بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در کسب و کارهای کوچک و متوسط
پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در کسب و کارهای کوچک و متوسط

پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در کسب و کارهای کوچک و متوسط

شرح مختصر:

کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر یاسوج  کسب و کارهایی است که تعداد آنها زیر صد نفر می­باشد از آنجا که تجارت الکترونیک به عنوان یکی از زیرمجموعه­های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. رویکرد اکثر مؤسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری تجارت الکترونیک در جهت ورود به بازارها و جذب مشتریان جدید مؤثر و کارا در این راستا می­باشد.

در شرکت­های کوچک و متوسط نیز رشد روزافزون فناوری اطلاعات و افزایش آگاهی افراد در استفاده از اینترنت و فناوری­های مرتبط، لزوم ایجاد و به کارگیری هر چه بیشتر تجارت الکترونیک را آشکار نموده است. این نیاز آنچنان شدید و قوی می­باشد که بی­توجهی به آن نه تنها موجب عقب ماندن از سیر جهانی تجارت می­شود، بلکه در انتها منجر به حذف کامل از این گردونه خواهد شد و مشکلاتی را برای این شرکت­ها در زمینه رقابت و جذب مشتری بوجود می­آورد.

بکارگیری تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر یاسوج فایده­هایی را در بر دارد که شامل، عدم وجود واسطه و دلایل برای فروش، کم شدن کاغذ بازی­های اداری، کم شدن هزینه­های مربوط به اشتباهات، سهولت وارد شدن به بازارهای جدی، می­باشد و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بکارگیری این نوآوری جدید (تجارت الکترونیک) در شهر یاسوج، توسط شرکت­ها چه کوچک و چه بزرگ  موجب خلق مزایای متعددی می­شود و این مزایا سبب تقویت انگیزه این شرکت­ها به این پدیده شده است. شرکت­های کوچک و متوسط به دلیل نقش مهم در اقتصاد در صورت بکارگیری تجارت الکترونیکی می­توانند بهره وری و کارآیی کل سیستم اقتصادی را ارتقاء بخشند.

یکی از قدم­های مهم و حیاتی در این شرکت­ها تعیین فاکتورهای موفقیت است. رشد سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک نیاز به اندازه­گیری موفقیت این نوع تجارت را افزایش می­دهد.  فاکتورهای بحرانی موفقیت، تأثیر بسیار مهم و پر قدرتی برکارآیی این شرکت­ها دارند، شناسایی فاکتورهای بحرانی موفقیت تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط در یاسوج چشم­انداز مهمی پیش روی این شرکت­ها قرار می­دهد که به دنبال کشف رازهای موفقیت و افزایش سود باشند.

فهرست مطالب

  • چکیده 1
  • فصل اول: کليات تحقيق
  • 1-1- مقدمه. 3
  • 1-2- بيان مسئله. 3
  • 1-3- ضرورت و اهميت تحقيق.. 6
  • 1-4- اهداف تحقيق.. 7
  • 1-5- سؤالات تحقيق.. 8
  • 1-6- تعاريف نظری و عملياتي واژه­ها 8
  • 1-7- قلمرو تحقيق.. 10
  • 1-7-1- قلمرو موضوعي.. 10
  • 1-7-2- قلمرو مکاني.. 10
  • 1-7-3- قلمرو زماني.. 10
  • فصل دوم: مروری بر ادبیات و پيشينه تحقيق
  • 2-1- مقدمه. 12
  • 2-2- تاریخچه تجارت الکترونیکی.. 12
  • 2-3- بلوغ الکترونیکی.. 16
  • 2-4- تعریف تجارت الکترونیکی.. 18
  • 2-5- اهمیت تجارت الکترونیک…. 19
  • 2-5-1- عوامل سازمانی.. 20
  • 2-5-2- انعطاف­پذیری سازمانی.. 21
  • 2-5-3- تمایل سازمانی 21
  • 2-5-4- سرعت تغییر. 21
  • 2-5-5- عوامل بازار 22
  • 2-5-5- 1- پویایی رقابتی.. 22
  • 2-5-5-2- پویایی مشتری.. 22
  • 2-6- عوامل مربوط به تجارت الکترونیک…. 22
  • 2-7- مدل­های تجارت الکترونیک…. 24
  • 2-7-1- تجارت بنگاه با بنگاه 26
  • 2-7-1-1- معرفی سایت­ها و شرکت­های موفق در تجارت بنگاه به بنگاه 28
  • 2-7-1-2- شرایط سرمایه­گذاری درمدل تجارت الکترونیک بنگاه به بنگاه درایران.. 29
  • 2-7-2- تجارت بنگاه بامصرف­کننده 29
  • 2-7-3- تجارت مصرف کننده با مصرف کننده 30
  • 2-7-4- بنگاه به بنگاه به مشتری.. 30
  • 2-7-5- تجارت مشتری با بنگاه 31
  • 2-7-6- تجارت نظیربه نظیر. 31
  • 2-7-7- تجارت موبایل.. 32
  • 2-7-8- تجارت الکترونیکی درون سازمانی.. 32
  • 2-7-9- تجارت الکترونیکی بنگاه به کارکنان.. 32
  • 2-7-10- شراکت الکترونیکی.. 32
  • 2-7-11- تجارت الکترونیکی غیر کسب و کاری.. 33
  • 2-7-12- آموزش الکترونیکی.. 33
  • 2-7-13- بازار به بازار 33
  • 2-7-14- دولت الکترونیکی.. 33
  • 2-8- مزایای تجارت الکترونیکی 33
  • 2-9- مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان.. 35
  • 2-10- محدودیت­های و موانع تجارت الکترونیکی.. 36
  • 2-10-1- محدودیت­های فنی تجارت الکترونیکی.. 36
  • 2-10-2- محدودیت­های غیرفنی تجارت الکترونیکی.. 37
  • 2-11- تجارت الکترونیک در ایران.. 38
  • 2-12- موانع توسعه تجارت الکترونیک در ایران.. 39
  • 2-13- عوامل محرک تجارت الکترونیکی.. 40
  • 2-13-1- انقلاب دیجیتالی.. 40
  • 2-13-2- دنیای جدید کسب و کار 40
  • 2-14- ابزارهای تجارت الکترونیک…. 41
  • 2-14-1- مبادله الکترونیک داده­ها 41
  • 2-14-2- کاتولوگ­های شبکه­ای.. 41
  • 2-15- اهمیت و نقش  شرکت­های کوچک و متوسط در توسعه. 42
  • 2-16- فناوری اطلاعات و شرکت­های کوچک و متوسط… 43
  • 2-17- عوامل مؤثر برکاربرد فناوری اطلاعات درشرکت­های کوچک و متوسط… 43
  • 2-18- نقش اهمیت و مفهوم شرکت­های کوچک در ایران.. 44
  • 2-19- الگوی راهبردی پایه گذاران سازمان.. 45
  • 2-20- شاخص­های اثربخشی کسب و کارهای کوچک و متوسط… 45
  • 2-21- پیشینه تحقیق.. 46
  • 2-21-1- تحقیقات داخلی.. 46
  • 2-21-2- پیشینه خارجی.. 50
  • 2-22- مدل مفهومی تحقیق.. 53
  • 2-23- فرضیات تحقیق.. 54
  • فصل سوم: روش شناسی تحقیق
  • 3-1- مقدمه. 57
  • 3-2- روش تحقیق.. 57
  • 3-3- جامعه آماری.. 58
  • 3-4- روش نمونه گیری.. 58
  • 3-5- ابزار گردآوری داده­ها 59
  • 3-6- روايي و پايايي.. 59
  • 3-6-1- روایی ابزار سنجش…. 60
  • 3-6-2- پایایی ابزار سنجش…. 60
  • 3-7- روش تجزیه و تحلیل داده­ها 61
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها
  • 4-1- مقدمه. 63
  • 4-2- توصيف شاخص­هاي جمعيت شناختي.. 63
  • 4-3- تجزيه و تحليل توصيفي  متغيرها 72
  • 4-4- آمار استنباطي.. 76
  • 4-5- رتبه­بندي متغیرهای مستقل.. 80
  • فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
  • 5-1- مقدمه. 82
  • 5-2- نتیجه گیری.. 82
  • 5-2-1- یافته­های توصیفی.. 82
  • 5-2-2- یافته­های استنباطی.. 83
  • 5-3- بحث… 86
  • 5-4- پیشنهادات کاربردی پژوهشگر در ارتباط نتایج حاصل از این پژوهش…. 87
  • 5-5- پیشنهاد پژوهشی.. 88
  • 5-6- محدودیت­ها 88
  • منابع و مآخذ
عنوان : پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در کسب و کارهای کوچک و متوسط
تعداد صفحات: 102 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


یک − = 0