شرح مختصر:
در تحولات مدیریتی جدید نیاز به بازنگری در روشها و استراتژیهای مدیریتی و سازمانی جهت بالا بردن توان رقابتی سازمانها در جهان امروز اهمیت سرمایه انسانی استراتژیک را به خوبی نمایان میکند. سرمایه انسانی یا به عبارتی کیفیت نیروی کار نهادینه شده در انسان باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی کشورها میگردد و به عنوان منبعی برای مزیت رقابتی پایدار میباشند. برای رسیدن به این هدف یکی از راهکارهای اساسی وارد کردن مفاهیم استراتژیک به حوزه سرمایه انسانی و تدوین راهکارهای مناسب برای نیروی شاغل در سازمان است. هر چند گامهایی در حوزهی منابع انسانی، مدیریت دانش، آموزش و ساختار درون سازمانی بانکداری کشور برداشته شده است، به نظر میرسد که این گامها از انسجام و ارتباط کافی برخودار نیستند.
بنابراین بانکها میبایست داراییهای خود را از نو طبقهبندی کنند. بانکها باید درک کنند که چگونه سرمایه انسانی استراتژیک میتواند اهداف راهبردی آنها را محقق سازد. این امر مستلزم کمیکردن سهم سرمایه انسانی در سازمان است که با دیدی استراتژیک به این منبع نگریسته شود. سرمایه انسانی استراتژیک پدیده تازهای که در دهه اخیر به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. مهمترین مسأله در زمینه داراییهای نامشهود، چگونگی مفهومسازی، درک، ارزیابی و اندازهگیری این داراییهاست. ابزارها و روششناسیهای سرمایه انسانی استراتژیک به سازمانها کمک میکند تا توانمندیها و قابلیتهای خود را برای حفظ و تحقق مزیت رقابتی پایدار و در نهایت دستیابی به اقتصاد دانش مدار، تحلیل و شناسایی کنند. چنین عملکردها و راههای مناسب و همچنین رشد هم جانبه را تسهیل کند (کریمی، 1385).
ارزیابی عملکرد یکی از وظایف اصلی هر سازمان و یکی از وجوه مدیریت عملکرد است که در گذشته از طریق بکارگیری شاخصهای مالی اجرا شده است. در دو دهه اخیر موضوعاتی مانند یادگیری سازمانی، مدیریت دانش، سرمایه انسانی، و ظرفیت نوآوری به عنوان عوامل تعیین کننده مزیت رقابتی مورد توجه قرار گرفته است. این تمرکز به علت جهانی شدن، تشدید رقابت و پیشرفت اطلاعات و ارتباطات میباشد. و سازمانها برای یافتن شاخصها تحت فشار هستند چون تأکید بیشتر بر شاخصهای نرم یا نامشهود میباشد؛ زیرا این شاخصها در ارتباط با انسانهاست و در ترازنامه نشان داده نمیشوند. درآمدها یکی از مهمترین شاخصهای عملکرد مالی بانکهاست (کریمی، 1385).
بروز تغییرات سریع در اوضاع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره در سطوح ملی، منطقهای و بینالمللی، استراتژیهای سازمانی چه در سطح شرکت، چه در سطح کسب و کار وچه در سطح وظیفهای را به شدت متحول نموده و مشکلات زیادی را بوجود آورده است، تحت چنین شرایط متغیر و پیچیده ادامه بقا و ارایه عملکرد اثر بخش از سوی سازمانها به ویژه بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد مستلزم و منوط به مشارکت کارکنان و تعهد آنها در امور سازمانهاست. مدیریت سرمایه انسانی در پیشبرد فعالیتهای بانک نقش گسترده و حساسی ایفا مینماید. سرنوشت کامیابی سازمان چنان با سرنوشت مدیریت منابع انسانی در هم آمیخته که جایگاه این حوزه وظیفهای سازمان را تا حد شریکی راهبردی ارتقا بخشیده است. این نقش راهبردی در عمل به کارکرد خرده نظامهای مدیریت منابع انسانی یعنی جذب و گزینش، آموزش و توسعه، به کارگیری مؤثر و نگهداری منابع انسانی تبدیل میشود.
مدیریت سرمایه انسانی به عنوان سیستمی برای استفاده صحیح و شایسته از نیروی انسانی در جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده در یک سازمان تعریف میشود. سرمایه انسانی به عنوان سیاستها، فعالیتها و سیستمهایی تعریف میکنند که رفتارها، نگرشها و عملکرد کارکنان را تحت تأثیر قرار میدهند (لی و همکاران[1]، 2010). پس بالطبع منابع انسانی و افراد شاغل در سازمان به عنوان کلیدیترین عنصر موفقیت یا عدم موفیت یک سازمان نقش اساسی ایفا میکنند و هنر مدیریت منابع انسانی است که بتواند از این منابع سرشار حداکثر بهرهمندی را حاصل سازد. بنابراین مدیریت استراتژیک منابع انسانی امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و هر روز نقش جدیدی از آن انتظار میرود. افزایش بهرهوری نیروی کار، ایجاد و افزایش تعهد کارکنان، انتظار مشتریان و ارباب رجوع در خصوص افزایش خدمات مناسبتر، افزایش نقش نیروی کار در تدوین و اجرای استراتژیهای سازمانی، بخشی از نقشهای در حال تغییر مدیریت استراتژیک منابع انسانی است (حسن پور و همکاران، 1388).
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول.. 2
- کليات تحقيق.. 2
- مقدمه. 3
- 1-1- بيان مسئله. 4
- 1-2- ضرورت و اهميت تحقيق.. 6
- 1-3- اهداف تحقيق.. 7
- 1-4- سؤالات تحقيق.. 8
- 1-5- متغيرهاي تحقيق.. 8
- 1-6- تعریف نظری و عملیاتی واژهها 8
- 1-6-1- تعاریف نظری.. 8
- 1-7- قلمرو تحقيق.. 10
- 1-7-1- قلمرو موضوعي.. 10
- 1-7-2- قلمرو مکانی.. 10
- 1-7-3- قلمرو زماني.. 10
- فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
- مقدمه. 12
- 2-1- پیشینه مدیریت منابع انسانی.. 13
- 2-2- مفهوم مدیریت سرمایه انسانی.. 14
- 2-3-تعريف منابع انساني.. 15
- 2-4- روابط انسانی.. 16
- 2-5- مديريت و منابع انساني در عصر جديد. 17
- 2-6- فعاليتهاي مديريت منابع انساني.. 18
- 2-7- اندازهگیری منابع انسانی.. 20
- 2-8- اهداف مدیریت سرمایه انسانی.. 21
- 2-9- ويژگيهاي منابع انسانی.. 21
- 2-10- منابع انسانی و رقابتپذیری سازمانی.. 24
- 2-11- جايگاه مديريت منابع انساني و امور كاركنان در مديريت… 25
- 2-12- سير تحول مديريت منابع انساني.. 26
- 2-13- سازمانهای متعالی.. 26
- 2-14- شایستگیهای سرمایه انسانی.. 27
- 2-15- رابطه فرهنگ و مدیریت سرمایه انسانی.. 28
- 2-16- سیستمهای اطلاعاتی در ارتباط عمومی با حوزههای عملیاتی سازمان.. 29
- 2-17- عملکرد مالی.. 30
- 2-17-1- عملکرد. 31
- 2-17-2- مدیریت عملکرد. 31
- 2-17-3- عملکرد مالی.. 35
- 2-17-4- شاخصهای عملکرد مالی.. 36
- 2-17-5- شاخصهای عملکرد. 36
- 2-17-6- شاخصهای ارزیابی عملکرد مالی بانکها 37
- 2-17-7- ضرورت و اهمیت مدیریت عملکرد. 39
- 2-17-8- فرآیند مدیریت عملکرد. 40
- 2-17-9- مفاهیمیاز مدیریت عملکرد. 41
- 2-17-10- ویژگیها و فوائد مدیریت عملکرد. 43
- 2-17-11- راهنماییهای انتخاب شاخصها 44
- 2-17-12- سنجش و اندازهگیری و استخراج نتایج.. 44
- 2-17-13- مدیریت عملکرد در نگاه برون سازمانی.. 45
- 2-17-14- مدیریت عملکرد از منظر جهانی.. 46
- 2-17-15- نظام بانکی در ایران.. 48
- 2-18- خصوصیسازی در نظام بانکی.. 49
- 2-19- خصوصیسازی در ایران.. 50
- 2-20- تاريخچه تأسیس بانك ملي ايران.. 50
- 2-21- چارچوب نظری تحقیق.. 54
- 2-22- پیشینه تحقیق.. 55
- 2-22-1- پیشینه داخلی.. 55
- 2-22-2- پیشینه خارجی.. 58
- 2-23- فرضیات تحقیق.. 60
- فصل سوم: روش شناسی تحقیق
- مقدمه. 62
- 3-1- روش پژوهش…. 63
- 3-2- جامعه آماری.. 63
- 3-3- روش نمونهگیری.. 63
- 3-4- ابزار گردآوری اطلاعات… 63
- 3-5- روايي و پايايي.. 65
- 3-5-1- روایی ابزار سنجش…. 65
- 3-5-2- پایایی ابزار سنجش…. 65
- 3-6- روش تجزیه و تحلیل دادهها 66
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
- مقدمه. 68
- 4-1- آمار توصیفی.. 69
- 4-1-1- توزیع فراوانی بر حسب جنسیت… 69
- 4-1-2- توزیع فراوانی بر حسب سن.. 70
- 4-1-3- توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات… 71
- 4-1-4- توزیع فراوانی بر حسب سابقه کار 72
- 4-1-5- توزیع فراوانی بر حسب پست سازمانی.. 73
- 4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرها 74
- 4-2-1- توصیف متغیر آموزش کارکنان.. 74
- 4-2-2- توصیف متغیر تجربه کارکنان.. 74
- 4-2-3- توصیف متغیر شایستگی های کارکنان.. 74
- 4-2-4- توصیف متغیربا ارزش بودن کارکنان.. 74
- 4-2-5- توصیف متغیر منحصر به فرد بودن.. 75
- 4-2-6- توصیف متغیرغیره قابل تقلید بودن.. 75
- 4-2-7- توصیف متغیرعملکرد مالی.. 75
- 4-3-آمار استنباطی.. 75
- 4-3-1- فرضیات تحقیق.. 75
- 4-4- پیشبینی عملکرد مالی بانک ملی شعبه مرکزی شهر یاسوج توسط ابعاد سرمایه انسانی.. 79
- فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
- مقدمه. 83
- 5-1- نتیجهگیری کلی.. 84
- 5-1-1- آمار توصیفی.. 84
- 5-1-2- آمار استنباطی.. 84
- 5-2- بحث… 86
- 5-3- پیشنهادات کاربردی پژوهشگر در ارتباط نتایج حاصل از این پژوهش…. 87
- 5-4- پیشنهادهای پژوهشی برای تحقیقات آینده 88
- 5-5- محدودیتهای پژوهش…. 88
- منابع و مآخذ
عنوان : | پایان نامه رابطه سرمایه انسانی با عملکرد مالی بانک ملی |
تعداد صفحات: | 100 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید