شرح مختصر :
مشکلات روانی – اجتماعی می شود . بنابراین اهداف اصلی آموزش این مهارتها ، ارتقاء بهداشت روانی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند سوء مصرف مواد مخدر، خودکشی ، بزهکاری و… می باشد و یا مهارتهای لازم برای داشتن یک زندگی موفقیت آمیز را با در نظر گرفتن تحولات اجتماعی ، به دانش آموزان یاد بدهد . هدف این آموزشها ، آن است که افراد به مهارتهای مورد نیاز زندگی دست یابند و همچنین موجب ارتقای رشد شخصی و اجتماعی ، محافظت از حقوق انسانها و پیشگیری از مشکلات روانی می شود ( ولی زاده، 1381). آموزش مهارتهای زندگی می تواند به دو صورت اجرا شود : ( 1- آموزش مهارتهای زندگی عام که با هدف ارتقای سلامت روان و ایجاد رفتارها و تعاملات سالم صورت می گیرد . 2- آموزش مهارتهای اختصاصی و ویژه ، با هدف پیشگیری از یک آسیب مشخص مانند آموزش مهارت قاطع بودن در مقابل فشار گروه جهت سوء مصرف دارو ، بی بند و باری جنسی و … شواهد علمی نشان می دهد که آموزش مهارت با این روش در قالب یک برنامه گسترده ، نقش مهمی در پیشگیری اولیه دارد . ( کاپلان و همکاران ، 1992 ، ارکارت و همکاران ، 1991 ، به نقل از سازمان جهانی بهداشت ترجمه نوری و محمد خانی 1377 ص 22 ) . مطالعات پیشنهاد می کنند که مهارتهای کنترل خشم و تصمیم گیری بطور بالقوه می توانند مشکلات تحصیلی جوانان خطر آفرین را کاهش دهند و مسائل دیگری مانند افت تحصیلی و دیگر مشکلات روانی – اجتماعی نیز بین آنان کاهش می یابد . این مطالعات اهمیت و تاثیر ایجاد و افزایش مهارتهای روانی – تحصیلی را در نتیجه آموزش کنترل خشم و تعیین هدف برای دانش آموزانی که در معرض افت تحصیلی هستند نشان می دهند ( مک وایرتر ، 1999 به نقل از آقاجانی ، 1385 ص 34 ) .
فهرست مطالب
- فصل اول
- مقدمه پژوهش
- بیان مساله
- اهمیت و ضرورت
- اهداف
- سوالات و فرضیه ها
- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
- فصل دوم : پیشینه پژوهشی
- مقدمه
- تعریف مهارتهای زندگی
- انواع مهارتهای زندگی از نظر سازمان جهانی بهداشت
- انواع مهارتهای زندگی از نظر محققان
- ابعاد مهارتهای زندگی
- اهداف آموزش مهارتهای زندگی
- شیوه آموزش مهارتهای زندگی
- تعریف اضطراب
- تاریخچه اضطراب
- ابعاد اضطراب
- مولفه های اضطراب
- انواع اضطراب از نظر روانشناسان
- انواع اضطراب از نظر فروید
- انواع اختلالات اضطرابی بر اساس DSM-IV-TR
- عللل اضطراب
- تفاوت بین ترس و اضطراب
- دیدگاههای نظری درباره مفهوم اضطراب و بیماریهای روانی
- درمان اختلالات اضطرابی
- ارتباط مهارتهای زندگی با متغیر های دیگر
- ارتباط اضطراب با متغیرهای دیگر
- ارتباط مهارتهای زندگی با اضطراب
- فصل سوم : روش شناسی
- مقدمه
- روش تحقیق
- جامعه ، نمونه ، روش نمونه گیری
- حجم نمونه
- ابزارهای گردآوری دادها
- روش اجرای پژوهش
- روشهای آمار توصیفی و استنباطی
- منابع
- عنوان روش تحقیق (سه فصل اول پایان نامه): مهارتهای زندگی و اضطراب
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 61 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.