شرح مختصر:
امروزه يكي از بحث انگيزترين مباحث مجامع گوناگون، بالاخص در جوامع به اصطلاح در حال رشد فرهنگ سازماني مي باشد اين واژه مفاهيمي را در بردارد كه تأثيرات عميقي بر زندگي افراد و جوامع گذارده است وازسوي ديگر رابطه مستقيمي با انديشه و عملكرد كاركنان ادارات دارد.
فرهنگ هر ملتي مجموعه دستاوردهاي آن ملت است .دستاوردهايي كه افكار و رفتار آنان را شكل ميدهد. خواه مادي باشد وخواه معنوي ماده و معني و جسم و جان در زندگي انسان پيوندي ناگسستني دارند و با رابطه تعاملي خويش حيات آدمي را تضمين ميكنند. بر اين اساس تمدن هم كه هميشه دستاوردهاي مادي را در ذهن تداعي ميكند جداي از فرهنگ نبوده و هرگز از سايه پر بركت آن دوري نگزيده است (عباسپور، 1384).
فيفز و شرود استادان دانشگاه كاليفرنياي جنوبي ميگويند: سازمان مجموعهاي از روابط منظم وعقلايي است كه بين گروهي از افراد كه وظايف پيچيده و متعددي را انجام ميدهند وكثرت آنان به قدري است كه نميتوانند به هم در تماس نزديك باشند، براي تأمين هدفهاي مشترك خاصي برقرار ميشود . سازمان مجموعهاي است متشكل از منابع انساني، مالي و مادي كه به طور هماهنگ جهت نيل به هدف يا اهدافي مشخص فعاليت ميكنند (صفایی،1383).
با يك نگرش سيستمي، سازمان به عنوان سيستم بازي تلقي ميگردد كه با محيط پيرامون در تعامل است وبر آن اثر ميگذارد وگاهي اثر نيز ميپذيرد . اين تعامل باعث گرديده تا بسياري از انديشمندان علم مديريت، آن را جزئي از محيط اجتماعي بدانند وجايگاه ويژهاي را در مطالعات علوم اجتماعي بدان اختصاص دهند. در حقیقت فرهنگ سازماني اصطلاحي است كه جو داخلي يا شخصيت سازمان را در اختيار خودش ميگيرد (کلیجن[1]، 2010).
از آنجا كه گروههاي كاري جزئي از سازمان بزرگ هستند، فرهنگ نظام بزرگتر براي رفتار اعضايي كه جزء خرده نظامها هستند، معيارهايي تعيين ميكند. روشي كه معمولا تمام كارهاي سازمان به آن روش صورت ميگيرد تعيين كننده اصلي روشهاي اجرايي كارهايي است كه در گروههاي درون سازمان انجام ميپذيرد. فرهنگ سازماني، نظامي از ارزشها و باورهاي مشترك است كه در تعامل با افراد، ساختار و نظامهاي سازمان، هنجارهاي رفتاري … را شكل ميدهند
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول: کلیات تحقیق.. 2
- 1-1- مقدمه. 3
- 1-2- بیان مسأله. 4
- 1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق. 8
- 1-4- اهداف تحقیق. 10
- 1-4-1- هدف اصلی. 10
- 1-4-2- اهداف فرعی. 10
- 1-5- فرضیات تحقیق. 10
- 1-5-1- فرضیه اصلی. 10
- 1-5-2- فرضیات فرعی. 10
- 1-6- تعریف واژگان. 11
- 1-6-1- تعاریف نظری. 11
- 1-6-2- تعاریف عملیاتی. 12
- فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق.. 10
- 2-1- مقدمه. 14
- 2-2- فرهنگ سازمانی. 15
- 2-2-1- فرهنگ و مفاهيم مربوط به آن. 15
- 2-2-2- تعاريف فرهنگ سازماني. 19
- 2-2-3- شیوه پیدایش فرهنگ سازمانی. 21
- 2-2-4- ويژگي هاي فرهنگ سازماني. 22
- 2-2-5- اجزاء فرهنگ سازمانی. 23
- 2-2-6- چارچوب فرهنگ سازماني. 24
- 2-2-7- مدلهاي مختلف فرهنگ سازماني. 25
- 2-2-8- انواع فرهنگ سازماني از ديد دفت.. 28
- 2-2-9- ابعاد فرهنگ سازمانی از ديد هافستد. 29
- 2-2-10- سطوح و لایههای فرهنگ سازمانی. 30
- 2-2-10-1- جهان بینی. 30
- 2-2-10-2- باورها 30
- 2-2-10-3- ارزشها 31
- 2-2-10-4- رفتارها 31
- 2-2-11- زنده نگهداشتن یک فرهنگ.. 32
- 2-2-12- چگونه کارکنان فرهنگ را یاد میگیرند؟ 33
- 2-2-13- فرهنگ سازمانی قوی و ضعیف.. 34
- 2-2-14- سنجش فرهنگ سازمانی. 35
- 2-2-15- ویژگیهای سازمانی. 36
- 2-2-16- نقش فرهنگ در سازمان. 38
- 2-3- مبانی نظری بهرهوری. 39
- 2-3-1- ارزش و اهمیت بهره وری. 42
- 2-3-2- تاریخچه بهره وری. 42
- 2-3-3- تفسیرهای گوناگون از بهره وری. 45
- 2-3-4- تفاوت بهرهوری با تولید. 47
- 2-3-5- واژه های مشابه بهرهوری. 48
- 2-3-6- برخی سوء برداشت ها در مورد بهره وری. 49
- 2-3-7- سطوح بهرهوری. 49
- 2-3-7-1- بهرهوری در سطح ملی. 50
- 2-3-7-2-بهرهوری در سطح بخش… 50
- 2-3-7-3- بهرهوری در سطح سازمان و شرکت.. 50
- 2-3-7-4- بهرهوری در سطح واحد تولیدی. 50
- 2-3-7-5- بهرهوری فرد شاغل. 50
- 2-3-8- عوامل کلیدی در بهرهوری مديران وکارکنان سازمان. 51
- 2-3-8-1-توانایی (توان یا آمادگی کاری) 51
- 2-3-8-2- شناخت شغل. 52
- 2-3-8-3- حمایت سازمانی. 53
- 2-3-8-4- انگیزه (انگیزش یا تمایل) 53
- 2-3-8-5- ارزیابی. 54
- 2-3-8-6- اعتبار 54
- 2-3-8-7- محيط (سازگاري محيطي) 55
- 2-3-9- فرهنگ بهرهوری. 56
- 2-3-10- فرهنگ سازمانی و بهره وری نیروی انسانی. 57
- 2-3-11- نقش مشارکت و همکاری در بهرهوری. 61
- 2-3-12- نقش فرهنگ سازمانی در ارتقاء بهرهوری. 62
- 2-4- پیشینه تحقیق. 63
- 2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج کشور 63
- 2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 67
- 2-5- جمعبندی نهایی. 71
- 2-6- چارچوب نظری تحقیق. 72
- فصل سوم: روش تحقیق.. 51
- 3-1- مقدمه. 76
- 3-2- روش تحقیق. 76
- 3-3- جامعه تحقیق. 77
- 3-4- نمونه تحقیق. 77
- 3-5- روش نمونهگیری. 77
- 3-6- ابزار گردآوری اطلاعات.. 78
- 3-7- سنجش روایی وپایایی پرسشنامهها 79
- 3-8- روش گردآوری دادهها 79
- 3-9- روش تجزیه و تحلیل دادهها 80
- 3-10- محدوده تحقیق. 80
- 3-11- ملاحظات اخلاقی تحقیق. 80
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 56
- 4-1- مقدمه. 83
- 4-2- آمار توصیفی. 83
- 4-3- توصیف داده ها 85
- 4-4- یافته های تحقیق. 85
- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 64
- 5-1- مقدمه. 94
- 5-2- نتایج تحقیق. 94
- 5-2-1- نتایج مربوط به آمار توصیفی. 95
- 5-2-2- نتایج مربوط به آمار تحلیلی. 95
- 5-3- نتیجهگیری. 97
- 5-4- پیشنهادهایی منتج از تحقیق حاضر 99
- 5-5- پیشنهادهايي برای تحقیقهای آتی. 100
- 5-6- پیشنهادهاي اجرایی. 101
- 5-7- محدودیتهای تحقیق. 102
- منابع.
عنوان : | پایان نامه بررسی تأثیر مؤلفه های فرهنگ سازمانی بر ارتقاء بهره وری |
تعداد صفحات: | 120 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 18000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید