بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پرسشنامه » دانلود پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس (AMT)
دانلود پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس (AMT)

دانلود پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس (AMT)

شرح مختصر:

پرسشنامه ای که دراختیاردارید از 29 جمله ناتمام تشکیل شده است .لطفا ابتدا جمله ناقص را با دقت بخوانیدو بعد برای تکمیل هر یک از جملات ناقص فقط یکی از موارد(الف- ب- ج- د) که موافق نظرتان است را انتخاب نموده و با علامت (×) آنرا مشخص نماید .سعی کنید به سوالات بادقت پاسخ دهید و اطمینان داشته باشید که پاسخ های شما محرمانه تقلی خواهد شد.            قبلا از همکاری شما سپاسگذاری می شود.

پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس (AMT)

یکی از رایج ترین پرسشنامه های مداد و کاغذی برای سنجش نیاز به پیشرفت است. هرمنس (۱۹۷۷) برمبنای دانش نظری و تجربی موجود درباره نیاز به پیشرفت و با بررسی پیشینه پژوهش های مربوط به موضوع نیاز به پیشرفت، این پرسشنامه را ساخته است.

پرسشنامه اولیه دارای ۲۹ سؤال بود که بر مبنای ده وِیژگی که متمایز کننده افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا از افراد با انگیزش پیشرفت پایین به شرح زیر تهیه گردید. هرمنس برای تهیه مواد پرسشنامه، نه وِیژگی افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا از افراد انگیزش پیشرفت پایین حاصل از پژوهشهای قبلی را به عنوان مبنا برای انتخاب سؤالها برگزید.

  • سطح آرزوی بالا
  • انگیزه قوی برای تحرک به سوی بالا
  • مقاومت طولانی در مواجهه با تکالیف یا سطح دشواری متوسط
  • تمایل به تلاش مجدد در انجام تکالیف نیمه تمام
  • ادراک پویا از زمان، این احساس که امور به سرعت روی می دهند.
  • آینده نگری
  • توجه به ملاک شایستگی در انتخاب دوست، همکار و الگو
  • بازشناسی از طریق عملکرد خوب در کار
  • کاری را به خوبی انجام دادن
  • رفتار ریسک کردن پایین

این ده وِیژگی را هرمنس بر مبنای پژوهشهای قبلی بدست آورده بود و به عنوان اساس و راهنما برای انتخاب سؤالات برگزید.

پرسشنامه نهایی

پس از اجرای آزمایشی و تجزیه و تحلیل سؤالات و محاسبه همبستگی یک یک سؤالات با کل آزمون ۲۹ سؤال به عنوان پرسشنامه نهایی انگیزه پیشرفت انتخاب شد. لازم به ذکر است که پس از تحلیل سؤالات هیچ سؤال معناداری در رابطه با ویژگی دهم در پرسشنامه نهایی وارد نشد، لذا پرسشنامه نهایی تنها براساس ۹ ویژگی ساخته شد

سؤالات پرسشنامه به صورت جملات ناتمام بیان شده است. و به دنبال هر جمله چند گزینه داده شده است. جهت یکسان سازی ارزش سؤالات برای هر ۲۹ سؤال پرسشنامه ۴ گزینه نوشته شد. این گزینه ها به حسب اینکه شدت انگیزه پیشرفت از زیاد به کم یا کم به زیاد باشد به آنها نمره داده می شود.

شیوه نمره گذاری

نمره گذاری پرسشنامه با توجه به ویژگیهای ۹ گانه که سؤالات براساس آنها تهیه شده است، انجام می گیرد. بعضی از سؤالات به صورت مثبت و بعضی دیگر به صورت منفی ارائه شده است. در سؤالات شماره ۱،۴، ۹، ۱۰، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۲۰، ۲۳، ۲۷، ۲۸، ۲۹ به الف ۱، به ب ۲، به جیم ۳، و دال ۴ و در سؤالات شماره ۲، ۳، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۱، ۲۲، ۲۴، ۲۵، ۲۶، به الف ۴، به ب ۳، به جیم ۲ و دال ۱ داده می شود و دامنه تغییرات از ۲۹ تا ۱۱۶ می باشد.

تفسیر آزمون

نمره کل یعنی نمره ای که از مجموع سؤالات به دست می آید اگر بالا ( بالاتر از میانگین) باشد نشانگر انگیزه پیشرفت بالا و نمرات پایین (پایین تر از میانگین) بیانگر انگیزه پیشرفت پایین در فرد می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس

هرمنس (۱۹۷۰) برای محاسبه روایی از روایی محتوا که اساس آن را پژوهش قبلی درباره انگیزه پیشرفت تشکیل می داد، استفاده کرد و همچنین او ضریب همبستگی هر سؤال را با رفتارهای پیشرفت گرا محاسبه کرده است. ضرایب به ترتیب سؤالات پرسشنامه در دامنه ای از ۳۰/۰تا ۵۷/۰می باشد. علاوه بر این در یک مطالعه هرمنس بوجود ضریب همبستگی بین این پرسشنامه و آزمون اندریافت موضوع (TAT) اشاره دارد.

هرمنس در سال ۱۹۷۰ برای محاسبه پایایی آزمون انگیزش پیشرفت تحصیلی از روش آزمون آلفای کرونباخ استفاده کرد. ضریب پایایی محاسبه شده برای پرسشنامه به میزان ۸۴/۰ بدست آمد. با استفاده از روش بازآزمایی در مطالعه اصلی پرسشنامه بعد از گذشت سه هفته مجددا به کارآموزان داده شد. ضریب پایایی بدست آمده ۸۴/۰بدست آمد.

تعدادی از سوالات

  • -کارکردن چیزی است که …

الف) اصلادوست ندارم آن را انجام دهم . ب)دوست ندارم آن را انجام دهم . ج)دوست دارم آن را انجام دهم . د)خیلی زیاد دوست دارم آن را انجام دهم .

  • در( دانشگاه/مدرسه ) فکر می کنند که من فردی…

الف)بسیار سخت کوش هستم . ب)سخت کوش هستم . ج)نسبتا راحت طلب هستم . د)خیلی راحت طلب هستم .

  • افراد دیگر فکر می کنند که من …

الف)خیلی سخت کوش هستم . ب)سخت کوش هستم . ج) سخت کوش نیستم . د) اصلا سخت کوش نیستم .

  • عنوان پرسشنامه: پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس (AMT)
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد سوالات: 29 سوال
  • قیمت: 5000 تومان   3500 هزار تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


هشت × 7 =