شرح مختصر:
واژه كارآفريني از كلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد شدن نشأت گرفته است (كوكران،1968). مفهوم كارآفريني طيف گستردهاي از معاني را در بر ميگيرد. صاحبنظران بر اين باورند كه كارآفريني عبارت از هر نوع كوشش در ايجاد كسب و كار جديد يا فعاليتهاي جديد مخاطره آميز همچون خوداشتغالي، ايجاد يك سازمان جديد و يا توسعه سازماني از طريق يك فرد، يك تيم و يا يك سازماني كه قبلاً تاسيس شده است ميباشد (سالاريان زاده و همكاران،1390).
كارآفريني روند تحريك و وسيله پيشرفت و استفاده بهتر از كاركنان در سازمان است. فرايند استفاده از كاركناني كه فكر ميكنند قادر به انجام كارهاي متفاوت و بهتر هستند ميباشد ( هادي زاده مقدم، 2005). كروكت كارآفريني را به عنوان يك فرايند پويا از تغيير، خلاقيت و نوآوري ميداند (دوبرو و بارنت ،2005).
در طول سي سال گذشته به ويژه در دو دهه گذشته مفهوم كارآفريني در سازمانهاي موجود تكامل يافته و با عناوين مختلفي از جمله كارآفريني سازماني، كارآفريني درون سازماني، مديريت كارآفريني و كارآفريني راهبردي شناخته ميشود. به نظر ميرسد كه كارآفريني سازماني بيشترين توجه را نسبت به خود به عنوان يك مفهوم، جلب كرده است (چريستنسن ،304:2004).
كارآفريني سازماني فرايندي است كه محصولات و خدمات يا فرايندهاي نوآورانه را به وسيله خلق فرهنگ كارآفرينانه در يك سازمان ايجاد ميكند (فراي، 370:1993). بورگلمن (1983) كارآفريني سازماني را فرايندي تعريف ميكند كه به موجب آن سازمانها از طريق توسعة داخلي به متنوع سازي مبادرت ميورزند (كايتد اين لائو،2010).
اولين گام در تشريح كارآفريني سازماني تعيين ابعاد كارآفريني فردي براي تبديل آن به كارآفريني سازماني است. اساس كارآفريني سازماني نوآوري در محصول، تمايل به ريسك پذيري و پيش كنشانه بودن است (اميركبيري و فتحي،1389).
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق…………………………………………………………………………………… 1
- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2
- بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 5
- اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 6
- تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 6
- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 7
- فصل دوم : مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق………………………………………………………. 9
- 2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 10
- 2-2- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 10
- 2-2-1- کارآفرینی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………….. 10
- 2-2-1-1- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی……………………………………………………………………………………… 10
- 2-2-1-2- تعاریف کارآفرینی…………………………………………………………………………………………………………. 11
- 2-2-1-3- سیر تکوینی کارآفرینی سازمانی………………………………………………………………………………….. 12
- 2-2-1-4- تعاریف کارآفرینی سازمانی…………………………………………………………………………………………… 13
- 2-2-1-5- انواع کارآفرینی……………………………………………………………………………………………………………… 14
- 2-2-1-6- انواع سازمانها از نظر کارآفرینی…………………………………………………………………………………. 18
- 2-2-1-7- مدلهای کارآفرینی سازمانی……………………………………………………………………………………….. 19
- 2-2-1-7-1- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن…………………………………………………………….. 19
- 2-2-1-7-2- مدل کارآفرینی اکولز و نک…………………………………………………………………………………….. 21
- 2-2-1-7-3- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و هودگتس……………………………………………………….. 21
- 2-2-1-7-4- مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون………………………………………………………………………….. 22
- 2-2-1-7-5- مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ………………………………………………………… 23
- 2-2-1-8- ویژگیهای سازمان کارآفرین……………………………………………………………………………………….. 28
- 2-2-1-8-1- ابعاد ساختاری سازمانهای کارآفرین……………………………………………………………………… 28
- 2-2-1-8-2- ابعاد محتوایی سازمانهای کارآفرین………………………………………………………………………. 30
- 2-2-1-9- مزایای کارآفرینی سازمانی……………………………………………………………………………………………. 32
- 2-2-1-10- موانع کارآفرینی سازمانی…………………………………………………………………………………………… 33
- 2-2-2- رهبری خدمتگزار………………………………………………………………………………………………………………. 35
- 2-2-2-1- تعریف رهبری……………………………………………………………………………………………………………….. 35
- 2-2-2-2- سبک رهبری………………………………………………………………………………………………………………… 35
- 2-2-2-3- تعاریف رهبری خدمتگزار…………………………………………………………………………………………….. 36
- 2-2-2-4- تئوری رهبری خدمتگزار……………………………………………………………………………………………… 37
- 2-2-2-5- مولفههای رهبری خدمتگزار از دیدگاه اسپیرز…………………………………………………………… 39
- 2-2-2-6- تئوری خدمتگزاری پترسون…………………………………………………………………………………………. 41
- 2-2-2-7- مولفههای رهبری خدمتگزار از دیدگاه راسل و استون……………………………………………… 44
- 2-2-2-8- ویژگیهای رهبری خدمتگزار از دیدگاه لاب……………………………………………………………… 45
- 2-2-2-9- ویژگیهای رهبری خدمتگزار از دیدگاه دفت…………………………………………………………….. 46
- 2-2-2-10- دلایل کاربردی برای رهبری خدمتگزار…………………………………………………………………….. 48
- 2-2-2-11- کاربردهای رهبری خدمتگزار…………………………………………………………………………………….. 48
- 2-2-3- توانمندسازی روانشناختی…………………………………………………………………………………………………. 50
- 2-2-3-1- تعاریف و مفاهیم توانمندسازی……………………………………………………………………………………. 50
- 2-2-3-2- رویکردهای توانمندسازی……………………………………………………………………………………………… 51
- 2-2-3-2-1- رویکرد ارتباطی یا ساختاری……………………………………………………………………………………. 52
- 2-2-3-2-2- رویکرد انگیزشی……………………………………………………………………………………………………….. 53
- 2-2-3-2-3- رویکرد فوق انگیزشی یا رویکرد روانشناختی…………………………………………………………. 54
- 2-2-3-3- ابعاد توانمندسازی روانشناختی……………………………………………………………………………………. 56
- 2-2-3-4- مدلهای توانمندسازی روانشناختی……………………………………………………………………………. 59
- 2-2-3-4-1- مدل توماس و ولتهوس……………………………………………………………………………………………. 59
- 2-2-3-4-2- مدل اسپرتیزر…………………………………………………………………………………………………………… 59
- 2-2-3-4-3- مدل توانمندسازی رابینز، کرینو و فردنال……………………………………………………………… 60
- 2-2-3-5- اثرات نگرشی توانمندسازی روانشناختی بر کارکنان…………………………………………………. 61
- 2-2-3-6- اثرات رفتاری توانمندسازی روانشناختی بر کارکنان………………………………………………….. 63
- 2-3- پیشینه داخلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 64
- 2-3-1- رابطه رهبری خدمتگزار و توانمندسازی کارکنان…………………………………………………………… 64
- 2-3-2- رابطه رهبری خدمتگزار و کارآفرینی سازمانی………………………………………………………………… 67
- 2-3-3- رابطه توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی……………………………………………………………………….. 69
- 2-4- جمع بندی پیشینه، ارائه مدل نظری و فرضیههای پژوهش……………………………………………… 77
- 2-4-1- مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 78
- 2-4-2- فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………. 79
- فصل سوم : روش تحقیق……………………………………………………………………………………. 80
- 3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 81
- 3-2- روش و طرح تحقیق………………………………………………………………………………………………………………. 81
- 3-3- جامعه آماری پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 81
- 3-4- روش نمونهگیری و حجم نمونه……………………………………………………………………………………………. 81
- 3-5- ابزار گردآوری دادهها……………………………………………………………………………………………………………… 81
- 3-5-1- پرسشنامه رهبری خدمتگزار…………………………………………………………………………………………….. 82
- 3-5-2- پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی………………………………………………………………………………. 82
- 3-5-3- پرسشنامه کارآفرینی سازمانی………………………………………………………………………………………….. 83
- 3-6- شیوهی اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… 84
- 3-7- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………………… 84
- فصل چهارم : یافتههای تحقیق……………………………………………………………………………. 85
- 4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 86
- فصل پنجم : جمعبندی و نتیجهگیری و ارایه پیشنهادات………………………………………… 98
- 5-1- بحث و نتیجهگیری………………………………………………………………………………………………………………… 99
- 5-2- موانع و مشکلات اجرایی پژوهش…………………………………………………………………………………………. 104
- 5-3- محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… 105
- 5-4- پیشنهادات کاربردی پژوهش…………………………………………………………………………………………………. 105
- 5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی……………………………………………………………………………………………… 107
- پیوستها………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 108
- فهرست منابع
عنوان : | پایان نامه ارتباط بین رهبری خدمتگزار، توانمندسازی روانشناختی و کارآفرینی سازمانی |
تعداد صفحات: | 125 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید