بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بکارگیری فن آوری اطلاعات در سازمان ها و تاثیر تاثیرات آن بر توانمند سازی شغلی کارکنان
پایان نامه بکارگیری فن آوری اطلاعات در سازمان ها و تاثیر تاثیرات آن بر توانمند سازی شغلی کارکنان

پایان نامه بکارگیری فن آوری اطلاعات در سازمان ها و تاثیر تاثیرات آن بر توانمند سازی شغلی کارکنان

شرح مختصر:

اوقات فراغت و نحوه گذراندن آن از مباحث تازه ای است که پس از انقلاب صنعتی و رشد صنایع و فن آوری، توجه جامعه شناسان را بر انگیخته و به موضوعی مهم در حوزه جامعه شناسی بدل شده است (فکوهی و انصاری،1382). اوقات فراغت، فعالیتی است که اعضای جامعه فارغ از اجبارهای محیط و الزامات زندگی از طریق آن استعدادهای خود را توسعه بخشیده، شخصیت خود را گسترش می دهند. فراغت شامل فعالیت هایی جدا از اجبارهای شغلی، خانوادگی و اجتماعی است که در آن فرد فقط به میل خود عمل می کند؛ در نتیجه فراغت، کار یا بیکاری نیست بلکه یک تجربه با ارزش زندگی است و به قول ارسطو، فراغت جدیدترین مشغله انسان است. چگونگی گذران اوقات فراغت بازتابی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است که استفاده مطلوب از این اوقات می تواند تاثیر در خور توجه در بهبود کیفیت زندگی اجتماعیو اقتصادی افراد جامعه داشته باشد (ابراهیمی و همکاران،1390).

اوقات فراغت به عواملی چون سن، شغل، میزان تحصیلات، علاقه مندی، وضعیت درآمد، محل زندگی و کثیری از متغییرهای دیگر بستگی دارد. فراغت می تواند نقش نیرومند و در عین حال دوگانه ای در تحول سطح فرهنگی جامعه داشته باشد. به این معنا که می تواند در ارتباط با نیازهای فکری و عملی انسان، سازگاری و ناسازگاری اجتماعی و پیشرفت یا واپسماندگی فرهنگی را سبب شود (آبکارا،1385).

 یکی از روش هایی که می تواند اوقات فراغت جامعه را زیر پوشش قرار دهد و بسیاری از ضعف ها و کمبود ها ی جسمانی و روانی را رفع و درمان کند، ورزش و تفریحات سالم است. تربیت بدنی و ورزش گذشته از جبران ضعف ها و حفظ تندرستی، افراد را برای زندگی، تلاش و اهداف مشترک آماده می سازد. فعالیت بدنی و ورزش اگر به طور اصولی و بر اساس یک برنامه منظم و صحیح استفاده شود در تحقق بسیاری از نیازهای مهم دوران جوانی، شناخت زندگی سالم و اصلاح یا جلوگیری از رفتارهای انحرافی نقش موثری می تواند داشته باشد. ورزش به عنوان یکی از روش های گذران اوقات فراغت، در جذب ارزش های فرهنگی موثر است. از دیدگاه جامعه شناسی، گذران اوقات فراغت با ورزش از غیر پویا شدن و به انحراف رفتن توانایی های افراد جامعه به ویژه جوانان جلوگیری می کند و در مقابل، قابلیت تولید و بهره وری آن ها در قالب های مختلف اجتماعی و اقتصادی را هر چه بیشتر تقویت می نماید (عبدلی،1386).

جوامع انسانی به طبقات مختلف تقسیم می شوند و هر کسی بر حسب برخی معیارهای اقتصادی، تحصیلی، ثروت شخصی و حرفه به طبقه خاصی تعلق دارد. امروزه نوع اشتغال، ساعات بیکاری و روز های تعطیلی بر حسب طبقات اجتماعی فرق می کند و فعالیت ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ورزش مانند سایر پدیده ها در جامعه تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی قرار دارد و برخی محققان ورزش را یک امر فرهنگی و زبان مشترکی برای برقراری ارتباطات جهانی می دانند (لیکر[1]،2002).بررسی ها نشان داده اند که نحوه مشارکت افراد با زمینه های اجتماعی – فرهنگی گوناگون، در فعالیت های ورزشی متفاوت می باشد. آن ها بر حسب اینکه در چه شرایط اجتماعی – فرهنگی جامعه پذیر شده باشند از نرخ های متفاوتی از مشارکت در فعالیت بدنی برخوردارند

فهرست مطالب

  • چکیده 1
  • فصل اول: کلیات تحقیق
  • 1-1- مقدمه ……………………… ………………  3
  • 1-2- بیان مسئاله تحقیق  ……………………………………….4
  • 1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق  ………………………………5
  • 1-4- اهداف تحقیق  ……………………………  6
  • 1-4-1- هدف کلی  …………………………………………………6
  • 1-4-2- اهداف ویژه  ……………………………………………….7
  • 1-5- فرضیه ها  ………………………………………………………7
  • 1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه های تحقیق  7
  • 1-6-1- بهبود کیفیت عملکرد  …………  7
  • 1-6-2- استقلال و آزادی کار  ………………………………7
  • 1-6-3- مسئولیت تصمیم گیری  …………………………8
  • 1-6-4- تنوع شغلی  …………………………  8
  • 1-6-5- خود کنترلی  ……………………………………………8
  • 1-6-6- توسعه حرفه ای کارکنان …………………………8
  • 1-6-7- دانش و آگاهی کارکنان ………  8
  • 1-7- قلمرو تحقیق  ………………………………………………9
  • 1-8- محدودیت های تحقیق  ………………………………9
  • 1-9- پیش فرض های تحقیق  ………………………………9
  • فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
  • مقدمه 11
  • 2-1- فناوری اطلاعات ………………………  11
  • 2-1-1- تاریخچه ظهور فناوری اطلاعات  …………….12
  • 2-1-2- تعریف فناوری اطلاعات و جنبه های مرتبط با آن. 13
  • 2-1-2-1 فناوری اطلاعات یک استراتژی است   ….14
  • 2-1-2-2- فناوری اطلاعات یک سری مفاهیم و فکر است 14
  • 2-1-2-3-فناوری اطلاعات نو آوری است  …………….15
  • 2-1-3-مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات  ……………15
  • 2-1-4- تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان  ……………15
  • 2-1-5-کاربرد فناوری اطلاعات و حوزه های کاربرد آن 16
  • 2-1-5-1- تجارت الکترونیک  ………………………………16
  • 2-1-5-2- دولت الکترونیک  ……………  19
  • 2-1-5-3- بانکداری الکترونیک  ………  21
  • 2-1-5-4- سیستم اطلاعات جغرافیایی ……………….21
  • 2-1-5-5-کار از دور  …………………………………………….23
  • 2-1-5-6- سازمان های مجازی  ………  24
  • 2-1-5-7- ادارات مجازی  …………………………………….25
  • 2-1-6- نقش فناوری اطلاعات در فرآیندهای سازمان 5
  • 2-1-7- سیستم های اطلاعاتی در ارتباط عمومی با حوزه های عملیات سازمان 27
  • 2-1-7-1- سیستم های اطلاعاتی اتوماسیون اداری (OAS28
  • 2-1-7-2- سیستم های اطلاعاتی ارتباط الکترونیکی(ECS28
  • 2-1-7-3- سیستم های اطلاعاتی عملیاتی(TPS) 29
  • 2-1-7-4- سیستم های اطلاعاتی مدیریت(MIS) و (EIS) 30
  • 2-1-7-5- سیستم های اطلاعاتی مدیریت تصمیم گیری(DSS) 31
  • 2-1-7-6- سیستم های اطلاعاتی جامع و یک پارچه(ES) 31
  • 2-1-7-7- سیستم های اطلاعاتی اتوماسیون اداری(OAS) 32
  • 2-2- توانمند سازی 32
  • 2-2-1- ریشه تاریخی توانمند سازی   34
  • 2-2-2- تعریف و مفاهیم توانمند سازی ………………35
  • 2-2-3- ابعاد توانمند سازی  ……………  37
  • 2-2-3-1- بهبود کیفیت عملکرد کارکنان ………….38
  • 2-2-3-2- استقلال و آزادی کاری کارکنان  ……..38
  • 2-2-3-3- افزایش مسئولیت تصمیم گیری کارکنان39
  • 2-2-3-4- افزایش فرصت های شغلی کارکنان  .40
  • 2-2-3-5- افزایش خود کنترلی ………………………….40
  • 2-2-3-6- افزایش دانش و آگاهی کارکنان  ………41
  • 2-2-3-7- توسعه حرفه ای کارکنان( رشد حرفه ای) 42
  • 2-2-4- مراحل توانمند سازی  …………………………….43
  • 2-2-5- دلایل توانمند سازی  ………………………………43
  • 2-2-5-1- اثرات فناوری بر محیط های کاری  ……..43
  • 2-2-5-2- افزایش انتظارات مشتریان  ………………….44
  • 2-2-5-3- ضرورت انعطاف پذیری سازمان  …………44
  • 2-2-6- اهمیت توانمند سازی در سازمان ها  ……..44
  • 2-2-7- موانع توانمند سازی  ……………………………….45
  • 2-2-7-1- نگرش مدیران نسبت به زیر دستان  ….45
  • 2-2-7-2- فقدان امنیت شخصی  ……………………….46
  • 2-2-7-3- نیاز به کنترل  …………………………………….46
  • 2-2-8- چگونگی توانمند سازی  …………………………46
  • 2-2-8-1- مشخص کردن شفاف دیدگاه و اهداف 47
  • 2-2-8-2- پرورش تجارت تسلط شخصی  ………….48
  • 2-2-8-3- الگو سازی  ………………………………………. 48
  • 2-2-8-4- فراهم آوردن حمایت  ……  48
  • 2-2-8-5- برانگیختگی احساسی  ………………………49
  • 2-2-8-6- فراهم آوردن اطلاعات  ……………………. 49
  • 2-2-8-7- فراهم آوردن منابع  ………………………….49
  • 2-2-8-8- پیوند با نتایج  ………………  50
  • 2-2-8-9- ایجاد اعتماد  …………………………………….50
  • 2-2-9- مزایای واگذاری توانمند سازی  ……………51
  • 2-2-10- پیامدهای توانمند سازی  ……………………51
  • 2-3-1- اثرات فناوری اطلاعات بر توانمند سازی  52
  • 2-3-2- توانمندسازی و فناوری اطلاعات   ………..53
  • 2-3-3- فناوری اطلاعات و کنترل  ……………………54
  • 2-3-3-1- کنترل عمومی  …………………………………54
  • 2-3-3-2- کنترل برنامه کاربردی  …………………….55
  • 2-3-4- مزایای اتوماسیون اداری  ………………………55
  • 2-3-4-1- مزایای مستقیم  ……………………………….55
  • 2-3-4-2- مزایای غیر مستقیم  ……  55
  • 2-3-5- سیستم کارکنان دانشی  ………………………56
  • 2-3-6- سیستم پشتیبانی تصمیم گیری  …………57
  • 2-3-7- اثرات تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی در سازمان ها 57
  • 2-3-8- اثرات فناوری اطلاعات بر دانش و آگاهی کارکنان 58
  • 2-3-9- اثرات فناوری اطلاعات بر فرصت های شغلی کارکنان 58
  • 2-3-10- اثرات فناوری اطلاعات بر استقلال و آزادی کارکنان 59
  • 2-3-11- اثرات فناوری اطلاعات بر مسئولیت تصمیم گیری کارکنان 59
  • 2-3-12- اثرات فناوری اطلاعات بر توسعه حرفه ای کارکنان 60
  • 2-3-13- اثرات فناوری اطلاعات بر خود کنترلی کارکنان 60
  • 2-3-14- اثرات فناوری اطلاعات بر بهبود کیفیت عملکرد کارکنان 60
  • 2-4- پیشینه پژوهش  …………………  61
  • 2-5- مدل مفهومی پژوهش 62
  • فصل سوم: روش شناسی تحقیق
  • مقدمه  …………………………………65
  • 3-1- روش تحقیق  …………………………………  65
  • 3-2- جامعه آماری و حجم نمونه  ………………………………65
  • 3-3- روش جمع آوری اطلاعات  ……………………………….66
  • 3-4- ابزار اندازه گیری تحقیق  ………………  66
  • 3-5- پایایی و روایی ابزار اندازه گیری  ………………………67
  • 3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها ……………………67
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
  • مقدمه  …………………………………………………………………………70
  • 4-1- داده هاي توصيفي پژوهش ………………………………70
  • 4-1-1- میزان استفاده از کامپیوتر و تکنولوژی  ………70
  • 4-1-2- میزان بهبود عملکرد کیفیت کارکنان سازمان  71
  • 4-1-3- میزان استقلال و آزادی کارکنان  ……………….72
  • 4-1-4- میزان افزایش دانش و آگاهی کارکنان  ……..73
  • 4-1-5- میزان افزایش فرفرصت های جدید شغلی برای کارکنان 74
  • 4-1-6- میزان افزایش مسئولیت شغلی کارکنان  ..75
  • 4-1-7- افزایش خود کنترلی کارکنان سازمان  …..76
  • 4-1-8- میزان توسعه حرفه ای کارکنان  ………………77
  • 4-2- تحلیل استنباطی و آزمون فرضیه های پژوهش 78
  • 4-3- تبیین بکارگیری فناوری اطلاعات بر اساس مجموع متغیرهای مستقل 85
  • فصل پنجم: بحث و تفسیر و نتیجه گیری
  • مقدمه  90
  • 5-1- خلاصه پژوهش  90
  • 5-2- یافته های پژوهش  90
  • 5-2-1- یافته های حاصل از ویژگی های جمعیت شناختی 90
  • 5-2-2- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش 90
  • 5-2-2-1- فرضیه اصلی اول  90
  • 5-2-2-2- فرضیه فرعی  ……………………  91
  • 5-3- بحث و بررسی  91
  • 5-3-1- فرضیه اول  …………………………  92
  • 5-3-2- فرضیه دوم ………………………………………………92
  • 5-3-3- فرضیه سوم  ……………………………………………92
  • 5-3-4- فرضیه چهارم  ……………………  93
  • 5-3-5- فرضیه پنجم  …………………………………………93
  • 5-3-6- فرضیه ششم  …………………………………………93
  • 5-3-7- فرضیه هفتم  ………………………  94
  • 5-3-8- فرضیه اصلی  ……………………  94
  • 5-4- تحلیل مسیر ……………………………………………….94
  • 5-4- پیشنهادات  ………………………………  96
  • 5-4-1- پیشنهادهای کاربردی  …………  96
  • 5-4-2- پیشنهادهای پژوهشی  …………  96
  • منابع
  • منابع فارسی  ………………………………………  99
  • منابع انگلیسی
عنوان : پایان نامه بکارگیری فن آوری اطلاعات در سازمان ها و تاثیر تاثیرات آن بر توانمند سازی شغلی کارکنان
تعداد صفحات: 107 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


8 × پنج =