بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه نقش اتوماسيون اداري بر بهبود تصميم گيري مديران
پایان نامه نقش اتوماسيون اداري بر بهبود تصميم گيري مديران

پایان نامه نقش اتوماسيون اداري بر بهبود تصميم گيري مديران

شرح مختصر:

امروزه محيط هاي كسب و كار با چالش هاي گوناگوني از قبيل؛ گسترده تر شدن تعاملات دروني و بيروني سازمان، نياز به ارتباط بيشتر واحدهاي سازماني و ضرورت نظارت مستمر بر پيشرفت كارها مواجهند و مديران سازمان ها نياز دارند كه با توجه به توانايي و محدوديت هاي بودجه اي خود، با سرعت و دقت بيشتري، روند انجام امور را نظارت و پي گيري نمايند(عبداللهي پور، 1390: 9).

در سال هاي اخير، پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات و شاخه هاي وابسته به آن، راه حلهاي مختلفي را از اين جنبه فرا روي محيط هاي كسب و كار قرار داده است . در اين ميان سيستم هاي اطلاعاتي مديريت به عنوان يكي از ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات از مهم ترين و كاراترين راه حل ها براي تسهيل، كنترل و نظارت بر گردش اطلاعات در سازمان ها است و يكي از پر كاربردترين انواع سيستمهاي اطلاعاتي در زمينه گردش اطلاعات در سازمان، سيستم هاي اتوماسيون اداري مي باشند . در اين سيستم ها گردش اطلاعات مكتوب و مكاتبات اداري در سازمان ، مورد توجه قرار مي گيرند و به طور معمول داراي ابزارهاي ارتباطي متعددي جهت ارسال و دريافت نامه ها و مكاتبات، ارسال و دريافت دستورات اداري، پيام هاي شخصي و فوري و ارسال و دريافت نامه هاي الكترونيكي داخل و خارج سازمان است. از سوي ديگر به كارگيري وسيع رايانه در انجام كار اداري و هم چنين در نظر گرفتن پيشرفتهاي عمدة حاصله در زمينه اتوماسيون اداري، به عنوان كاربردي از فناوري اطلاعات و ارتباطات و نيز توجه به نقش و اثر اين دو در كاهش ضريب اتلاف وقت، انرژي و هزينه هاي انجام امور، همراه با افزايش ميزان دقت و صحت عمليات و جديد بودن چنين تحولاتي در سازمان هاي كشور، تلاش و اهتمام جدي را در خصوص بررسي و پرداختن به اثرات اين نوع فناوريها در سطح خرد (سازمانها) و كلان (جامعه) مي طلبد. چرا كه عدم توفيق در ايجاد، پياده سازي و بهره برداري مناسب از چنين سيستم هايي، بدون مطالعه نقش و اثرات پياده سازي آن، تنها هزينه هنگفتي جهت ايجاد آن ها بر دوش سازمانها قرار خواهد داد. بنابراين به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات بويژه اتوماسيون اداري در سازمان ها، كه بررسي بهره وري آن بر عهدة اين تحقيق است هنگامي مفيد خواهد بود كه با افزايش بهره وري همراه باشد(آهنگرپور، 1387: 77).

همچنين ارتباطات و مكاتبات اداري در سازمان ها و مؤسسات اقتصادي به كلي متحول شده است، به گونه اي كه ديگر فرايندهاي كند و زمان بر اداري پذيرفتني نيست و بر اين اساس، ضرورت دارد تا ابزاري فراهم شود كه با بهره جويي از آن بتوان با سرعت و دقت بيشتري به انجام فرايندهاي اداري و پاسخگويي به موقع پرداخت . با گسترش روزافزون ارتباطات و پيدايش شكل هاي مختلفي از جريانات ارتباطي، شبكه هاي ارتباطي در تمام امور زندگي افراد سايه افكنده است و تجارت هم كه در اقصي نقاط جهان به طرق مختلف(توليد كالا يا خدمات ) ديده مي شود از اين قضيه مستثني نمي باشد. با پيشرفته و پيچيده تر شدن ارتباطات تجاري، سازمان ها براي از دست ندادن يكي از منابع ورودي (اطلاعات) لاجرم دست به ايجاد سيستم هايي در درون خود زدند تا بتوانند از اطلاعات موجود در اطراف و پيرامون خود نهايت استفاده را نمايند و اطلاعات خود را به نحو شايسته اي حفظ كنند و در صورت نياز با پردازش مناسب، اين اطلاعات را به مشتريان و در جهت جلب رضايت آنان، عرضه نمايند . در واقع محيط پر رقابت كسب و كار و دگرگوني هاي اين محيط در دهه ي 1990 لزوم توجه به سيستم هاي اطلا عاتي را دو چندان كرد . به همين جهت، بحث سيستم هاي اتوماسيون اداري كه نوعي از انواع سيستم هاي اطلاعاتي است روز به روز اهميت بيشتري مي يابد، چنا ن كه امروز سازمان هايي مي توانند در اغلب اوقات خود را در بالاترين ميزان آمادگي براي مقابله با تغييرات محيطي و داخلي ببينند كه از، درجه بالايي از اتوماسيون سود برده باشند (راي و کامر، 2002: 3).

 

فهرست مطالب

  • چکیده. 1
  • فصل اول:کلیات و مفاهیم تحقیق
  • 1-1-  مقدمه. 3
  • 1-2- بيان مساله. 4
  • 1-3- اهميت و ضرورت موضوع. 6
  • 1-4- اهداف تحقيق.. 7
  • 1-4-1- هدف اصلي : 7
  • 1-4-2- اهداف فرعي : 7
  • 1-5- فرضيه هاي تحقيق.. 7
  • 1-5-1- فرضيه اصلي : 7
  • 1-5-2- فرضيه هاي فرعي : 8
  • 1-6- متغيرهاي تحقيق : 8
  • 1-6-1- متغیر مستقل.. 8
  • 2-6-2- متغیر وابسته. 8
  • 1-7- قلمروتحقيق.. 10
  • 1-7-1-  قلمرو موضوعي تحقيق.. 10
  • 1-7-2- قلمرو مکاني تحقيق.. 10
  • 1-7-3- قلمرو زماني تحقيق.. 10
  • 1-8- تعاريف نظري و عملياتي تحقيق.. 10
  • 1-8-1- تعاريف نظري.. 10
  • 1-8-1-1-تصميم گيري سازماني : 10
  • 1-8-2- تعاريف عملياتي.. 11
  • 1-13- خلاصه فصل : 15
  • 1-14 – مدل مفهومی پژوهش… 15
  • فصل دوم:پیشینه ادبیات تحقیق
  • 2-1- مقدمه. 17
  • 2-2- چارچوب نظري تحقيق.. 18
  • 2-2-1- بخش اول : تصميم گيري.. 18
  • 2-2-1-1- طبقه بندي مديران در سازمانها 18
  • 2-2-1-2- سطوح مختلف تصميم گيرندگان مديريتي.. 19
  • 2-2-1-3- ديدگاههاي مطروحه درخصوص مديران.. 19
  • 2-2-1-4- معيار تعريف اطلاعات خوب براي مديران.. 20
  • 2-2-1-5- نقشهاي مديريتي و سيستمهاي اطلاعات حمايتي.. 20
  • 2-2-1-5-1- نقش بين فردي: 20
  • 2-2-1-5-2-  نقشهاي اطلاعاتي.. 21
  • 2-2-1-5-3- نقشهاي تصميم گيري.. 21
  • 2-2-1-6- مديران، تصميم گيري و سيستمهاي اطلاعاتي.. 21
  • 2-2-1-7- مدل فردي تصميم گيري و سيستمهاي اطلاعاتي.. 23
  • 2-2-1-8- تصميم گيري در سازمانها 23
  • 2-2-1-9- شرايط تصميم مديران.. 23
  • 2-2-1-10- تئوريهاي تصميم گيري.. 23
  • 2-2-1-10- 1- تئوري کلاسيک تصميم گيري.. 24
  • 2-2-1-10- 2- تئوري رفتاري تصميم گيري.. 24
  • 2-2-1-10- 3- بصيرت، قضاوت و پايبندي به عمل گذشته. 24
  • 2-2-1-10- 4- يابندگي قضاوتي.. 25
  • 2-2-1-10- 5-  قاطعيت در تصميم گيري.. 25
  • 2-2-1-10- 6- استراتژي درگير کردن ديگران در تصميم گيري.. 25
  • 2-2-1-10- 7-  تصميمات فردي، تصميمات مشورتي و تصميمات گروهي.. 25
  • 2-3- انواع اطلاعات.. 26
  • 2-3-1-  طبقه بندي اطلاعات از نظر کاربرد. 27
  • 2-3-2- طبقه بندي اطلاعات از نظر سطوح سازماني.. 28
  • 2-4-  نقش استراتژيک اطلاعات.. 29
  • 2-5- سيستمها 29
  • 2-5-1- روش سيستمها و ديدگاه سيستمي.. 30
  • 2-5-2-  چرخه حيات سيستم. 30
  • 2-6-  اهميت اطلاعات و سيستمهاي اطلاعاتي.. 30
  • 2-6-1- سيستمهاي اطلاعاتي.. 31
  • 2-7- کاربرد مديريت.. 31
  • 2-7-1- مشارکت بيشتر در تصميم گيري.. 31
  • 2-7-2-  افزايش سرعت در تصميم گيري.. 32
  • 2-7-3- افزايش سرعت در شناسايي مسائل.. 32
  • 2-7-4- طرح ريزي سازمان.. 32
  • 2-8- سيستمهاي اطلاعاتي مديريت.. 34
  • 2-8-1-  طبقه بندي سيستمهاي اطلاعاتي.. 34
  • 2-8-1- 4- طبقه بندي سيستمهاي اطلاعاتي از نظر کاربرد. 35
  • 2-8-1- 4- 1- سيستمهاي اطلاعات پشتيبان مديريت.. 36
  • 2-8-1- 4- 2- سيستمهاي اطلاعات مديريتي.. 36
  • 2-8-1- 4- 3- سيستمهاي اطلاعات توليد گزارش… 36
  • 2-8-1- 5-  سيستمهاي اطلاعات مديران ارشد. 37
  • 2-8-1- 6-  سيستمهاي اطلاعات استراتژيک… 37
  • 2-8-1- 7-  سيستمهاي اطلاعات پشتيبان تصميم. 38
  • 2-8-1- 7- 1- ابزارها و کاربردهاي سيستمهاي اطلاعت پشتيبان تصميم. 39
  • 2-8-1- 8-  سيستمهاي پردازش تبادلات يا تراکنشها 39
  • 2-8-1- 9-  سيستمهاي اطلاعات پشتيبان عمليات.. 40
  • 2-8-1- 10-  سيستمهاي اطلاعات اداري.. 40
  • 2-8-1- 11- سيستمهاي اطلاعات مديريت منابع انساني.. 41
  • 2-8-1- 12- سيستمهاي اطلاعات حسابداري.. 42
  • 2-8-1- 13- سيستمهاي اطلاعاتي تجاري.. 43
  • 2-8-1- 14-  سيستمهاي اطلاعات توليد. 44
  • 2-8-1- 15- سيستمهاي اطلاعات اسنادي.. 44
  • 2-9- اتوماسيون اداري.. 45
  • 2-9-1- مزایا اتوماسیون اداری.. 48
  • 2-9-1-1- مزایای مستقیم. 48
  • 2-9-1-2- مزایای غیر مستقیم. 49
  • 2-9-2- معایب سیستم اتوماسیون اداری : 49
  • 2-9-2- انواع کاربردها یا زیر سیستم های اتوماسیون اداری : 49
  • 2-9-3-  ارگونومی در مکانیزاسسیون اداری.. 50
  • 2-9-4- بکار گیری تکنولوژی در اتوماسیون اداری.. 51
  • 2-9-5- مجموعه نرم ا فزار های اتوماسیون.. 52
  • 2-3-6- دستیابی به تعریفی بنیادین ؛ اتوماسیون چیست ؟. 53
  • 2-9-6-1- اتوماسیون کارخانه ای.. 53
  • 2-9-6-2- اتوماسیون خدمات.. 53
  • 2-9-8- سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری.. 56
  • 2-9-8-1- کاربران سیستم : 56
  • 2-9-8-2- اثر روی ارتباطات : 56
  • 2-9-8-3- اثر روی تصمیم گیری : 56
  • 2-9-9-  نمونه کاربرد های سیستم اتوماسیون اداری.. 56
  • 2-9-9-1- سیستم اطلاعاتی اتوماسیون اداری ( OAS ) 56
  • 2-9-9-2- سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی  ( ECS ) 56
  • 2-9-9-3- سیستمهای اطلاعاتی عملیاتی  ( TPS ) 57
  • 2-9-9-4- سیستمهای اطلاعاتی مدیریت ( MIS ) 57
  • 2-9-9-5- سیستمهای مطالعاتی کمک به تصمیم گیری ( DSS ) 57
  • 2-9-9-6- سیستمهای اطلاعاتی جامع و یکپارچه (ES ) 58
  • 2-9-9-7-  سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری ( OAS ) 58
  • 2-9-10- جدول انواع کاربرد های سیستم اتوماسیون اداری.. 61
  • 2-9-11-  نکات برجسته درباره اتوماسیون   و بهسازی روشهای کار. 62
  • 2-9-11-1-  خودكارسازي.. 62
  • 2-9-12- اتوماسيون و تصميمات مديريت.. 63
  • 2-9-12-1- ضرورت تفكر براي آينده. 64
  • 2-9-12-2- بهبود كار و اتوماسيون.. 64
  • 2-9-13- تحقق دولت الكترونيك در ايران.. 66
  • 2-9-13-1-  اتوماسيون  فعاليتهاي اختصاصي.. 67
  • 2-9-13-2-  اتوماسيون فعاليتهاي عمومي.. 67
  • 2-9-13-3-  مزایای دولت الکترونیکی.. 68
  • 2-10- پيشينه تحقيقات انجام شده. 69
  • 2-10-1- پيشينه داخلي.. 69
  • 2-10-2- پيشينه خارجي.. 75
  • 2-11- جمع بندی از تحقیقات داخلی و خارجی.. 82
  • 2-12- خلاصه فصل : 83
  • فصل سوم:روش تحقيق – متدولوژی
  • 3-1- مقدمه. 85
  • 3-2- روش تحقيق.. 85
  • 3-4- جامعه آماري.. 86
  • 3-5- روش نمونه گيري و حجم نمونه. 86
  • 3-6- ابزار گردآوري اطلاعات.. 86
  • 3-6-1 ويژگيهاي شخصي آزمودني ها 86
  • 3-6-2- پرسشنامه تاثير اتوماسيون اداري بر بهبود تصميم گيري.. 86
  • 3-7- روايي ابزار گرداوري داده ها 87
  • 3-8- پايايي ابزار گرداوري داده ها 87
  • 3-9- روش تجزيه و تحليل اطلاعات.. 88
  • 3-10- خلاصه فصل سوم. 88
  • فصل چهارم:تجزیه و تحلیل فرضیات
  • 4-1 مقدمه. 90
  • 4-2 توصيف شاخصهاي جمعيت شناختي.. 91
  • 4-3- تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها 95
  • 4-3- 1- اثر صحت اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  95
  • 4-3-2- اثر دقت اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  96
  • 4-3-3-  اثربهنگام بودن اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  97
  • 4-3-4- اثر اقتصادي بودن اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  98
  • 4-3-5- توصيف وضعيت کلي متغيرها 99
  • 4-3-آمار استنباطي.. 100
  • 4-3-1- تحلیل اثر صحت  اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  100
  • 4-3-2- تحلیل  اثر دقت اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران. 101
  • 4-3-3 تحلیل اثربهنگام بودن اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  101
  • 4-3-4  اثر تحلیل اقتصادی بودن اتوماسیون اداری بر بهبود تصميم گيري مديران. 102
  • 4-4- همبستگي اتوماسیون اداری با  مؤلفههای مختلف.. 103
  • فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
  • 5-1 مقدمه. 107
  • 5-2- خلاصه پژوهش.. 107
  • 5ـ3ـ نتیجه گیری و پیشنهادات.. 108
  • 5-3-1- تبیین فرضیه اول. 108
  • 5-3-2- تبیین فرضیه دوم. 109
  • 5-3-3- تبیین فرضیه سوم. 110
  • 5-3-4- تبیین فرضیه چهارم. 111
  • 5-3- جمع بندی از نتایج پژوهش.. 112
  • 5-4- پيشنهادهاي پژوهشی.. 113
  • 5-5- پيشنهادهاي کاربردي.. 115
  • 5-7- پيشنهادات قابل تعميم در خصوص اتوماسيون اداري در مجموعه هاي اداري.. 116
  • 5 ـ6ـ محدوديت هاي تحقيق.. 116
  • پیوست: پرسشنامه. 127
  • آزمونهاي آماري پژوهش : 127
  • منابع 
عنوان : پایان نامه نقش اتوماسيون اداري بر بهبود تصميم گيري مديران
تعداد صفحات: 135 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  12000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


نُه + = 13