بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی رابطه بین جو سازمانی با سکوت سازمانی
پایان نامه بررسی رابطه بین جو سازمانی با سکوت سازمانی

پایان نامه بررسی رابطه بین جو سازمانی با سکوت سازمانی

شرح مختصر:

كارآيي و توسعه هر سازمان تا حد زيادي به كاربرد صحيح منابع انساني بستگي دارد .هر قدر كه شركت­ها و سازمان­ها، بزرگتر مي شوند بلطبع به مشكلات اين نيروي عظيم نيز اضافه مي شود. در چنین شرایطی در بسیاری از سازمان­ها مديران در ارتباط با مسائل گوناگون سعي در كنترل مداوم كاركنان خود دارند .ولي به تدريج كاركنان علاقه مند به انجام كارهاي با مفهوم و خواهان استقلال شغلي بيشتري در كار خود هستند، تا بدين طريق احساس ارزشمندي به آنها دست دهد و اگر اين كاركنان با موانعي در زمينه خواسته­هاي شغلي خود رو به رو شوند، دچار سرخوردگي هاي شغلي و گوشه گيري در سازمان خود خواهند شد كه اين امر به نوبه خود منجر به پديده­هايي مثل سکوت سازمانی[1] و ركود سازماني مي شود (دانائی فرد و پناهی، 1389، 1-19).

      ماريسون و ميليكن بیان مي كنند كه سكوت به يك نيروي قدرتمند در سازمان­ها تبديل شده است و نشان مي دهند كه سكوت سازماني پديدة اجتماعي است كه در يك سطح سازماني به وجود مي آيد و توسط بسياري از ويژگي­هاي سازماني تحت تأثير قرار مي گيرد. اين ويژگي­هاي سازماني شامل فرايندهاي تصميم گيري، فرايندهاي مديريت، فرهنگ و ادراكات كاركنان از عوامل مؤثر بر رفتار سكوت است (دیمیتریس و ولکا[2]، 2007، 2).

 اگر بر دهان کارکنان مهر سکوت زده شود، موتور مولد دانش سازمانی از کار خواهد افتاد در این صورت مدیریت خطر بزرگی را باید احساس کند. سکوت سازمانی می تواند اثرات مضری را بر فرایند تصمیم گیری و تغییر داشته باشد. این امر توسط ممانعت و جلوگیری از ارائه بدیل­های متفاوت، بازخورد منفی و یا اطلاعات صحیح ایجاد می­شود (موریسون و میلیکن، 2000،27-35).

    پيندر و هارلوس[3] نيز معتقدند در حالي كه سكوت در سازمان­ها گسترده شده، ولي عمومآ توسط محققان ناديده گرفته مي شود. حتي زماني كه سكوت مورد تصديق قرار گرفته است، اغلب محققان با بي­توجهي از كنار آن رد می­شوند. در کشور ما نیز وضع بدین­گونه است و با مروری کلی بر پژوهش­های منتشر شده می­توان نتیجه گرفت که تحقیقات اندکی درباره سکوت سازمانی انجام شده است.

     از سوی دیگر یکی از مهم­ترین عواملی که در ایجاد سکوت سازمانی نقش دارد، جو سازمانی[4] می­باشد. وجود يك جو سازماني مطلوب در سازمان مي تواند به كاركنان كمك نمايد تا با خلاقيت خود در تصميمات سازماني دخالت كنند و فارغ از دستورها و قوانين تكراري و منظم به بروز خلاقيت­هايشان بپردازند. لیتوین و استرینجر[5]، جو سازمانی را مجموعه ای از ویژگی­های محیط کاری می­دانند که افراد در آن محیط به سر می­برند، با فرض اینکه این ویژگی­ها بر انگیزه و رفتار آنها تأثیر می­گذارد

فهرست مطالب

  • فصل اول: كليات تحقيق
  • 1-1- مقدمه
  • 1-2- بيان مسأله
  • 1-3- اهميت و ضرورت تحقيق
  • – اهدف تحقيق    ……..
  • 1-5- سوالات تحقيق  ……   ….. 
  • 1-6- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی   …….
  • 1-7- قلمرو تحقیق
  • فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق                                                     
  •    2-  مبانی نظری پژوهش
  •    2-1-  مقدمه
  •     . 2-2-  جو سازمانی
  •    2-2-1-  مفهوم جو سازمانی
  •    2-2-2-  تعریف جو سازمانی
  •   .2-2-3- نظریه­ها و مطالعات در زمينه جو سازمانی
  •    2-2-4- رویکردهای جو سازمانی
  •   2-2-5- ابعاد جو سازماني
  •     2-2-6- شاخص‌هاي جوّ سالم سازماني
  •   2-2-7- بررسي ارتباط بين جو سازماني با شاخص­هاي سازماني
  •   2-2-8- جو سازماني چگونه عمل مي كند؟  
  •    2-2-9- تفاوت جو سازماني با فرهنگ سازماني  
  •    2-2-10- مراحل بهبود جو سازماني  
  •  2-2-11- مرور پژوهش­هاي انجام شده در زمينه جو سازماني
  • 2-3- سکوت سازمانی
  •    2-3-1- مقدمه  
  •   2-3-2- مفهوم و تعریف سکوت سازمانی  
  •    2-3-3- سیر تطور سکوت سازمانی
  •   2-3-4- انگیزه‌های سکوت و صدای سازمانی  
  •   2-3-5- عوامل موثر بر رفتار سکوت کارکنان
  •   2-3-6- رابطه رفتار سکوت کارکنان با نگرش­های شغلی
  •   2-3-7- عوامل سکوت سازمانی  
  •   2-3-8- پژوهش‌هاي انجام شده در زمينه سکوت سازماني
  •  2-4- مدل مفهومي    …. 50
  •   2-5- فرضيه‏هاي تحقیق
  • فصل سوم: روش شناسی تحقیق
  •    3-1- مقدمه
  •    3-2- روش تحقیق
  •    3-3- اهداف تحقیق
  •    3-4- جامعه آماری
  •   3-5- روش نمونه گیری
  •   3-6- تعیین حجم نمونه
  •    3-7- روش­های جمع­آوری اطلاعات
  •    3-8- ابزار سنجش تحقیق    
  •    3-9- ویژگی­های فنی ابزار اندازه­گیری
  •   3-10- متغيرهاي تحقيق
  •     3-11- روش تجزیه و تحلیل داده­ها
  •    3-12- مراحل تفصیلی اجرای تحقیق
  •     3-13- خلاصه
  •    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
  •   4-1- مقدمه
  •    4-2- تحلیل توصیفی داده­ها
  •    4-3- نتایج حاصل از تحلیل استنباطی داده‌ها
  •   4-3-2- آزمون فرضیه­ها
  • فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادات
  •    5-1- مقدمه
  •    5-2- نتیجه­گیری از فرضیه­های تحقیق
  •   5-3- پيشنهادهاي تحقيق
  •    5-4- پیشنهادهایی برای محققان آینده
  •   5-5- محدودیت­های تحقیق
  •    منابع
عنوان : پایان نامه بررسی رابطه بین جو سازمانی با سکوت سازمانی
تعداد صفحات: 96 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


سه + 4 =