بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه اثربخشی تفکر استراتژیک بر زمینه سازی توانایی افراد جهت بروزکارآفرینی در بین کارکنان بانکی
پایان نامه اثربخشی تفکر استراتژیک بر زمینه سازی توانایی افراد جهت بروزکارآفرینی در بین کارکنان بانکی

پایان نامه اثربخشی تفکر استراتژیک بر زمینه سازی توانایی افراد جهت بروزکارآفرینی در بین کارکنان بانکی

شرح مختصر:

با توجه با پیشرفت روز افزون فناوری و فرایند گسترش ارتباطات سازمان ها و دگرگونی های بنیادین در فرایندهای سازمانی به همین نسبت مشکلات و مسایل سازمان ها پیچیده تر شد. در چنین شرایطی بی شک مدیران سازمان ها و بنگاه ها می بایست توان خود را در مقابله با این مشکلات و حل آنها افزایش دهند در این راستا علاوه بر توان مدیران در پاسخگویی به تحولات و تفکر استراتژیک سازمان ها و برنامه های آنها نقش بسزایی در این فرایند دارند به طوری که یک برنامه ریزی استراتژیک موفق مبتنی بر تفکر استراتژیک مدیران می توانند به افزایش توان ضریب رقابتی و در نهایت بقای آنها در فضای رقابتی امروز کمک نماید. از این رو بهبود توانایی تفکر استراتژیک درکارکنان به عنوان یکی از عوامل کلیدی در اثر بخشی فرایند مدیریت استراتژیک نیازمند توجه بیشتری است. تفکر استراتژیک افراد رامی سازد تا بفهمد چه عواملی در دستیابی به اهداف مورد نظر موثر است و کدامیک موثر نیست و چرا و چگونه عوامل موثر برای مشتری ارزش می آفریند، این بصیرت نسبت به عوامل تأثیر گذار در خلق ارزش قدرت تشخیص ایجاد می کند و بدون این تشخیص صرف منابع ( مادی و غیر مادی ) سازمان برای دستیابی به موفقیت بی حاصل خواهد بود . از دیدگاه میتنزبرگ، تقویت تفکر استراتژیک، به تدوین استراتژی های بهتر منجر می شود، او معتقد است مدیرانی که مجهز به قابلیت تفکر استراتژیک هستند قادرند، سایر کارکنان را به یافتن راهکارهای خلاقانه برای موفقیت سازمان ترغیب کنند آنها سازمان را آن گونه که باید باشد می بینند نه آنگونه که هست. به این ترتیب می توان تفکر استراتژیک را پیش درآمدی بر طراحی آینده سازمان دانست. تفکر استراتژیک فرایند تدوین و بررسی فرضیات مربوط به آینده است که زیر بنای رسالت، اهداف، و استراتژی سازمان را تشکیل می دهند و طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد و به همین خاطر اگر به شکلی ساختار یافته انجام نشود ممکن است به فعالیتی بی ثمر و زمان بر تبدیل شود (صمدآقایی،1387). تفکر استراتژیک پدیده چند بعدی است که از تعامل عوامل تشکیل دهنده آن تفکر مناسب و کارآفرینی استراتژیک به وجود می آیند تفکر استراتژیک «پیش بینی آینده» نیست بلکه تشخیص به موقع خصوصیات میدان رقابت و دیدن فرصت هایی است که رقبا نسبت به آن غافل هستند (غفاریان، احمدی، 1384). از این رو امروزه آموزش کارآفرینی برای نیروی انسانی به عنوان یک منبع نامحدود محور هر نوع توسعه مطرح می باشد، در این بین کارآفرینان به طور خاص دارای نقش موثرتری در فرایند توسعه اقتصادی می باشد، سازمان ها به منظور بقاء و پیشرفت، نیازمند تمرکز اساسی روی منابع انسانی، رشد و ارتقای قابلیت نیروی انسانی، عامل اصلی در ایجاد مزیت رقابتی و پویایی در فضای رقابتی امروز است. یکی از توانایی های اساسی نیروی انسانی که شرکت ها، رشد و پرورش آن را هدف گرفته اند، تفکر خلاق و توان ایده سازی کارآفرینی کارکنان در تمامی سطوح است، سازمان ها امروز نمی توانند با تعداد اندکی افراد خلاق و کارآفرین یا اجرای چند طرح بر مبنای کوچک و چابک، منعطف و نوآور، فرصت گرا و کم هزینه فائق آیند، آنها باید شرایطی را فراهم کنند تا همه کارکنان روحیه کارآفرینی پیدا کرده و بتوانند به راحتی، مستمر و به طور فردی یا گروهی فعالیت های کارآفرینانه خود را به اجرا در آورند.

 

فهرست مطالب

  • چکیده 1
  • فصـل اول: کلیـات تحقیـق2
  • مقدمه. 3
  • 1-1 بیان مسئله. 4
  • 1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 7
  • 1-3- اهداف تحقیق.. 8
  • 1-3-1 هدف اصلی.. 8
  • 1-3-2 اهداف فرعی: 8
  • 1-4 سوالات تحقیق.. 8
  • 1-4-1 سوال اصلی.. 8
  • 1-4-2 سوال های فرعی: 8
  • 1-5- متغیرهای تحقیق.. 9
  • 1-5-1- متغیر مستقل.. 9
  • 1-6- قلمرو تحقیق.. 9
  • 1-6-1- قلمرو موضوعی.. 9
  • 1-6-2-قلمرو مکانی.. 10
  • 1-6-3- قلمرو زمانی.. 10
  • 1-7- تعاریف مفهومی وعملیاتی.. 10
  • 1-7-1- تعاریف مفهومی.. 10
  • 1-7-2-تعاریف عملیاتی.. 10
  • خلاصه. 11
  • فصـل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق12
  • مقدمه. 13
  • 2-1- تفکر استراتژیک… 14
  • 2-1-1- اثربخشی سازمانی: 14
  • 2-1-2- تعریف و مفاهیم اثربخشی از دیدگاه صاحب نظران: 14
  • 2-1-3- برنامه ریزی استراتژیک… 16
  • 2-1-4- استراتژی محیط کسب و کار 18
  • 2-1-4-1- استراتژی چیست؟. 18
  • 2-1-4-2- محیط کسب و کار 18
  • 2-1-4-3- محیط دیروز- محیط امروز 19
  • 2-1-5- تفکر استراتژیک در شرایط امروز ضرورت دارد: 22
  • 2-1-6- رابطه 5 فرمان برای تفکر استراتژیک با الگوی استراتژی اثربخش…. 23
  • 2-1-7- کارآفرینی، اثربخشی  و ارتقاء بهره وری.. 24
  • 2-2- ظهور و تکامل تفکر استراتژیک… 25
  • 2-3- مفهوم تفکر استراتژیک… 27
  • 2-4- تعاریف تفکر استراتژیک… 28
  • 2-5-تفکر استراتژیک چگونه ایجاد می شود. 29
  • 2-5-1- کشف نیازهای نهفته براساس نوآوری در کسب و کار 29
  • 2-5-2 بازخورد و یادگیری از بازخورد. 29
  • 2-5-3 یادگیری از محیط.. 29
  • 2-5-4 فضای یادگیری.. 30
  • 2-5-5  یادگیری استراتژیک تقویت کننده 30
  • 2-5-6 پیاده سازی استراتژی در عمل.. 30
  • 2-6- تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک… 33
  • 2-6-1- دیدگاه اول: هرالکتوس 1998. 33
  • 2-6-2- دیدگاه دوم: الن گلدمن.. 34
  • 2-6-3- دیدگاه اول: مدل عقلایی.. 34
  • 2-6-4-  دیدگاه دوم: نوین گرایان.. 35
  • 2-6-5- دیدگاه سوم: نمادین و تفسیری.. 35
  • 2-6-6- گرت و هرالکتوس از متمایز کنندگان می باشد: (1995) 36
  • 2-7- ویژگی های تفکر استراتژیک… 38
  • 2-7-1- مدل لیدکا 38
  • 2-7-2- مدل گری هامل.. 41
  • 2-7-3- مدل پیتر ویلیامسون.. 42
  • 2-7-4- مدل گلدمن.. 44
  • 2-7-5- ویژگی های تفکر استراتژیک از نگاه مطالعه حاضر. 46
  • 2-8- تفکر استراتژیک… 48
  • 2-9- بررسی تفکر استراتژیک در دو سطح.. 52
  • 2-2- افراد کارآفرین.. 56
  • 2-2-1- مقدمه. 56
  • 2-3- افراد کارآفرین.. 58
  • 2-4-تاریخچه و سیر تکامل کارآفرینی.. 60
  • 2-5- چرا کارآفرینی مهم است؟. 63
  • 2-6- تعاریف کارآفرین و کارآفرینی.. 66
  • 2-7- کارآفرینی.. 67
  • 2-8- فرایند کارآفرینی.. 69
  • 2-9- ویژگی های کارآفرینان.. 71
  • 2-9-1- ده ویژگی اصلی کارآفرینان در قرن 21 (توماس، 2004) 71
  • 2-11- نقش آموزش در کارآفرینی.. 76
  • 2-12- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی.. 78
  • 2-13- اهداف آموزش کارآفرینی.. 78
  • 2-14- رئوس مطالب آموزش کارآفرینی.. 78
  • 2-15- فرایند آموزش کارآفرینی.. 79
  • 2-15-1- دوره های آموزشی کارآفرینی.. 80
  • 2-15-2- نکات مهم در ارائه دوره های آموزشی کارآفرینی.. 81
  • 2-15-3- چارچوب آموزش کارآفرینی.. 82
  • 2-16- ارزیابی اثربخشی آموزش… 82
  • 2-16-1- ضرورت ارزیابی اثربخشی آموزش… 82
  • 2-16-2- علل تنوع الگوها و رویدادهای اثربخشی آموزش… 83
  • 2-16-3- الگوی بازگشت سرمایه. 84
  • 2-16-4- مراحل ارزشیابی براساس مدل ROI. 85
  • 2-16-5- مراحل جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده ها 89
  • 2-17- تاریخچه جامعه آماری مورد تحقیق.. 90
  • 2-18- نتایج پرورش کارآفرینی.. 91
  • 2-18-1- تحقیقات مرتبط با کارآفرینی در داخل کشور 92
  • 2-18-2- تحقیقات مرتبط با پرورش کارآفرینی خارج از کشور 94
  • 2-18-3- نتایج تحقیقات مرتبط با موضوع تفکر استراتژیک در داخل کشور 96
  • 2-18-4- نتایج تحقیقات مرتبط با موضوع تفکر استراتژیک در خارج از کشور 98
  • 2-18-5- نتیجه گیری.. 99
  • 2-19- چارچوب  نظری تحقیق.. 100
  • 2-20- فرضیات پژوهش…. 101
  • 2-20-1-  فرضیات اصلی.. 101
  • 2-20-2-  فرضیات فرعی: 101
  • خلاصه فصل دوم. 101
  • فصـل سوم: روش تحقیق102
  • مقدمه. 103
  • 3-1- روش تحقیق.. 103
  • 3-2- جامعه و نمونه آماری.. 104
  • 3-2-1- روش نمونه گیری.. 105
  • 3-3- ابزار جمع آوری داده ها 106
  • 3-4- روایی و پایایی پرسشنامه. 108
  • 3-5-روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون های آماری مورد استفاده 110
  • 3-5-1-آمار توصیفی.. 110
  • 3-5-2- آمار استنباطی.. 110
  • خلاصه فصل.. 111
  •  
  •  
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها. 112
  • مقدمه. 113
  • 4 – 1 تحلیل توصیفی داده‌ها 113
  • 4 – 1 – 1  جنسیت… 113
  • 4 – 1 – 2  سابقه. 114
  • 4 – 1 – 3  تحصیلات.. 115
  • 4 – 1 – 4  سن.. 116
  • 4-2 آمار استنباطی.. 117
  • 4-3 :آزمون فرضیات تحقيق.. 118
  • خلاصه فصل.. 131
  • فصـل پنجم: بحث و نتیجه گیری132
  • مقدمه. 133
  • 5-1- نتیجه‌گیری.. 133
  • 5-1-1- نتایج توصیفی.. 133
  • 5-1-2- نتایج استنباطی.. 133
  • 5-2- بحث و تفسیر. 135
  • 5-3- پیشنهادات.. 139
  • 5-3-1- پیشنهادات کاربردی.. 139
  • 5-3-2-پیشنهادات آتی.. 141
  • 5-4- محدودیتهای تحقیق.. 141
  • 5-5- ملاحظات اخلاقی.. 142
  • خلاصه فصل.. 143
  • فهرست منابع 
عنوان : پایان نامه اثربخشی تفکر استراتژیک بر زمینه سازی توانایی افراد جهت بروزکارآفرینی در بین کارکنان بانکی
تعداد صفحات: 155 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  29000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


4 + شش =