. 46
- 3-2- پيشينه ي تاريخي استان کهگیلویه و بویراحمد. 46
- 3-3-موقعيت جغرافيايي استان کهگيلويه و بويراحمد. 47
- 3-4-روش تحقیق.. 48
- 3-4-1-جامعه آماری پژوهش… 49
- 3-4-2-ابزار سنجش و اندازهگيري تحقيق.. 49
- 3-4-3-روش تجزيه و تحليل دادهها 49
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 53
- 4-1- مقدمه. 54
- 4-2-یافته. 54
- 4-2-1- درخت سلسلهمراتبی.. 54
- 4-2-2- استخراج اولويتها، انتخاب بهترين گزينه و محاسبه ی نرخ ناسازگاری.. 55
- 4-2-3- ماتریس مقایسهی زوجی شاخصها به تفکیک هر معیار و اولویتبندی آنها 56
- 4-2-4- 1-ماتریس مقایسهی زوجی شاخصهای معیار اقتصادی و اولویت بندی آنها 56
- 4-2-3- 2-ماتریس مقایسهی زوجی شاخصهای معیار اجتماعی و اولویتبندی آنها 57
- 4-2-3- 3-ماتریس مقایسهی زوجی شاخصهای معیار زیستمحیطی و اولویتبندی آنها 57
- 4-2-3- 4-ماتریس مقایسهی زوجی شاخصهای معیار آموزشی و اولویتبندی آنها 58
- 4-2-3-5- ماتریس مقایسهی زوجی شاخصهای معیار حقوقی- قانونی و اولویتبندی آنها 59
- فصل پنجم: نتیجه گیری و بحث.. 64
- 5-1-نتیجه گیری.. 65
- 5-2-پیشنهادها 67
- 5-2-1-پیشنهادهای کاربردی.. 67
- 5-2-2-پیشنهادهای پژوهشی.. 67
- منابع. 68
عنوان : | پایان نامه روشهای تأمین مالی در پروژههای گردشگری با روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) |
تعداد صفحات: | 81 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 99000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید. |
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید