شرح مختصر:
منابع انساني و دانش مديريت، امروزه به عنوان سرمايههاي مهم و رقابتي سازمان ظهور پيدا كردهاند، و مديران منابع انساني آگاه به اهميت منابع انساني، قادر به ايجاد مزيت رقابتي براي آينده سازمان خواهند بود. اين تغيير جايگاه، براي منابع انساني باعث توجه بیشتر نسبت به ارزش منابع انساني در جهت توسعه نقشهای استراتژيك شده است (تونکه نژاد و داوری، 1388). از این جهت، توجه به توسعه منابع انسانی به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد مزیت رقابتی در سازمانهای امروزی، تلقی میشود. بسياري از شواهد تجربي موجود، نقش با اهميت نيروي انساني در بهبود عملكرد سازمانها را مورد نظر قرار دادهاند. نيروي انساني كارآمد، شاخص عمده برتري يك سازمان نسبت به سازمانهای ديگر است.
پاداش عبارتست از: پيامدهاي ارزشمند مثبت کار براي افراد (شرمرهرن[1]، 1993) پاداش ارائه يک پيامد خوشايند براي انجام رفتاري مطلوب از فرد به منظور افزايش احتمال تکرار است (هلريگل و همکاران[2]، 1995).
پاداش از چنان اهميتي در مباحث مربوط به مديريت برخوردار است که از آن به عنوان يکي از منابع قدرت مدير تحت عنوان قدرت پاداش ياد میشود. به عبارتي، مدير از قدرت پاداش به منظور تأثیرگذاری و کنترل رفتار زيردستان استفاده میکند. اگرچه همه مديران داراي قدرت پاداش مشابه اي هستند اما موفقيت در دسترسي و به کار بردن اثربخش پاداش نيازمند مديريت آن است. به منظور مديريت بهينه پاداش آشنايي با انواع پاداش و سیستمهای مختلف پرداخت کننده پاداش ضروري به نظر میرسد (رابينز و کالتر[3]، 1999).
مديريت پاداش بر نحوه تهيه و طراحي برنامهها توسط سازمان، به منظور مطمئن شدن از اينکه رفتارها و انگیزشهای موثر کارکنان در تحقق اهداف سازمان مورد تقدير قرار میگیرد، تمرکز دارد (آرمسترانگ[4]، ترجمه اعرابي و ايزدي، 1381).
اصطلاح مديريت پاداش نشانگر اين است که مزايا و منافعي که به عنوان پاداش به کارکنان اعطا میشود را میتوان مديريت کرد؛ لذا مديريت پاداش را میتوان اين گونه تعريف کرد: فرايند ايجاد و اجراي استراتژیها، خط مشیها و سیستمها که به سازمان در نايل شدن به اهدافش از طریق افزايش انگيزه و تعهد افراد کمک میکند
فهرست مطالب
- چکیده. 1
- فصل اول.. 2
- كليات… 2
- 1-1- مقدمه. 3
- 1-2- بیان مسأله. 5
- 1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش…. 9
- 1-4-اهداف تحقیق.. 12
- 1-4-1-هدف کلی.. 12
- 1-4-2- اهداف فرعي: 12
- 1-5- فرضیات پژوهش…. 13
- 1-5-1- فرضیه اصلی.. 13
- 1-5-2- فرضيههاي فرعي.. 13
- 1-6- سؤالات پژوهش…. 14
- 1-7- تعاریف مفاهیم و واژگان.. 14
- 1-8-تعاریف عملیاتی.. 16
- 1-9-قلمرو پژوهش…. 16
- فصل دوم. 19
- ادبیات پژوهش…. 19
- 2-1- مقدمه. 20
- 2-2-پاداش…. 20
- 2-2-1-مفهوم شناسي و اهميت پاداش…. 20
- 2-2-2- انواع پاداش…. 21
- 2-2-3- سیستمهای پاداش…. 22
- 2-2-4- مديريت پاداش…. 24
- 2-2-5- طراحي استراتژیهای مديريت پاداش…. 25
- 2-2-6- معيارهاي پاداش…. 27
- 2-3-انگیزش…. 29
- 2-3-1-مفهوم انگیزش…. 29
- 2-3-2-فرایند انگیزش…. 31
- 2-3-3-اهمیت انگیزش کارکنان.. 33
- 2-3-4-انگیزش و مدیریت… 33
- 2-3-5-ايجاد انگيزه در گروه هاي متخصص….. 35
- 2-3-6-ایجاد انگیزه برای کارکنان پاره وقت… 36
- 2-3-7-ايجاد انگيزه در نيروي كار ناهمگون.. 37
- 2-3-8-نظریههای انگیزش…. 38
- 2-3-8-1-نظریههای محتوایی.. 38
- 2-3-8-1-1- نظريه سلسله مراتب نيازها. 38
- 2-3-1-1-2- نظريه x و y داگلاس مک گريگور. 43
- 2-3-8-1-3- نظريه آلدرفر. 45
- 2-3-8-1-4-نظريه نيازهاي زيستي، تعلق، و رشد.. 45
- 2-3-8-2-نظریههای فرایندی.. 46
- 2-3-8-2-1- نظريه انتظار. 47
- 2-3-8-2-2- نظريه برابري آدامز. 48
- 2-3-8-2-3-نظريه اسناد. 49
- 2-3-8-2-4-نظریه های تقویت یا شرطی کردن عامل.. 49
- 2-3-8-3-نظریه انگیزشی علامه جعفری.. 51
- الف-انگیزههای برون ذاتی.. 51
- ب-انگیزههای درون ذاتی.. 51
- 2-4-شیوههای مختلف طراحی شغل برای ایجاد انگیزه. 53
- 2-4-1-مهندسي شغل.. 53
- 2-4-2-چرخش شغلي.. 54
- 2-4-3-توسعه شغل.. 55
- 2-4-4-غني سازي شغل.. 55
- 2-4-5-مشاغل گروهي.. 56
- 2-4-6-خصوصيات مطلوب شغلي.. 56
- 2-5- پیشینه تحقیق.. 59
- 2-5-1- پیشینه تحقیقات داخلی.. 59
- 2-5-2- پیشینه خارجی.. 62
- 2-6- مدل مفهومی پژوهش…. 63
- .. 64
- فصل سوم. 65
- روش شناسی.. 65
- 3-1-مقدمه. 66
- 3-2-روش تحقیق.. 67
- 3-3-جامعه آماری.. 67
- 3-4- نمونه و برآورد حجم نمونه. 67
- 3-5- ابزار اندازه گیری.. 68
- 3-6- تعیین روایی و پایایی ابزار اندازهگیری.. 70
- 3-6-1-روایی پرسشنامه. 70
- 3-6-2- پایایی پرسشنامه ها. 70
- 3-7- روشهای تجزیه و تحلیل آماری.. 71
- فصل چهارم. 72
- تجزیه و تحلیل دادهها. 72
- 4-2- توصيف شاخصهاي جمعيت شناختي.. 74
- 4-3-تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها. 75
- 4-3-1- توصیف ابعاد پاداش…. 75
- 4-4-یافتههای استنباطي.. 76
- 4-4-1- فرضیه اصلی.. 77
- جدول (4-7)همبستگي پاداش (پاداشها غیرنقدی) با انگیزش کارکنان.. 78
- فصل پنجم.. 81
- بحث و نتيجهگيري.. 81
- 5-1- مقدمه. 82
- 5-2- بحث و تفسير يافتههاي پژوهش…. 82
- 5-2-1-بحث و تفسیر یافتههای توصیفی پژوهش…. 82
- 5-3- نتيجهگيري.. 87
- 5-4- پیشنهادها. 89
- منابع و مآخذ
عنوان : | پایان نامه بررسي رابطه بين پاداشها و انگيزش كاركنان بانك ملی |
تعداد صفحات: | 105 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 18000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید