بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه رابطه بین مدیریت توسعه دانش و فناوری اطلاعات با افزایش مهارت کارآفرینی
پایان نامه رابطه بین مدیریت توسعه دانش و فناوری اطلاعات با افزایش مهارت کارآفرینی

پایان نامه رابطه بین مدیریت توسعه دانش و فناوری اطلاعات با افزایش مهارت کارآفرینی

شرح مختصر:

یکی از مشکلاتی  که امروزه بسیاری از کشور ها از جمله کشور ما  ایران با آن مواجه است ، بیکاری است . در واقع ، ترکیب  جمعیتی جوان کشور  و ضرورت ایجاد فرصت های شغلی ، مسئولان و سیاست گذاران را بر آن داشته  تا در پی یافتن  راهکارها و منابع جدیدی برای حل این  معضل باشند  .از جمله  مهم ترین راهکاری که برای توسعه اجتماعی و اقتصادی در جامعه برای حل این معضل وجود دارد ، توسعه مهارت کار آفرینی در جامعه است . جامعه و سازماني مي تواند در مسير توسعه و پیشرفت  گامهای محکمی بردارد كه با ايجاد و مهیا نمودن بستر های لازم، نیروی انسانی خود را  به دانش و مهارت كارآفريني مجهزنمایند تا آنها با استفاده از اين توان خود، ساير منابع جامعه و سازمان را به سوي ارائه خدمات و پیشرفت و توسعه همه جانبه هدایت کنند . كارآفريني و كارآفرينان نقش كليدي در روند توسعه و پيشرفت اقتصادي جوامع مختلف ايفا مي كنند.. بايد توجه داشت كه كارآفرينان تنها به ايجاد فرصتهاي شغلي جديد نمي پردازند بلكه با ساختار، تفكر، تحرك و فرهنگ لازم دست به خلاقیت مي زنند تا از دل ويرانه هاي كهن ، بناي رفيع آباداني و پيشرفت را برافرازند. امروزه کار آفرینی  به عنوان موتور حرکتی هر جامعه ای به  حساب می آید  .شرایط اقتصادی  و فرهنگی کشور ما  در چند سال اخیر و نرخ آمار بالای بیکاران  به ویژه فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه ای موجب شد کار آفرینی  جزو طرح ها و اولویت های برنامه ریزی مسئولین قرار گیرد .

کار آفرینی روند  پویایی در جهت  افزایش و ایجاد سرمایه است  این کار توسط کسی انجام می گیرد  که خطر از دست دادن زمان  یا فرصت های شغلی  دیگر را در جهت  ارزش برای یک محصول یا خدمت  می پذیرد . (رابرت رونستات[1]، 1984  به نقل از شاه حسینی ، 1388)

مديريت دانش در كشور ما موضوع نويي بوده و زمينه هاي فرهنگي وزير ساخت هاي مورد نياز براي توسعه آن فراهم نشده است. توسعه آموزش هر چند بخودي خود ميتواند مفيد باشد. ولي اگر دانش مديريت نشود اثربخشي كمي دارد.  براي دستيابي به پيشرفتهاي سريع علمي در كشور، هم افزايي درتحقيقات و كم كردن شكاف علمي باكشورهاي پيشرفته ، توجه به مديريت دانش ضروري ولازم بنظر مي رسد. تا از اين طريق بتوانيم ازكليه منابع بطور مستمر وبهينه در جهت دستيابي به دانش مورد نظر استفاده نماييم. و دانش ضمني ايجاد شده در نزد پژوهشگران به دانش آشكار تبديل گردد و ضمن جلوگيري از بين رفتن دانش بتوانيم به نشر آن نيز كمك كنيم .( فتحیان و احسانی ، 1384 ) .

مدیریت دانش فرایندی است که بواسطه آن ، افراد  با استفاده از طبقه بندی  های چند بعدی اطلاعات  ، در محیط های  متفاوت با استفاده کنندگان  مختلف ، به خلق دانش می پردازند .( دافی[2]،2000، به نقل از جعفری مقدم ،1383  )

معمولاً مدیران سعی  و تمرکزبربهینه سازی فرایند ها دارند و تلاش می کنند ، با بازسازی ساختار ، مدیریت منابع انسانی و مدیریت پروژه ، آنها را سروسامان داده و مدیریت  کنند ، بنابراین می توان دانش در سازمان را برای اصلاح یا حل مشکل افراد ، فرایند ها ،پروژه ها یا نحوه هدایت آنها مورد استفاده قرار داد.( ویلک[3] ، 1996به نقل از افرازه ، 1386)

دانش مخلوط سیالی از تجربیات ، ارزش ها و اطلاعات جدید  است . دانش ، در ذهن دانشور بوجود آمده  و به کار می رود . دانش در سازمان ها  نه تنها در مدارک و ذخایر دانش ، بلکه در رویه های کاری  ،فرایندهای سازمانی ، اعمال و هنجارها  مجسم می شود  . دانش ، به شکل هایی پویا و نیز انباشته و ایستا قابل تصور است

فهرست مطالب

  • چکیده 1
  • فصل اول : کلیات تحقیق
  • 1-1- مقدمه  3
  • 1-2- بيان مسأله  5
  • 1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق   8
  • 1-4-اهداف تحقیق: 9
  • 1-4-1-هدف اصلی : 9
  • 1-4-2-اهداف فرعی : 9
  • 1-5- سؤالات تحقیق: 10
  • 1-5-1- سوال اصلی: 10
  • 1-5-2-سوالات فرعی : 10
  • 1-6-فرضيه‏هاي تحقیق10  
  • 1-6-1-فرضیه اصلی 10
  • 1-6-2-فرضیه فرعی10
  • 1-7-تعاريف مفهومي و عملياتي مفاهيم و متغيرها 11
  • 1-7-1- تعريف مفهومی   11
  • 1-7-2-تعاریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها 12
  • فصل دوم : مبانی نظری و پیشینۀ پژوهش
  • 2-1-مقدمه  14
  • 2-2-چارچوب نظري تحقيق   14
  • 2-2-1- فناوري اطلاعات چيست؟  14
  • 2-2-2-ماهيت فناوري اطلاعات و ارتباطات   15
  • 2-2-3-جامعه اطلاعاتي (WSIS)  16
  • 2-2-4-كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات   16
  • 2-2-5-تكنولوژي آموزشي در فرايند جديد  18
  • 2-2-6-نقش فناورى اطلاعات در اجراى آموزش: 18
  • 2-2-7-نقش فناورى اطلاعات در يادگيرى: 19
  • 2-2-8- نقش فناورى اطلاعات در ساختار آموزش: 21
  • 2-2-9- تأثير فناورى اطلاعات بر وجوه مختلف آموزش: 22
  • 2-2-9-1-آموزش الكترونيكى: 22
  • 2-2-9-1-1- آموزش مبتنى بر وب: 22
  • 2-2-9-1-2- كلاس مجازى ناهم زمان: 23
  • 2-2-9-1-3- كلاس هاى مجازى هم زمان: 23
  • 2-2-9-1-4- دانشگاه مجازى: 23
  • 2-2-9-2-اجزاء سيستم آموزشى   24
  • 2-2-9-2-1-بهسازى آموزش: 24
  • 2-2-9-2-2-طراحى و برنامه ريز ى آموزشى: 24
  • 2-2-9-2-3- ارزشيابى آموزش: 25
  • 2-2-10- نقش فناورى اطلاعات در ارزشيابى: 25
  • 2-2-11- موانع به كارگیری فناوری اطلاعات   26
  • 2-2-12- موانع استفاده از فن آوري اطلاعات   27
  • 2-3- رویکرد نظری   28
  • 2-3-1- الگوی كرك پاتریك 28
  • 2-3-1-1- سطح نخست: واکنش: 28
  • 2-3-1-2-سطح دوم: یادگیری: 28
  • 2-3-1-3-سطح سوم: رفتار: 28
  • 2-3-2- نظریات مربوط به اثرات ICT و به ويژه اينترنت برصنایع   30
  • 2-3-3- نظریات مربوط به سرمایۀ فکری   32
  • 2-3-4-دانش     33
  • 2-4-1- تعاريف دانش : 34
  • 2-4-2-دانش، اطلاعات، داده : 35
  • 2-4-3- اشکال  دانش با توجه  به حاملان آن : 35
  • 2-4-4- انواع دانش سرمایه بشری : 36
  • 2-4-4-1- دانش ضمنی : 36
  • 2-4-4-2- دانش تلویحی : 37
  • 2-4-4-3- دانش تشریحی : 37
  • 2-4-4-4- دانش صریح و دانش ضمنی : 37
  • 2-4-4-5- دانش صریح : 37
  • 2-4-4-6-دانش ضمنی : 38
  • 2-4-5-تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار : 38
  • 2-4-6- رابطه دانش نهفته و صریح   38
  • 2-4-7- انواع دانش مورد نیاز سازمان : 39
  • 2-4-8- ویژگی های سازمانهای ( جامعه ) مبتنی بر دانش : 41
  • 2-4-9- ساز و كارهای دانش آفرینی: 42
  • 2-4-9-1- كسب دانش : 42
  • 2-4-9-2-  اجاره : 42
  • 2-4-9-3- منابع متعهد: 42
  • 2-4-9-4- همجوشی : 42
  • 2-4-9-5- تطابق: 42
  • 2-4-9-6- شبكه ها: 43
  • 2-4-9-7- تجربیات: 43
  • 2-5- فرایند مدیریت دانش  : 44
  • 2-5-1-مدلهای مدیریت دانش     45
  • 2-5-1-1-مدل عمومی دانش : 45
  • 4.بکارگیری دانش     45
  • 2-5-2-بکارگیری دانش : 50
  • 2-5-2-1-اشتراک دانش : 50
  • 2-5-2-2- توسعه دانش : 50
  • 2-5-2-3-نگهداری دانش : 50
  • 2-5-2-4-نتایج مدیریت دانش : 50
  • 2-5-2-5-مؤلفه ها و شرایط  توسعه دانش  : 51
  • 2-6-توان فردی حل مسائل   52
  • 2-6-1-روش حل مسئله : 53
  • 2-6-2-روش حل خلاق مسئله : 54
  • 2-6-3-خلاقیت: 54
  • 2-6-4-شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری : 55
  • 2-6-5- تعاریف نوآوری   56
  • 2-6-5-1-تفاوت خلاقیت و نوآوری: 56
  • 2-7- تحقيق و توسعه  56
  • 2-7-1-تحقيق و توسعه چيست ؟  56
  • 2-7-2-تحقيق و توسعه اساس دانايي محوري  : 57
  • 2-7-3-سیستم تحقیق و توسعه در سازمان های کار آفرین : 57
  • 2-7-4- ايجاد جريانهاي دانايي از طريق تحقيق و توسعه : 57
  • 2-8- شفافیت دانش  سازمانی : 58
  • 2-8-1-عوامل تاثیر گذار بر شفافیت  دانش  سازمانی : 58
  • 2-8-1-1- شفافیت کافی نه شفافیت مطلق   58
  • 2-8-1-2- قابل مشاهده بودن  کارکنان و ساختارها : 58
  • 2-8-1-3-نامرئی بودن دارایی دانش از درون : 58
  • 2-8-1-4- کتابچه های  راهنما : 59
  • 2-8-1-5-.دسترسی به تجربه هایی که در پروژه های قبلی کسب شده اند : 59
  • 2-8-1-6-اینترنت : 59
  • 2-8-2-ارتباط و تعاملات سازمانی : 60
  • 2-8-3-انسجام سازمانی  : 61
  • 2-8-4-کار آفرینی: 62
  • 2-8-4-1- مدلهاي كار آفريني : 63
  • 2-8-4-2-انواع کار آفرینی : 72
  • 2-8-4-3-کار آفرینی  سازمانی : 72
  • 2-8-4-4-سیر توسعه و تحول کار آفرینی : 73
  • 2-8-4-5-تأثير اجتماعي – فرهنگي و اقتصادي كار آفريني در جامعه : 74
  • 2-8-4-5-1-تأثير اجتماعي – فرهنگي كار آفريني: 74
  • 2-8-4-5-2-تأثير اقتصادي كار آفريني در جامعه  75
  • 2-9-مدل ساختمان پایه های دانش     76
  • 2-10-ادبيات تحقيق   79
  • 2-10-1-تحقیقات انجام گرفته در داخل ایران   79
  • 2-10-2-تحقیقات انجام شده در خارج   85
  • فصل سوم : روش تحقيق
  • 3-1-مقدمه : 92
  • 3-2-روش شناسی تحقیق: 92
  • 3-3-جامعه آماری   92
  • 3-4-محاسبه حجم نمونه  92
  • 3-5-روش نمونه گیری   93
  • 3-6- ابزارهای گردآوري اطلاعات : 94
  • 3-6-1-پرسشنامه مدیریت توسعه دانش     94
  • 3-6-2-روايي و پايايي مقياس : 94
  • 2-6-3-پرسشنامه فن آوری اطلاعات   95
  • 2-6-4-پرسشنامه کار آفرینی سازمانی: 95
  • 2-6-5-روایی و پایایی ابزار اندازه گیری   95
  • 2-6-5-1-روایی (اعتبار) : 96
  • 2-6-5-2-پایایی (اعتماد): 96
  • 2-7-روش جمع آوری اطلاعات   96
  • 2-8-روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها 97
  • 2-8-1-آمار توصیفی   97
  • 2-8-2-آمار استنباطی   97
  • فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
  • 4-1-مقدمه: 99
  • 4-2- يافته هاي توصيفي: 99
  • 4-3- يافته هاي مربوط به فرضيه هاي پژوهش     100
  • 3-4-1-فرضيه هاي پژوهش     100
  • 3-4-1-1-فرضیه اصلی : 100
  • 3-4-1-2-فرضیات فرعی : 100
  • 3-4-1-2-1فرضيه فرعی اول : 101
  • 3-4-1-2-2-فرضيه فرعی دوم : 102
  • 3-4-1-2-3-فرضيه فرعی سوم : 103
  • 3-4-1-2-4-فرضیه فرعی چهارم : 104
  • 3-4-1-2-5-فرضيه فرعی پنجم: 105
  • 3-4-1-2-6-فرضيه فرعی ششم : 106
  • 3-4-1-2-7-فرضيه فرعی هفتم107
  • فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
  • 5-1-مقدمه  114
  • 5-2-نتيجه گيري براساس جداول تحليلي: 114
  • 5-2-1-فرضیه اصلی : 114
  • 5-2-2-فرضيه فرعی اول : 116
  • 5-2-3-فرضيه فرعی دوم : 117
  • 5-2-4-فرضيه فرعی سوم : 119
  • 5-2-5-فرضیه فرعی چهارم : 120
  • 5-2-6-فرضيه فرعی پنجم: 122
  • 5-2-7-فرضيه فرعی ششم : 123
  • 5-2-8-فرضيه فرعی هفتم125
  • 5-3-پيشنهادات : 127
  • 5-3-1-پيشنهادات كاربردي   127
  • 5-3-2-پيشنهادات پژوهشي: 128
  • 5-4-محدوديتهاي تحقيق: 128
  • منابع ومأخذ
عنوان : پایان نامه رابطه بین مدیریت توسعه دانش و فناوری اطلاعات با افزایش مهارت کارآفرینی
تعداد صفحات: 190 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  29000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


8 − پنج =