بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه رابطه بین رهبری تحول آفرین مدیران با خلاقیت سازمانی کارکنان
پایان نامه رابطه بین رهبری تحول آفرین مدیران با خلاقیت سازمانی کارکنان

پایان نامه رابطه بین رهبری تحول آفرین مدیران با خلاقیت سازمانی کارکنان

شرح مختصر:

دنیای امروز دنیایی متحول ومتغیر است، وهمه چیز در آن در حال تغییر وتحول است در چنین شرایطی سازمانهای که عامل توسعه و رشد اقتصادی در جامعه هستند،  نه تنها باید قادر به مدیریت تغییرات باشند، بلکه باید عامل تغییر بوده وبطور مرتب به بازسازی وتجدید اهداف خود اقدام کنند واهداف اساسی، در عین حال متغیر خود را تحقیق بخشند.

بر طبق نظر پورتر (1985)، صنعت ، مشتریان وارباب رجوعان، داوطلبان، کار پردازان، رقبا، همکاران، جانشینان وهمه ذینفعان، نیروهایی هستند که بر سازمان تاثیر می گذارند ونیاز برای برتری را موجب شده اند (موغلی، 1382 ) در این بین شناخت محیط ، تشخصیص ودرک تحولات ونیز آگاهی از فرصت ها، تهدیدات، محدودیت ها وامکانات از ضروریات است. بنابراین در دنیای امروزی نیاز به رهبرانی است که با خلق چشم انداز های نوین ، تدوین وتوسعه بینش ها والهام بخشی، موجب تحول ونوآوری شده و با برانگیختن پیروان وایجاد تعهد ومسئولیت پذیری در آنها وایجاد هماهنگی، عوامل وعناصر سازمانی را بگونه ای بکار گیرند که هم بقای سازمان را تضمین کنند و هم موجبات رشد آن را فراهم سازند. چنین رهبرانی باید توانایی عمل موثردر شرایط پیچیده ومخاطره آمیز را داشته باشند واین حس را در خود وزیر دستانشان بوجود آورند که در برابر چالش ها وفرصت های احتمالی واکنش مناسب را از خود بروز دهند. این رهبران با مسئولیت پذیری وبکار گیری قوه تخیل خود وعملی ساختن تخیلات وایده ها، موجبات تعهد، مشارکت داوطلبانه وتلاش فوق العاده در زیر دستان را فراهم آورده ودر نهایت سازمان ها را به سمت سازمان های یادگیرنده ای که می توانند نیازهای محیطی را تشخیص داده وابزارهای لازم برای هماهنگی خود با آن را فراهم سازند، هدایت کنند وموجبات لازم برای ایجاد ابتکار وخلاقیت سازمانی وهماهنگی موثر در جهت تحقق اهداف را فراهم آورند. چنین رهبرانی را رهبران تحول آفرین می نامند. رهبری تحول آفرین یک فرایندآگاهانه ، اخلاقی ومعنوی است که الگوهای مساوی روابط قدرت بین رهبران وپیروان را جهت رسیدن به یک هدف جمعی، تحول واقعی سازمان یا سیستم های اجتماعی از طریق طرح مشارکتی قابل اعتماد، بنا می کند.

فهرست مطالب

  • چکیده        1 
  • فصل اول : کلیات تحقیق
  • 1-1-  مقدمه   3
  • 1-2- بیان مسئله   4
  • 1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق   7
  • 1-4-سؤالهای تحقیق 9
  • 1-5- اهداف تحقیق   10
  • 1-6- متغیرهای تحقیق 10
  • 1-7- تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات    10
  • فصل دوم : ادبیات تحقیق
  • 2-1- مقدمه   14
  • 2-2-تعریف رهبری    16
  • 2-3- مفهوم رهبری تحول آفرین   16
  • 2-4- تکامل نظریه های رهبری 17
  • 2-4-1- نظریه های خصوصیات فردی رهبری 17
  • 2-4-2- نظریه های رفتار رهبری 18
  • 2-4-2-1- مطالعات ایالتی اوهایو 19
  • 2-4-2-2- مطالعات دانشگاه میشیگان 19
  • 2-4-2-3-  شبکه رهبری 20
  • 2-4-3- نظریه های اقتضایی رهبری شامل نظریه های زیر می باشد 21
  • 2-4-3-1- نظریه رهبری اقتضایی فیدلر 21
  • 2-4-3-2-  تئوری  مسیر هدف 22
  • 2-4-3-3-  نظریه رهبری مشارکتی 23
  • 2-4-3-4-  نظریه رهبری وضعیتی هرسی و بلانچارد 23
  • 2-4-4  نظریه رهبری تحو ل آفرین 24 
  • 2-5- تعریف رهبری تحول آفرین 25
  • 2-6- ويژگي هاي رهبري تحو ل آفرين 28
  • 2-6-1 نفوذ آرمانی 29
  • 2-6-2- ترغیب ذهنی 30
  • 2-6-3- انگیزش الهام بخش 31
  • 2-6-4- ملاحظه فردی 32
  • 2-7- عوامل رهبري تبادلي 32
  • 2-7-1- پادا شهاي مشروط 32
  • 2-7-2-  مديريت مبتني بر استثناء 32
  • 2-8- رهبري عدم مداخله 34
  • 2-9- تفاوت های رهبری تحول آفرین وتبادلی 34
  • 2-10- نقاط قوت و ضعف نظريه رهبري تحول آفرين 36
  • 2-10-1- نقاط قوت رهبري تحول آفرين 36
  • 2-10-2- نقاط ضعف رهبري تحول آفرين 37
  • 2-11- خلاقیت سازمانی 38
  • 2-12- تعریف خلاقیت 38
  • 2-13- مدل خلاقیت  42
  • 2-14- خاستگاه خلاقیت  43
  • 2-15- ویژگی های افراد خلاق  43
  • 2-16- شیوه های ظهور اندیشه های نو و بدیع   45
  • 2-17- فرایند (فراگرد)خلاقیت…  47
  • 2-18- سطوح خلاقیت 49
  • 2-19- فنون خلاقیت ونوآوری   50
  • 2-19-1- یاداشت برداری   50
  • 2-19-2- انتخاب زمان مناسب   50
  • 2-19-3- انتخاب مکان مناسب   51
  • 2-19-4- تقویت حس کنجکاوی وتوان پرسش کردن 51
  • 2-19-5- استفاده ازروابط بین افکار وتداعی معنای 52
  • 2-19-6- تحلیل شبکه  52
  • 2-19-7- هم اندیشی مستقیم 53
  • 2-19-8- تجزیه وتحلیل ریخت شناسانه 54
  • 2-19-9- هم اندیشی غیر مستقیم  54
  • 2-19-10- گروه اسمی 55
  • 2-19-11- الگو برداری از طبیعت  56
  • 2-19-12- مانع شکنی    56
  • 2-19-13-خود را جای دیگران قرار دادن 57
  • 2-19-14- استفاده از رویدادهای پیش بینی نشده  57
  • 2-19-15- برداشت از گزارش ها 58
  • 2-19- 16- تحلیل داده ها وباز داده ها  58
  • 2-20- دید گاه های در مورد افراد خلاق  58
  • 2-20-1- خلاقیت بعنوان نبوغ 58
  • 2-20-2- خلاقیت به عنوان استعدادي همگانی 59
  • 2-21- عوامل موثر بر خلاقیت  59
  • 2-21-1- عوامل فردی  60
  • 2-21-2- عوامل محیطی  61
  • 2-21-3- عوامل گروهی  61
  • 2-21-4- عوامل سازمانی  62
  • 2-22- خلاقیت سازمانی در سازمان ها   64
  • 2-23- عوامل کلیدی موفقیت خلاقیت سازمانی  66
  • 2-24- نقش مدیر در پرورش خلاقیت ونوآوری 69
  • 2-24-1- تحمل مخاطره   70
  • 2-24-2- کاهش کنترل بیرونی 70
  • 2-24-3- کاهش تقسیم کار 70
  • 2-24-4-قبول ابهام  70
  • 2-24-5- تحمل راههای غیر عملی  70
  • 2-24-6- تحمل تضاد  70
  • 2-24-7- تمرکز بر نتایج تا ابزار  71
  • 2-24-8- ارتباطات همه جانبه  71
  • 2-24-9- ایجاد نظام مشارکت جو  71
  • 2-24-10- گسترش گروهای کاری  71
  • 2-25- چگونه خلاقیت ونوآوری را در سازمان تسهیل کرد 72
  • 2-25-1- ساختار انعطاف پذیر 72
  • 2-25-2- تشویق نظامند خلاقیت 72
  • 2-25-3- فضای فرهنگی خلاق 72
  • 2-25-4- ایجاد واحد مخصوص خلاقیت 72
  • 2-25-5- ایجاد زمان برای ارائه خلاقیت  73
  • 2-25-6- برقراری سیستم پیشنهادات 73
  • 2-26- پیشینه تحقیق 74
  • 2-26-1- تحقیقات داخلی 74
  • 2-26- 2- تحقیقات خارجی 79
  • 2-27- چارجوب نظری تحقیق 82
  • 2-28- فرضیات تحقیق 83
  • فصل سوم : روش اجرای تحقیق
  • 3-1- مقدمه   86
  • 3-2- روش تحقیق   85
  • 3-3- جامعه آماری و تعیین حجم نمونه  85
  • 3-4- روش ها وابزار جمع آوری داده ها واطلاعات 85
  • 3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات   87
  • 3-6-روایی پرسشنامه   87
  • 3-7- پایایی پرسشنامه   88
  • 3-8- ارتباط سوالات پرسش نامه به فرضیات   88
  • 3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها   89
  • 3-10- قلمرو زمانی تحقیق   90
  • 3-11- قلمرو مکانی تحقیق   90
  • 3-12- قلمرو موضوعی تحقیق   90
  • 3-13- ملاحظات اخلاقی   90
  • فصل چهارم: تجزیه وتحلیل
  • 4-1- مقدمه 92
  • 4-2- آمار توصیفی 93
  • 4-2-1- سن پاسخگویان 93
  • 4-2-2- جنسیت پاسخگویان 94
  • 4-2-3- تحصیلات 95
  • 4-2-4- میزان سابقه 96
  • 4-2-5- میزان ویژگی های آرمانی 97
  • 4-2-6- میزان رفتارهای آرمانی 97
  • 4-2-7- میزان ترغیب ذهنی 98
  • 4-2-8- میزان انگیزش الهام بخش 99
  • 4-2-9- میزان توجه و ملاحظه فردی 99
  • 4-2-10- میزان رهبری تحول آفرین 100
  • 4-2-11- میزان خلاقیت سازمانی 102
  • 4-3- آزمون نرمال بودن متغيرها 102
  • 4-4- آزمون فرضيه ها 103
  • 4-4-1-فرضيه اصلی 103
  • 4-4-2- فرضیه فرعی 1 104
  • 4-4-3- فرضیه فرعی 2 104
  • 4-4-4- فرضیه فرعی 3 105
  • 4-4-5-فرضیه فرعی 4 106
  • 4-4-6-فرضیه فرعی 5:  107
  • فصل پنجم: نتیجه گیری
  • 5-1- مقدمه 114
  • 5-2- خلاصه نتایج 115
  • 5-3- نتیجه گیری  117
  • 5-3-1- آمار توصیفی 117
  • 5-3-2- آمار استنباطی  118
  • 5-4- بحث(مقایسه نتایج با نتایج تحقیقات دیگران) 121
  • 5-5- پیشنهادات 124
  • 5-5-1- پیشنهادات کاربردی 124
  • 5-5- 2- پیشنهادات پژوهشی 126
  • 5-6- محدودیت های تحقیق 127
  • منابع
عنوان : پایان نامه رابطه بین رهبری تحول آفرین مدیران با خلاقیت سازمانی کارکنان
تعداد صفحات: 150 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


8 × = هفتاد دو