عصری که در آن زندگی می کنیم، عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است، که در تمام ارکان جوامع در حال نفوذ و بروز است (نوروزی، 1391،ص:1). یکی از مهم ترین بخش هایی که در کوران این فن آوری قرارگرفته است، صنعت بانکداری است، که تحت عنوان بانکداری الکترونیکی در حال دگرگونی است. یکی ازابزارهای ضروری برای تحقق وگسترش تجارت الکترونیک ، وجود سیستم بانکداری الکترونیک است که همگام با سیستم های جهانی مالی و پولی ، عمل و فعالیت های مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل نموده است. در جهان امروزه، سرعت انجام کار، سهیم شدن در اطلاعات و هدایت مبادلات بازرگانی با شبکه های ارتباطی به صورت یک اصل تردید ناپذیر موفقیت در بازار درآمدها است. ویژگی اصلی همه ی این فعالیت ها تسهیل فرآیند ها ،کاهش هزینه ها از طریق افزایش هماهنگی، بهبود دسترسی به مشتری وافزایش تنوّع خدمات ارائه شده به مشتریان است(استون[1]، 2015،ص:8).
اولین سودی که بانک ها از ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی میبرند نام تجاری بهتر (برند) و توانایی پاسخگویی بهتر به خواستههای مشتریانش هست. بانک هایی که چنین سرویسهایی را ارائه میدهند به عنوان رهبران پیادهسازی تکنولوژی در فضای کسب و کار شناخته میشوند. هدف اصلی این رهبران به حداکثر رساندن سود برای صاحبان و ذینفعان میباشد. از دیدگاه بانک ها، بانکداری الکترونیکی یعنی معاملات بسیار کم هزینه در مقایسه با بانکداری سنتی است (حسین زاده،1396،ص:31).
امروزه شیوهی عرضهی خدمات در بانکها با گسترش شبکهی اینترنت و قابلدسترس بودن آن برای همگان متحول شده است. سیستم انتقال الکترونیکی وجوه، از طریق ابزاری هم چون کارتها و کدها راهاندازی میشود که امکان دسترسی آسان به حسابهای شخصی را فراهم میکند(سوکی[2] ،2013،ص:3).
ارتقا کیفیت و تنوع بخشی محصولات در خدمات بانکی از راه های مناسب و متداول برای جذب مشتریان می باشد. به همین دلیل بانک ها مبالغ زیادی را صرف سرمایه گذاری در خرید، نصب و راه اندازی ابزارهای بانکداری الکترونیکی می نمایند. این سرمایه گذاری زمانی مفید ارزیابی می گردد که موجب کاهش هزینه های بانکی شود. (داداشی،1392،ص:1).
عواملی چون صنعتی شدن جوامع، گسترش و تحول در فعالیتهای اجتماعی و در نتیجه پدیدار شدن نیازهاي جدید از عوامل مهم و اثرگذار در ایجاد و گسترش نهادهاي مالی بودهاند، ولی توسعه و پیشرفتهای اقتصادي نیز یکی از مهمترین عوامل در گسترش و تحول این نهادها به شمار میروند، در واقع نهادهاي مالی جهت تسهیل در پیشرفتهای دیگر نهادهاي اقتصادي شکل گرفتهاند و لذا میتواند به عنوان نمود وجود نهادها و بازارهاي مالی پیشرفته همراه با بکارگیري روشهای نوین، با درجه توسعهیافتگی یک کشور ارتباط مستقیم داشته باشد. در این شرایط جذب بیشتر منابع مالی و رقابت مؤثر در جذب این منابع توسط گروههای مختلف بانکی از موضوعاتی است که از دیر باز مورد توجه نهادهاي مالی و اعتباري قرار داشته و دارد(فرهنگی،بهرامی و زارع علمی، 1394،ص:61).
تمام سازمانها به دنبال جذب منابع و افزایش رضایتمندی مشتری هستند ، اين مسئله به خصوص در بانکها كه در ارتباط دائم با مشتريان هستند مهم میباشد و از طرفي رقابت در بين بانکها و مؤسسات مالی و سایر اشکال جذب منابع درآمدی رو به افزايش است (ناظمی،مرتضوی و راحتی، 1384،ص:98). بازارهای مالی به دو بازار پول و سرمایه قابل تفکیک می باشند. در اقتصاد ایران بازار پول، بخش اصلی بازار مالی را تشکیل می دهد و سیستم بانکی، بازار رسمی پول در کشور است. بنابراین بانک ها یک نهاد مهم اقتصادی در اقتصاد ما به شمار می آیند. لذا فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق متحول کردن گسترده بانک ها می تواند تغییرات قابل توجهی را در اقتصاد کشور ایجاد کند(رنجبران ،1391،ص:1).
