شرح مختصر:
كارآيي و توسعه هر سازمان تا حد زيادي به كاربرد صحيح منابع انساني بستگي دارد .هر قدر كه شركتها و سازمانها، بزرگتر مي شوند بلطبع به مشكلات اين نيروي عظيم نيز اضافه مي شود. در چنین شرایطی در بسیاری از سازمانها مديران در ارتباط با مسائل گوناگون سعي در كنترل مداوم كاركنان خود دارند .ولي به تدريج كاركنان علاقه مند به انجام كارهاي با مفهوم و خواهان استقلال شغلي بيشتري در كار خود هستند، تا بدين طريق احساس ارزشمندي به آنها دست دهد و اگر اين كاركنان با موانعي در زمينه خواستههاي شغلي خود رو به رو شوند، دچار سرخوردگي هاي شغلي و گوشه گيري در سازمان خود خواهند شد كه اين امر به نوبه خود منجر به پديدههايي مثل سکوت سازمانی[1] و ركود سازماني مي شود (دانائی فرد و پناهی، 1389، 1-19).
ماريسون و ميليكن بیان مي كنند كه سكوت به يك نيروي قدرتمند در سازمانها تبديل شده است و نشان مي دهند كه سكوت سازماني پديدة اجتماعي است كه در يك سطح سازماني به وجود مي آيد و توسط بسياري از ويژگيهاي سازماني تحت تأثير قرار مي گيرد. اين ويژگيهاي سازماني شامل فرايندهاي تصميم گيري، فرايندهاي مديريت، فرهنگ و ادراكات كاركنان از عوامل مؤثر بر رفتار سكوت است (دیمیتریس و ولکا[2]، 2007، 2).
اگر بر دهان کارکنان مهر سکوت زده شود، موتور مولد دانش سازمانی از کار خواهد افتاد در این صورت مدیریت خطر بزرگی را باید احساس کند. سکوت سازمانی می تواند اثرات مضری را بر فرایند تصمیم گیری و تغییر داشته باشد. این امر توسط ممانعت و جلوگیری از ارائه بدیلهای متفاوت، بازخورد منفی و یا اطلاعات صحیح ایجاد میشود (موریسون و میلیکن، 2000،27-35).
پيندر و هارلوس[3] نيز معتقدند در حالي كه سكوت در سازمانها گسترده شده، ولي عمومآ توسط محققان ناديده گرفته مي شود. حتي زماني كه سكوت مورد تصديق قرار گرفته است، اغلب محققان با بيتوجهي از كنار آن رد میشوند. در کشور ما نیز وضع بدینگونه است و با مروری کلی بر پژوهشهای منتشر شده میتوان نتیجه گرفت که تحقیقات اندکی درباره سکوت سازمانی انجام شده است.
از سوی دیگر یکی از مهمترین عواملی که در ایجاد سکوت سازمانی نقش دارد، جو سازمانی[4] میباشد. وجود يك جو سازماني مطلوب در سازمان مي تواند به كاركنان كمك نمايد تا با خلاقيت خود در تصميمات سازماني دخالت كنند و فارغ از دستورها و قوانين تكراري و منظم به بروز خلاقيتهايشان بپردازند. لیتوین و استرینجر[5]، جو سازمانی را مجموعه ای از ویژگیهای محیط کاری میدانند که افراد در آن محیط به سر میبرند، با فرض اینکه این ویژگیها بر انگیزه و رفتار آنها تأثیر میگذارد
- فصل اول: كليات تحقيق
- 1-1- مقدمه
- 1-2- بيان مسأله
- 1-3- اهميت و ضرورت تحقيق
- – اهدف تحقيق ……..
- 1-5- سوالات تحقيق …… …..
- 1-6- تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی …….
- 1-7- قلمرو تحقیق
- فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
- 2- مبانی نظری پژوهش
- 2-1- مقدمه
- . 2-2- جو سازمانی
- 2-2-1- مفهوم جو سازمانی
- 2-2-2- تعریف جو سازمانی
- .2-2-3- نظریهها و مطالعات در زمينه جو سازمانی
- 2-2-4- رویکردهای جو سازمانی
- 2-2-5- ابعاد جو سازماني
- 2-2-6- شاخصهاي جوّ سالم سازماني
- 2-2-7- بررسي ارتباط بين جو سازماني با شاخصهاي سازماني
- 2-2-8- جو سازماني چگونه عمل مي كند؟
- 2-2-9- تفاوت جو سازماني با فرهنگ سازماني
- 2-2-10- مراحل بهبود جو سازماني
- 2-2-11- مرور پژوهشهاي انجام شده در زمينه جو سازماني
- 2-3- سکوت سازمانی
- 2-3-1- مقدمه
- 2-3-2- مفهوم و تعریف سکوت سازمانی
- 2-3-3- سیر تطور سکوت سازمانی
- 2-3-4- انگیزههای سکوت و صدای سازمانی
- 2-3-5- عوامل موثر بر رفتار سکوت کارکنان
- 2-3-6- رابطه رفتار سکوت کارکنان با نگرشهای شغلی
- 2-3-7- عوامل سکوت سازمانی
- 2-3-8- پژوهشهاي انجام شده در زمينه سکوت سازماني
- 2-4- مدل مفهومي …. 50
- 2-5- فرضيههاي تحقیق
- فصل سوم: روش شناسی تحقیق
- 3-1- مقدمه
- 3-2- روش تحقیق
- 3-3- اهداف تحقیق
- 3-4- جامعه آماری
- 3-5- روش نمونه گیری
- 3-6- تعیین حجم نمونه
- 3-7- روشهای جمعآوری اطلاعات
- 3-8- ابزار سنجش تحقیق
- 3-9- ویژگیهای فنی ابزار اندازهگیری
- 3-10- متغيرهاي تحقيق
- 3-11- روش تجزیه و تحلیل دادهها
- 3-12- مراحل تفصیلی اجرای تحقیق
- 3-13- خلاصه
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
- 4-1- مقدمه
- 4-2- تحلیل توصیفی دادهها
- 4-3- نتایج حاصل از تحلیل استنباطی دادهها
- 4-3-2- آزمون فرضیهها
- فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
- 5-1- مقدمه
- 5-2- نتیجهگیری از فرضیههای تحقیق
- 5-3- پيشنهادهاي تحقيق
- 5-4- پیشنهادهایی برای محققان آینده
- 5-5- محدودیتهای تحقیق
- منابع
عنوان : | پایان نامه بررسی رابطه بین جو سازمانی با سکوت سازمانی |
تعداد صفحات: | 96 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید