بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه شناخت موانع و تنگناهای سرمایه گذاری صنعت گردشگری
پایان نامه شناخت موانع و تنگناهای سرمایه گذاری صنعت گردشگری

پایان نامه شناخت موانع و تنگناهای سرمایه گذاری صنعت گردشگری

شرح مختصر:

     امروزه اهميت گردشگري ازنظراقتصادي و اشتغالزايي به حدي است كه ميتوان آن رابه عنوان نيروي محركه اقتصادي هركشوري قلمداد نمود. (2003 ، Brown)گردشگري فعاليتي است كه غيرازمزاياي اقتصادي واشتغال زايي، تأثيرات اجتماعي وفرهنگي بسياري دارد. باتوسعه گردشگري مي توان باعث سطح رفاه زندگي اجتماعات بومي شد،اماجذب توريست نيازمندمكانيزم هاي مختلفي است که منجر به جلب اعتمادگردشگران مي باشد.

   براساس آمارمنتشرشده ازسوی سازمان جهانی گردشگری شمارجهانگردان ازرقم سالیانه 625 میلیون نفر دراوایل قرن 21 به 6/1 میلیارد نفردرسال 2020 خواهدرسید ونیزدرامدصنعت گردشگری از 445 میلیارددلار درسال 2000 به رقمی افزون بر 2 تریلیون دلاردرسال 2020 خواهد رسید .( صباغ کرمانی  ، 1379 : 123 )

     در ایران مسئله توریسم ( گردشگر) تاکنون جایگاه واقعی خود را نیافته است و علیرغم موقعیت مناسب و مساعدجغرافیای بین دنیای شرق و غرب و وجود بسیاری از مواهب طبیعی، فرهنگی و اسلامی و انواع جاذبه های قابل عرضه به بازارهای توریستی بین المللی، درآمد ارزی ایران از این بابت بسیار ناچیز بوده و قابل توجه نمی باشد.وابستگی اقتصادی کشور به اقتصاد تک محصولی نفت بخش کشاورزی را به رکود کشاند و موجب مهاجرت روستائیان به شهر شده اماامروزه با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به افزایش است و درآمد حاصله از نفت رو به کاهش نهاده ودرواقع ضروری است که به بخش صنعت گردشگری و توریسم باتوجه به اینکه نیاز به سرمایه گذاری کم تری نسبت به سایربخشها دارندتوجه خاصی نمود .طرح جامع گردشگری ایران دربهمن 1352 تهیه وتدوین شده است که این طرح برفراهم کردن تسهیلات وتجهیزات کافی ، هم ارنظرکیفی وهم ازنظر کمی برای جهانگردان تاکیددارد. ودر نهایت این طرح برلزوم توسعه زیربناها وساختارهای حمل ونقل به عنوان کلیدهربازارجهانگردی وتوسعه صنعت هتلداری ، میزبانی ، آژانسهای مسافرتی تورگردانی ومدیریت درتمام سطوح (عالی ، میانی وعادی ) تاکیدشده است . ( ضرغامی ، 1389 ، 84 ) استان کهگیلویه وبویراحمد یکی ازاستانهای زیبای ایران دردامنه های زاگرس است که دارای جاذبه های متعدد وچشم نواز طبیعی وجاذبه های ارزشمندتاریخی است. این سرزمین چهارفصل درمیانکوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس درجنوب غربی ایران، که نمایشگاهی ازتنوع آب وهوایی، کوه، رود، جنگل،دشت، چشمه،آبشاروگل‌های دیدنی است، قراردارد

 

فهرست مطالب

  •  فصل اول : کلیات تحقیق
  • 1-1- مقدمه    …………1
  • 1-2- بیان مسأله  ………..2
  • 1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش    ……… 4
  • 1-4- اهداف پژوهش   ……5
  • 1-4-1- هدف اصلی  ……….      ……5
  • 1-4-2 – اهداف فرعی     ………  …..5
  • 1-5- پرسشهای پژوهش  …6
  • 1-5-1 – پرسش اصلی          …….6
  • 1-5-2 – پرسش های  فرعی      …………6
  • 1-6- فرضیه های پژوهش   .6
  • 1-6-1 – فرضیه اصلی       ..6
  • 1-6-2 – فرضیه های فرعی       …………6
  • 1- 7- تعاريف عملیاتی واژه‏هاواصطلاحات فنی وتخصصی    ……..7
  • 1-8- متغیرهای تحقیق            .9
  • 1-8-1 – متغیرمستقل            …………9
  • 1-8-2– متغیرمستقل وابسته       …….9
  • 1-8-2 –  تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق            .9
  • ز
  • 1-9- قلمرو پژوهش(زمانی ، مکانی وموضوعی )       .10
  • 1-9-1-  قلمرو موضوعی پژوهش       ……..10
  • 1-9-2-  قلمرو زمانی پژوهش      …..10
  • 1-9-3-  قلمرو مکانی پژوهش             …10
  •   فصل دوم : مبانی نظری وپیشینه تحقیق        
  •  2-1- مقدمه              ….11
  • 2-2 – بخش اول : مروری برتحقیقات انجام شده (پیشینه پژوهش )           ……12
  • 2 -2-1- پژوهشهای داخلی             13
  • 2-2-2 – پژوهشهای خارجی           .16
  • 2-3- بخش دوم : مبانی نظری پژوهش     .19
  • 2-3-1- تعریف سرمایه گذاری انواع سرمایه   ……19
  • 2-3-2 – مولفه های ورود سرمایه گذاری به بخش صنعتی      ….19
  • 2-3-3- ویژه گیهای سرمایه گذاری درصنعت گردشگری        …20
  • 2-3-4- اثرات صنعت گردشگری              ………22
  • 2-3-4-1 – درآمدجاری          ……….22
  • 2-3-4-2 – اثرات اقتصادی گردشگری    ..23
  • 2-3-4-3 – اثرات فرهنگی واجتماعی گردشگری          ….26
  • 2-3-4-4 – اثرات سیاسی توسعه گردشگری          ………..27
  • 2-3-5 – عوامل موثر درصنعت گردشگری   …….28
  • 2-3-6- موانع وچالشها درحوزه گردشگری              29
  • 2-4 – بخش سوم : تاریخچه توریسم        ……….31
  • 2-4-1 – تاریخ توریسم در جهان     ……..31
  • 2-4-2- تاریخ توریسم درایران                    .32
  • 2-4-2-1- موقعیت ایران درصنعت گردشگری            ..33
  • 2-4-2-2 – ضریب فزاینده تولید واشتغال صنعت گردشگری درایران       …………34
  • ج
  •  2-4-2-3 – قابلیت درامدزایی صنعت گردشگری برعوامل تولید      34
  •  2-5 – بخش چهارم : وضعیت گردشگری دراستان کهگیلویه وبویراحمد           ……….35
  •  2-5-1-  پیشینه تاریخی استان کهگیلویه وبویراحمد                         …………35     
  •  2-5-2 – وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد           .36
  •  2-5-3 – مزایای نسبی منطقه ایی استان کهگیلویه وبویراحمد ازنظرگردشگری     …..36
  • 2-5-4– قابلیتها وتوانمندیهای استان کهگیلویه وبویراحمد دربخش گردشگری      …..37
  • 2-5-4-1- شهرستان بویراحمد              .38
  • 2-5-4-2-شهرستان کهگیلویه              ..39
  • 2-5-4-3- شهرستان گچساران           ……41
  • 2-5-4-4- شهرستان دنا                  ……..42
  • 2-5-4-5- شهرستان  باشت              …….43    
  • 2-5-4-6-  شهرستان چرام                …..44
  • 2-5-4-7- شهرستان  بهمئی           ……….45
  • 2-5-4-8- شهرستان لنده             …………46
  • 2-5-6- سرمایه گذاری دربخش صنایع دستی دراستان کهگیلویه وبویراحمد      47
  • 2-5-7- سرمایه گذاری درزمینه تاسیسات ووزیرساختهای گردشگری         …….48
  • 2-5-7-1- هتل          …..48
  • 2-5-7-2- پروژه احداث کمپینگها        …52
  • 2-5-7-3-  پروژه احداث تل کابین         59
  • 2-5-7-4-  پروژه احداث مناطق نمونه گردشگری          ………..63
  • 2-5-8-  شهرک سلامت              ..66
  • فصل سوم : روش شناسی پژوهش
  • 3-1- مقدمه         ..68
  • 3-2- روش شناسی     …..69
  • 3-3- جامعه آماری       ..70
  • ج
  • 3-4- نمونه آماری              …………71
  • 3-5- روش نمونه گیری          ……..73
  • 3-6- تکنیک های پژوهش         …74
  • 3-7- ارزیابی تجزیه وتحلیل داده ها      ..77
  • 3-8- روشها وابزارتجزیه وتحلیل داده ها    ……78
  • 3-9- روایی           …….79
  • 3-10- پایایی           ..80
  • فصل چهارم : یافته های پژوهش (تجزیه  وتحلیل داده ها )
  • 4-1- مقدمه       …………82
  • 4-2- روش تجزیه وتحلیل داده ها       .83
  • 4-3- تجزیه وتحلیل توصیفی       ……….84
  • 4-3-1- توزیع فراوانی برحسب جنسیت             ……..84
  • 4-3-2- توزیع فراوانی برحسب میزان تحصیلات        85
  • 4-3-3- توزیع فراوانی برحسب سن        ….86
  • 4-3-4- توزیع فراوانی برحسب نوع شغل         …………87                 
  • 4-4- یافته های استنباطی       …88
  •   فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات
  •    5-1- خلاصه پژوهش         …104
  •   5-2- بحث ونتیجه گیری       ………..106
  •   5-3- محدودیتهای پژوهش          ..108
  •   5-4- پیشنهادات پژوهشی       ……..108
  •   5-4-1- پیشنهادهای اجرایی       …………108
  •   5-4-2- راهکارهای اجرایی جذب سرمایه گذاردراستان   ………112
  •   5-4-3- پیشنهادهای پژوهش                      ……113
  • ح
  •    منابع وماخذ       ……….114
عنوان : پایان نامه شناخت موانع و تنگناهای سرمایه گذاری صنعت گردشگری
تعداد صفحات: 133 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


9 − یک =