بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه ساماندهی مکانی-فضایی مراکز درمانی با استفاده از GIS
پایان نامه ساماندهی مکانی-فضایی مراکز درمانی با استفاده از GIS

پایان نامه ساماندهی مکانی-فضایی مراکز درمانی با استفاده از GIS

شرح مختصر

در سالهای گذشته جهان با یک انقلاب شهری مواجه شده است. در سال 1800 میلادی شهر ها جزیره کوچکی در پهنه اقیانوس وسیع روستا ها بوده اند به این معنا که بیشتر جمعیت جهان در روستا ها به سر می بردند و از هر 100 نفر 3 نفر در شهر زندگی می کردند. در سال 2009 میلادی تقریبا نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند. در دهه های اخیر شاهد افزایش جمعیت شهرها در ایران بوده ایم . این افزایش به خاطر رشد جمعیت شهرها و همچنین مهاجرت جمعیت روستاها به شهرهای متوسط و بزرگ بوده است . تمرکز جمعیت در این شهرها باعث شده که نیاز به خدمات روز به روز بیشتر شود. در اغلب شهرها عدم تخصیص متناسب فضا و جابجایی بهینه عناصر خدماتی و کالبدی شهر به ویژه مراکز درمانی(کلینیک و بیمارستان) و تعداد عوامل مؤثر در مکانیابی این مراکز، افزایش روز افزون مشکلات شهری و شهروندان را به دنبال داشته است. امروزه زندگي در شهرها، با توجه به ساختار فضايي- کالبدي پيچيده مناسبت ها و فعاليت هاي اقتصادي- اجتماعي، تعميق و گسترش تقسيم کار اجتماعي و اقتصادي و نيازهاي فزاينده فرهنگي، فراغتي و اجتماعي شهروندان، بيش از هر دوره ديگري وابسته به خدمات است. لذا با توجه به نقش روز افزون فعاليت هاي خدماتي در نظام شهرنشيني، ضرورت جديدي در روند برنامه ريزي شهري پديد آمده است و مسأله چگونگي پراکنش مراکز خدماتي و نحوه دسترسي به خدمات اين گونه مراکز از اهميت فزاينده اي برخوردار شده است( جمشيدزاده، 1387، 24). دسترسي يکي از مهمترين خصوصيات يک شهر خوب است و مي توان آن را به صورت مختلف دسترسي به فعاليت ها، دسترسي به کالاها و منابع، دسترسي به امکانات و اطلاعات تقسيم بندي کرد( بحريني، 1377، 203). منظور از دسترسي نزديکي مکاني- زماني نسبت به محل کار يا استفاده از خدمات است که توسط تأسيسات خدماتي ارائه مي شود( هاروي، 1370، 37). قابليت دسترسي در شهرسازي به فاصله و زمان مربوط مي شود، عامل فاصله به صورت هزينه سفر، مصرف سوخت و يا انرژي بدني و مانند آن بازتاب مي يابد. هر چه فاصله بيشتر باشد زملان رسيدن به مقصد نيز بيشتر است در نتيجه هزينه ها بيشتر مي شود، افزايش دو عامل يعني فاصله و زمان به معني دسترسي نامناسب و کاهش آن دو به معني دسترسي مناسب است( سعيدنيا، 1378، 61). ميزان و چگونگي توزيع خدمات شهري مي تواند نقش مؤثري در جابجايي فضايي جمعيت و تغييرات جمعيتي داشته باشد و از آنجايي که يکي از معيارهاي توسعه پايدار شهري و عدالت اجتماعي، توجه به توزيع متوازن امکانات و خدمات شهري است، لذا توزيع خدمات شهري و به خصوص خدمات بهداشتي بايد به گونه اي باشد که عدالت فضايي برقرار شود( آقابابائي، 1388، 12). از اين رو در انتخاب مکان مناسب براي يک مرکز خدمات بهداشتي و درماني جديد و همچنين توزيع الگوي فضايي مراکز خدماتي، آنچه حائز اهميت مي باشد، مسأله تعادل و تساوي و يا به عبارتي برقراري عدالت مي باشد( اسماعيلي، 1382، 106).

عنوان : پایان نامه ساماندهی مکانی-فضایی مراکز درمانی با استفاده از GIS
تعداد صفحات:  170 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


سه × = 12