بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه ریسک پذیری مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی
پایان نامه ریسک پذیری مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی

پایان نامه ریسک پذیری مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی

شرح مختصر:

مدیران درتمامی سازمان ها، خصوصاً در واحدهای تولیدی با ریسک سر و کار دارند. تمرکز مدیریت خصوصاً در واحدهای تولیدی، اکثر اوقات روی علل وقوع ریسک است. اقدامات مربوط به آزادسازی بازار، جهانی شدن، و از طرف دیگر افزایش رقابت، و تنوع گرایی، شرکت ها را در معرض خطرات و چالش های فراوانی قرارداده است. به نوعی که شرایط جدید مستلزم نوآوری مداوم در روش های موجود برای مدیریت شرکت ها و ریسک های مرتبط با آن است، تا بتوان در محیط رقابتی از مزیت های لازم برخوردار بود. از سوی دیگر شرکت هایی که با فشار مالی روبه رو هستند قادر به تامین وجوه مورد نیاز برای همه سرمایه گذاری های مطلوب نیستند. عدم توانایی درتامین وجوه مورد نیاز، از ناتوانی مدیران مالی درمدیریت دارایی های نقدی ناشی می شود. از طرف دیگر ارتباط صحیح بین نظام های مالي وتولیدی ازمهمترين عوام رشدوتوسعه اقتصادی محسوب خواهدشد. بنابراین برای گسترش ظرفیت ها، شرکتها باید ریسکهایی را که می پذیرند، بشناسند.شرکتها بجای آنکه خود را بر اساس حدس و گمان یا شاید در عدم اطمینان غوطه ور کنند،باید قادر به انتخاب عقلایی ریسکها و سپس مدیریت آنها باشند.لذا محقق دراین تحقیق به دنبال پیداکردن جواب برای این سؤال هست که آبا ریسک پذیری مدیران برموفقیت تجاری واحدهای تولیدی شهرک صنعتی یاسوج تأثیر گذار بوده است یانه؟

اهميت توليد در اقتصاد چيزي نيست كه نياز به توضيح داشته باشد. در جهان صنعتي امروز، به توليد به عنوان يك سلاح رقابتي نگريسته مي‌شود و سازمان‌هاي توليدي در محيطي قرار گرفته‌اند كه از ويژگي‌هاي آن مي‌توان به افزايش فشارهاي رقابتي، تنوع در محصولات، تغيير در انتظارات اجتماعي و افزايش سطح توقع مشتريان اشاره كرد که موفقیت در این عرصه  بدون ریسک امکان پذیر نخواهد شد. (الیاسی،1390).

ریسک پذیری به معنای انجام هرگونه فعالیتی است که دارای حداقل یک نتیجه مبهم یا نامطمئن باشد. نتیجه مذکور ممکن است مثبت بوده و منفعتی برای فرد به همراه داشته باشد و یا ممکن است منفی بوده و فرد با زیان مواجه شود. همچنین از دیدگاه تصمیم گیری، ریسک پذیری عبارتست از انتخاب سنجیده یک رفتار همراه با ریسک(جانسون[1]، 2006).

ریسک پذیری بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است.همچنان که پیتر دراکر اندیشمند بزرگ مدیریت، در دهه 1970 عنوان کرد، ” فعالیت اقتصادی یعنی بکارگیری منابع کنونی برای یک آینده نامطمئن”.تنها چیزی که در مورد آینده قطعی است، عدم اطمینان وریسک است.بررسی های تاریخی که توسط دکتر دراکر انجام شده بود نشان می داد دستیابی به عملکرد اقتصادی بهتر همواره با عدم اطمینان بیشتر همراه بوده است یابه عبارت دیگر با ریسک پذیری بیشتر(متیوز[2]، 2013).

در اقتصادهای توسعه یافته اهمیت و نقش مدیریت ریسک در تحقق هدفهای سازمانی به خوبی شناخته شده و بدرستی ازدستاوردهای آن بهره گرفته می شود. درحالی که در بیشتر کشورهای در حال توسعه این شناخت هنوز به وجود نیامده است و خسارت های چشمگیری در نتیجه نبود سیستم های مدیریت ریسک وارد آمده است (جانسون، 2006).

فهرست مطالب

  • فصل اول (کلیات)
  • 1-1- مقدمه  3
  • 1-2- بیان مسئله 5
  • 1-3- اهمیت و ضرورت 6
  • 1-4- اهداف پژوهش 8
  • 1-4-1- هدف اصلی 8
  • 1-4-2- اهداف فرعي  8
  • 1-5- فرضيه‏هاي تحقیق 8
  • 1-5-1- فرضیه اصلی 8
  • 1-5-2- فرضیه های فرعي  8
  • 1-6- تعريف مفهومی و عملیاتی متغیرها  8
  • 1-6-1- تعاریف نظری 8
  • 1-6-2- تعاریف عملیاتی 9
  • 1-7- روش شناسی تحقیق 10
  • 1-8- ابزار گردآوري داده‏ها 10
  • 1-9- جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه  10
  • 1-10- روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها 10
  • 1-11- قلمرو تحقیق 10
  • فصل دوم (مبانی نظری پژوهش)
  • 2-1- مقدمه 12
  • 2-2- ریسک پذیری 12
  • 2-2-1- تاريخچه اندازه‌گيري ريسك  13
  • 2-2-2- انواع مختلف ريسک 14
  • 2-2-3- عناصر اصلي ريسك 15
  • 2-2-4- ابعاد پنجگانه ظرفیت ریسک 16
  • 2-2-5- مديريت ريسك 17
  • 2-2-6- مديريت ريسک ناملموس  18
  • 2-2-7- وظايف پيوسته در مديريت ريسک 19
  • 2-2-8- استراتژي‌هاي مديريت ريسک  19
  • 2-2-9- اهداف مدیریت ریسک  21
  • 2-2-10- اصول مدیریت ریسک  21
  • 2-2-11- مزایای مدیریت ریسک  22
  • 2-3- موفقیت شغلی 22
  • 2-3-1- شغل  23
  • 2-3-2- عوامل انتخاب شغل  24
  • 2-3-3- بهره وری 25
  • 2-3-4- تعریف بهره وری 25
  • 2-3-5- ديدگاه هاي مختلف درباره بهره وري 26
  • 2-3-6- تفاوت بهره وري با توليد 27
  • 2-3-7- مفاهیم مرتبط با بهره وری 28
  • 2-3-8- برخي سوبرداشت ها درباره مفهوم بهره وري  28
  • 2-3-9- سطوح بهره وري  29
  • 2-3-10- ضرورت مديريت فراگير بهره وري 31
  • 2-3-11- سازمان هاي ملي بهره وري در برخي از كشورهاي آسيايي 34
  • 2-3-12- تعريف شاخص هاي بهره وري  35
  • 2-3-13- انواع شاخص هاي بهره وري 36
  • 2-3-14- استراتژي هاي ارتقاء بهره‌وري  39
  • 2-3-15- راه های افزایش بهره وری نیروی انسانی 40
  • 2-3-16- فرآیند چرخه مدیریت بهبود بهره وری 43
  • 2-3-17- سازوکارهای عملی 44
  • 2-3-18- منافع و فواید بهره ‌وری 48
  • 2-4- عملکردشغلی 48
  • 2-4-1- عوامل مؤثر بر عملكرد 49
  • 2-4-2- مفهوم ارزشيابي عملكرد 50
  • 2-4-3- اهداف ارزشيابي عملكرد 51
  • 2-4-4- رويكردها و روش هاي ارزشيابي عملكرد 52
  • 2-4-5- خطاهاي بالقوه در سيستم‌هاي ارزشيابي عملكرد 55
  • 2-4-6- عوامل مؤثر بر اثربخشي سيستم‌هاي ارزشيابي عملكرد 56
  • 2-5- پیشینه تحقیق 57
  • 2-5-1-تحقیقات داخلی 57
  • 2-5-2- تحقیقات خارجی 60
  • 2-6- مدل مفهومی پژوهش  62
  • 1-7- فرضیه های تحقیق 63
  • 1-7-1- فرضیه اصلی 63
  • 1-7-2- فرضیه های فرعي  63
  • فصل سوم (روش شناسی پژوهش)
  • 3-1- مقدمه 65
  • 3-2- روش شناسی تحقیق 65
  • 3-3- ابزار گردآوري داده‏ها 66
  • 3-4- جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه  66
  • 3-4- روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها 67
  • فصل چهارم (یافته­های پژوهش)
  • 4-1- مقدمه 69
  • 4-2- یافته­های پژوهش  70
  • 4-2-1- یافته­های توصیفی جنسیت 70
  • 4-2-2- یافته­های توصیفی وضعیت سن  71
  • 4-2-3- یافته­های توصیفی تحصیلات 72
  • 4-2-4- یافته­های توصیفی سابقه خدمت 73
  • 4-2-5- یافته­های توصیفی وضعیت استخدامی 74
  • 4-2-7- شاخص‌های آمار توصیفی متغيرهاي پژوهش 75
  • 4-3- فرضیه­های پژوهش  76
  • 4-3-1- فرضیه اصلی 76
  • 4-3-2- فرضیه های فرعي  77
  • 1- آموزش مدیریت ریسک بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی تأثیرگذار است. 77
  • 2- تحصیلات دانشگاهی مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی تأثیرگذار است. 78
  • 3- تجربه مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تأثیرگذار است. 79
  • 4- صلاحیت حرفه­ای مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی تأثیرگذار است. 80
  • فصل پنجم (نتایج پژوهش)
  • 5-1- مقدمه  82
  • 5-2- نتیجه گیری و بحث 82
  • 5-3- موانع و محدودیت­های پژوهش  85
  • 5-4- پیشنهادها 86
  • 5-4-1- پیشنهادهای کاربردی 86
  • 5-4-2- پیشنهادهای پژوهشی 86
  • فهرست منابع
عنوان : پایان نامه ریسک پذیری مدیران بر موفقیت تجاری واحدهای تولیدی
تعداد صفحات: 98 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


یک × = 1