بانکداری الکترونیکی حاصل ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به حوزه بانکداری است که منجر به کاهش هزینههای خدمترسانی بانکها به مشتریان شده است. گسترش ابزارهای بانکداری الکترونیکی در قالب دستگاههای خودپرداز و پایانههای فروش ارائه خدمات بانکی را از قید زمان و مکان آزاد و بر سودآوری بانکها تأثیر گذارده است.توسعه و به کاربردن فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه بانکداری، حاصل قابلیت های فناوری اطلاعات است که امروزه در دنیای کسب و کار با استقبال فراوان روبه رو شده است نظام بانکی همانند اکثر تامین کنندگان خدمات، طی دهه های اخیر به سرعت به سمت سرمایه گذاری در فناوری های نوین ارائه خدمات به مشتریان، به عنوان راهی برای کنترل هزینه ها، جذب مشتریان جدید و تحقق انتظارات مشتریان روی آورده است و استفاده از این فناوری ها(بانکداری اینترنتی،بانکداری تلفنی،ماشین های خودپرداز وغیره) را به عنوان یک امر مهم راهبردی در دستور کار خود قرار داده است (حسینی و فرامرزی،1395،ص:147).
در نظام بانکی، انجام سریع امور و عدم اتلاف زمان به عنوان مهمترین عنصر موفقیت در رقابت بین بانک ها محسوب می شود و مشتریان به عنوان رکن اصلی تعیین کننده این رقابت، ارزش بسیار زیادی برای تکنولوژی و سرعت و تخصص فنی بانک ها قائل هستند. کارمزدهای بانکی یکی از منابع درآمدی بانک های کشور محسوب می شوند که بانک ها در قبال ارائه خدمات به مشتریان از آنان دریافت می کنند. بر این اساس درآمدهای کارمزدی سهم مهمی در درآمدهای بانک داشته و افزایش آنها باعث ارتقای عملکرد بانک و کاهش آنها باعث افت عملکرد بانک خواهد گردید(آماده و جعفرپور،1388،ص:1). بنابراین لازم است عوامل مرتبط با آن مورد بررسی قرار گیرد.
فهرست مطالب
1-8- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 14
1-8-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 16
قلمرو زمانی تحقیق سال 1397 میباشد. 16
این تحقیق در بانک ملت استان گلستان انجام گرفته است. 16
مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق.. 17
2-4-انواع و ویژگیهای سپردههای بانکداری متعارف.. 21
2-5-جایگاه و تعریف بانک در بانکداری بدون ربای ایران. 22
2-6-انواع سپرده در بانکداری بدون ربای ایران. 23
2-6-2-سپرده پسانداز (قرضالحسنه) 24
2-6-3- سپرده سرمایهگذاری مدّتدار 24
2-7-نقد و بررسی تجهیز منابع در بانکداری بدون ربای ایران. 24
2-8- اشکالات بخش تجهیز منابع در بانکداری بدون ربای ایران. 26
2-9-تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی. 26
2-10- تعریف بانکداری الکترونیک.. 27
2-11- تحولات بانکداری الکترونیک.. 28
2-11-1- دوره اول: اتوماسیون پشت باجه. 29
2-11-2- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه. 29
2-12-3- دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حسابهایشان. 30
2-17- رویکردهای بانکداری الکترونیک.. 43
2-18- اصول اساسي صنعت بانكداري. 47
2-19- بازاريابي در بانك و مؤسسات پولي و مالي. 47
2-20- آميختة بازاريابي خدمات بانكي. 48
2-21- نقش عامل تنوع خدمات در جذب منابع مالي. 52
2-22- نیازها و انتظارات مشتری. 52
2-26-روش های افزایش درآمدهای کارمزدی. 54
جدول (2-6): نتایج تحقیقات داخلی.. 58
جدول (2-7): نتایج تحقیقات خارجی.. 61
شکل (2-6) مدل مفهومی تحقیق بر گرفته از محمدی سلیمانی (1395). 63
3-3- روش جمعآوری دادهها و اطلاعات.. 65
جدول (3-1): دستهبندی سؤالهای پرسشنامه خدمات بانکداری الکترونیک… 66
جدول (3-2): دستهبندی سؤالهای پرسشنامه. 66
3-5- روش تجزیهوتحلیل دادهها 67
4-2-7- آزمون نرماليتي متغییرهای تحقیق. 75
(جدول 4-6): نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرنوف.. 75
5-4- پیشنهادات کاربردی بر اساس فرضیههای تحقیق. 89
5-5- پیشنهادهای پژوهشی برای تحقیقات آینده 91
عنوان : | بررسی رابطه خدمات بانکداری الکترونیک با درآمد های کارمزدی در بانک |
تعداد صفحات: | 95 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 59000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید. |
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید