شرح مختصر:
کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر یاسوج کسب و کارهایی است که تعداد آنها زیر صد نفر میباشد از آنجا که تجارت الکترونیک به عنوان یکی از زیرمجموعههای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. رویکرد اکثر مؤسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری تجارت الکترونیک در جهت ورود به بازارها و جذب مشتریان جدید مؤثر و کارا در این راستا میباشد.
در شرکتهای کوچک و متوسط نیز رشد روزافزون فناوری اطلاعات و افزایش آگاهی افراد در استفاده از اینترنت و فناوریهای مرتبط، لزوم ایجاد و به کارگیری هر چه بیشتر تجارت الکترونیک را آشکار نموده است. این نیاز آنچنان شدید و قوی میباشد که بیتوجهی به آن نه تنها موجب عقب ماندن از سیر جهانی تجارت میشود، بلکه در انتها منجر به حذف کامل از این گردونه خواهد شد و مشکلاتی را برای این شرکتها در زمینه رقابت و جذب مشتری بوجود میآورد.
بکارگیری تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر یاسوج فایدههایی را در بر دارد که شامل، عدم وجود واسطه و دلایل برای فروش، کم شدن کاغذ بازیهای اداری، کم شدن هزینههای مربوط به اشتباهات، سهولت وارد شدن به بازارهای جدی، میباشد و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بکارگیری این نوآوری جدید (تجارت الکترونیک) در شهر یاسوج، توسط شرکتها چه کوچک و چه بزرگ موجب خلق مزایای متعددی میشود و این مزایا سبب تقویت انگیزه این شرکتها به این پدیده شده است. شرکتهای کوچک و متوسط به دلیل نقش مهم در اقتصاد در صورت بکارگیری تجارت الکترونیکی میتوانند بهره وری و کارآیی کل سیستم اقتصادی را ارتقاء بخشند.
یکی از قدمهای مهم و حیاتی در این شرکتها تعیین فاکتورهای موفقیت است. رشد سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک نیاز به اندازهگیری موفقیت این نوع تجارت را افزایش میدهد. فاکتورهای بحرانی موفقیت، تأثیر بسیار مهم و پر قدرتی برکارآیی این شرکتها دارند، شناسایی فاکتورهای بحرانی موفقیت تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط در یاسوج چشمانداز مهمی پیش روی این شرکتها قرار میدهد که به دنبال کشف رازهای موفقیت و افزایش سود باشند.
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول: کليات تحقيق
- 1-1- مقدمه. 3
- 1-2- بيان مسئله. 3
- 1-3- ضرورت و اهميت تحقيق.. 6
- 1-4- اهداف تحقيق.. 7
- 1-5- سؤالات تحقيق.. 8
- 1-6- تعاريف نظری و عملياتي واژهها 8
- 1-7- قلمرو تحقيق.. 10
- 1-7-1- قلمرو موضوعي.. 10
- 1-7-2- قلمرو مکاني.. 10
- 1-7-3- قلمرو زماني.. 10
- فصل دوم: مروری بر ادبیات و پيشينه تحقيق
- 2-1- مقدمه. 12
- 2-2- تاریخچه تجارت الکترونیکی.. 12
- 2-3- بلوغ الکترونیکی.. 16
- 2-4- تعریف تجارت الکترونیکی.. 18
- 2-5- اهمیت تجارت الکترونیک…. 19
- 2-5-1- عوامل سازمانی.. 20
- 2-5-2- انعطافپذیری سازمانی.. 21
- 2-5-3- تمایل سازمانی 21
- 2-5-4- سرعت تغییر. 21
- 2-5-5- عوامل بازار 22
- 2-5-5- 1- پویایی رقابتی.. 22
- 2-5-5-2- پویایی مشتری.. 22
- 2-6- عوامل مربوط به تجارت الکترونیک…. 22
- 2-7- مدلهای تجارت الکترونیک…. 24
- 2-7-1- تجارت بنگاه با بنگاه 26
- 2-7-1-1- معرفی سایتها و شرکتهای موفق در تجارت بنگاه به بنگاه 28
- 2-7-1-2- شرایط سرمایهگذاری درمدل تجارت الکترونیک بنگاه به بنگاه درایران.. 29
- 2-7-2- تجارت بنگاه بامصرفکننده 29
- 2-7-3- تجارت مصرف کننده با مصرف کننده 30
- 2-7-4- بنگاه به بنگاه به مشتری.. 30
- 2-7-5- تجارت مشتری با بنگاه 31
- 2-7-6- تجارت نظیربه نظیر. 31
- 2-7-7- تجارت موبایل.. 32
- 2-7-8- تجارت الکترونیکی درون سازمانی.. 32
- 2-7-9- تجارت الکترونیکی بنگاه به کارکنان.. 32
- 2-7-10- شراکت الکترونیکی.. 32
- 2-7-11- تجارت الکترونیکی غیر کسب و کاری.. 33
- 2-7-12- آموزش الکترونیکی.. 33
- 2-7-13- بازار به بازار 33
- 2-7-14- دولت الکترونیکی.. 33
- 2-8- مزایای تجارت الکترونیکی 33
- 2-9- مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان.. 35
- 2-10- محدودیتهای و موانع تجارت الکترونیکی.. 36
- 2-10-1- محدودیتهای فنی تجارت الکترونیکی.. 36
- 2-10-2- محدودیتهای غیرفنی تجارت الکترونیکی.. 37
- 2-11- تجارت الکترونیک در ایران.. 38
- 2-12- موانع توسعه تجارت الکترونیک در ایران.. 39
- 2-13- عوامل محرک تجارت الکترونیکی.. 40
- 2-13-1- انقلاب دیجیتالی.. 40
- 2-13-2- دنیای جدید کسب و کار 40
- 2-14- ابزارهای تجارت الکترونیک…. 41
- 2-14-1- مبادله الکترونیک دادهها 41
- 2-14-2- کاتولوگهای شبکهای.. 41
- 2-15- اهمیت و نقش شرکتهای کوچک و متوسط در توسعه. 42
- 2-16- فناوری اطلاعات و شرکتهای کوچک و متوسط… 43
- 2-17- عوامل مؤثر برکاربرد فناوری اطلاعات درشرکتهای کوچک و متوسط… 43
- 2-18- نقش اهمیت و مفهوم شرکتهای کوچک در ایران.. 44
- 2-19- الگوی راهبردی پایه گذاران سازمان.. 45
- 2-20- شاخصهای اثربخشی کسب و کارهای کوچک و متوسط… 45
- 2-21- پیشینه تحقیق.. 46
- 2-21-1- تحقیقات داخلی.. 46
- 2-21-2- پیشینه خارجی.. 50
- 2-22- مدل مفهومی تحقیق.. 53
- 2-23- فرضیات تحقیق.. 54
- فصل سوم: روش شناسی تحقیق
- 3-1- مقدمه. 57
- 3-2- روش تحقیق.. 57
- 3-3- جامعه آماری.. 58
- 3-4- روش نمونه گیری.. 58
- 3-5- ابزار گردآوری دادهها 59
- 3-6- روايي و پايايي.. 59
- 3-6-1- روایی ابزار سنجش…. 60
- 3-6-2- پایایی ابزار سنجش…. 60
- 3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها 61
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
- 4-1- مقدمه. 63
- 4-2- توصيف شاخصهاي جمعيت شناختي.. 63
- 4-3- تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها 72
- 4-4- آمار استنباطي.. 76
- 4-5- رتبهبندي متغیرهای مستقل.. 80
- فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
- 5-1- مقدمه. 82
- 5-2- نتیجه گیری.. 82
- 5-2-1- یافتههای توصیفی.. 82
- 5-2-2- یافتههای استنباطی.. 83
- 5-3- بحث… 86
- 5-4- پیشنهادات کاربردی پژوهشگر در ارتباط نتایج حاصل از این پژوهش…. 87
- 5-5- پیشنهاد پژوهشی.. 88
- 5-6- محدودیتها 88
- منابع و مآخذ
عنوان : | پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در کسب و کارهای کوچک و متوسط |
تعداد صفحات: | 102 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید