شرح مختصر:
کارآفرینی دانشگاهی می تواند شامل کلیه رفتارهای کارآفرینانه دانشگاهیان مانند ایجاد شرکت های جدید در دانشگاه، ایجاد مراکزی برای پژوهش های مشترک با صنعت، تمهیداتی برای حفاظت از دارایی های فکری و واگذاری حق امتیاز نتایج پژوهش های انجام شده در دانشگاه باشد(روسماسن[1] و همکاران،533:2006). در واقع انتقال و تجاری سازی دانش تولید شده در دانشگاه ها به منظور مشارکت در توسعه اقتصادی و اجتماعی محلی و منطقه ای به عنوان یکی از الزامات دانشگاه کارآفرین است.
امروزه آموزش کارآفرینی و تشویق افراد کارآفرین به سرمایهگذاری، به یکی از مهمترین و گستردهترین فعالیتهای دانشگاهی تبدیل شده است. طی دهه 1980 دانشگاهها برحسب ویژگی گروههای تحت آموزش و نیازهای محلی، منطقهای و ملی، برنامههای آموزشی متعددی را برای سازمانهای خصوصی و عمومی طراحی نمودهاند. دولتهای اروپایی نیز حمایتهای ویژهای را از فعالیتهایی که جهت تشویق کارآفرینی بین جوانان میشود، ایجاد کردهاند(احمدپور داریانی،1378: 112). نظریهپردازان علم مدیریت که بعد فنی کارآفرینی را بررسی میکنند بر این اعتقاد هستند که کارآفرینان میتوانند در کلاس درس آموزش ببینند و بالنده شوند. بنابراین کارآفرینی امروزه به یکی از مهمترین و گستردهترین فعالیتهای دانشگاهها تبدیل شده است. کارآفرینی بهعنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش مؤثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است و در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است. به عبارت دیگر در یک اقتصاد پویا، ایدهها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییر میباشند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان میآورد. از این رو در یک گستره وسیع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرفکنندگان، تولیدکنندگان، سرمایهگذاران) باید به کارآفرینی بپردازند و به سهم خود کارآفرین باشند. ایجاد کارآفرینی در سازمانها از طریق مدیریت کارآفرینی صحیح میزان کالا و خدمات مورد نیاز را افزایش داده و تأثیر زیادی بر رشد اقتصادی خواهد داشت(گلرد ، 1384، 22). کارآفرینی به عنوان یک فرایند چند جانبه محسوب می شود(وینتر[2]،2000) که در سازمانهای متفاوت و مکانهای مختلف کاربرد دارد نباید صرفا از دیدگاه انتفاعی به آن نگاه کرد با توجه به اینکه امروزه بیشتر واژه کارآفرینی، در بخش خصوصی به کار برده می شود در حالی که کارآفرینی سازمانی به عنوان یک فرایندی که در آن افراد در داخل سازمان به دنبال فرصت های که مستقل از منابع آن سازمان است یا تعامل کارکنان را در انجام کارهایی جدید تعریف می کنند (حیدری، 1388).
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول:کلیات پژوهش
- 1-1- مقدمه: 3
- 1-2- بيان مسأله: 3
- 1-3-اهميت و ضرورت پژوهش: 6
- 1-4-اهداف پژوهش: 7
- 1-4-1- هدف كلي: 7
- 1-4-2- اهداف جزئي: 7
- 1-5-سؤالات پژوهش: 8
- 1-6-تعاريف نظری و عملياتي اصطلاحات و كلمات كليدي: 8
- 1-7- قلمرو تحقیق: 9
- فصل دوم:مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش
- فصل سوم:روش تحقیق
- 3-1-مقدمه. 44
- 3-2-روش تحقيق.. 44
- 3-3- جامعه آماري.. 45
- 3-4- نمونه و روش نمونه گيري.. 45
- 3-5- ابزار جمع آوري اطلاعات.. 45
- 3-6- روش اجراي پژوهش… 47
- 3-7- روش تجزيه و تحليل دادهها 47
- فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
- 4-1-مقدمه: 49
- 4-2-تحلیل توصیفی دادهها 49
- 4-3-تحلیل استنباطی دادهها 54
- فصل پنجم:نتيجه گيري و پیشنهادات
عنوان : | پایان نامه بررسي تاثير عوامل محيطي بر قابليتهاي كار آفريني بر اساس معادلات ساختاري |
تعداد صفحات: | 105 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 9000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید