اصلاحات ساختاری در بخش واقعی و مالی اقتصاد ایران، از ضرورتهای تحول در نظام بانکداری است. بانکها، به علت ساختار دولتمدارانه، پاسخگوی نیازهای سریعاً در حال رشد و تغییر مشتریان نیستند (معتمدی، 1392). تداوم سنت بانکداری دولتی در ایران تا حدود زیادی باعث نادیده انگاشتن نیازهای مشتریان شده است. دولتی بودن باعث شده که ضعف خدمترسانی بانکها به گونه درستی آشکار نشود. در این راستا فعالیت بانکهای خصوصی توانسته است با گسترش رقابت زمینه جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان را فراهم سازد. در شرایط رقابتی موجود بین بانکهای خصوصی و دولتی کشور آنهایی موفق بوده و در بازار در نزد مشتریان جایگاه ممتازی بدست میآورند که نیازهای مشتریان را از طریق خدمات با کیفیت و بخصوص از طریق جذب سپردههای بیشتر از طرف مردم برآورده سازند (عباسپور، 1393).
با افزایش تغییر در محیط کسب و کار و رقابتیتر شدن آن، سازمانها به سیستم تولیدی نیاز پیدا میکنند که بتوانند به کمک آن بهتمامی نیازهای مشتریان پاسخ دهند. مشتریان همواره خواهان محصولاتی با کاربرد بیشتر و متنوعتر بوده و تمایل دارند آنها را با سرعت هرچه بیشتر دریافت کنند. در واقع این مشکل که سازمانها چگونه میتوانند در محیطی پویا و غیرقابلپیشبینی موفق شوند، موضوعی است که به عنوان مهمترین چالش دنیای امروز شناخته میشود. (فرزی، 1392).
روشن است که حیات یک بانک منوط به سپردهگذاری مشتریان در آن است و در عدم و کاهش سپردهگذاری مشتریان در بانک و گرایش آنان به سمت رقبا با شکست مواجه میشوند. از طرف دیگر عدم درک و شناخت مدیران بانک درباره عوامل مؤثر بر تصمیم مشتریان به سپردهگذاری در بانکها باعث اشتباه تصمیمگیری، شکست برنامهها، نرسیدن به اهداف تعیین شده، عدم رضایت مشتریان و سرانجام افت عملکرد بانک در حوزههای مختلف خواهد شد (انواری رستمی و همکاران، 1386)؛ بنابراین بایستی به عوامل مؤثر بر جذب سپردههای بانکی توجه شود. مهارتهای مدیریتی میتوانند از عوامل مؤثر بر جذب سپردههای بانکی محسوب شوند (سنگینیان، 1382).
کاتز[1] (1987) مهارتهای اصلی مدیران را در سه دسته فنی، انسانی و ادراکی طبقهبندی کرده است. بر این اساس میتوان گفت که ضعف (بدتر از آن عدم) مهارتهای مختلف مدیریتی میتواند نتایج نامطلوبی را در سطح خرد برای مدیران و کارکنان و سطح کلان برای سازمان به همراه داشته باشد؛ به طوری که به پیامدهای نامطلوبی نظیر تصمیمات نادرست و بی موقع، عملکرد شغلی ضعیف، تعارض غیر سازنده کاری، تنیدگی شغلی و نیز کاهش اثربخشی، عدم برآورده ساختن نیازها و انتظارات ذینفعان سازمان و نهایتاً زوال سازمانی منجر شود (افشاری و همکاران، 1389).
امروزه سپردههای بانکی یکی از ابزارهای مهم اقتصادی و اجتماعی است که اتکاء به آن در بخشهای مختلف تجاری، خدماتی و اقتصادی اجتنابناپذیر بوده و به عنوان ابزاری در جهت رشد و توسعه اقتصادی پایدار کشورها نقش مهم و تأثیرگذاری دارد. از آنجاکه بانکها یکی از مهمترین سازمانهای فعال در هر نظام اقتصادی محسوب میشوند با جمعآوری و تخصیص بهینه سرمایههای پولی در جامعه نقش مهمی را ایفا میکنند.
ضرورت و اهميت پژوهش
در جهان پرتلاطم امروزی که سازمان و جوامع با تحولات شگرفت محیطی و تکنولوژی و به تبع آن تجارت جهانی و جهانی شدن رو به رو هستند، توان دستیابی به سطح مطلوب و مورد انتظاری از عملکرد در هالهای از ابهام فرو رفته است. در صورت اقتدار و توانمندی رکن مدیریت سازمان است که میتوان حسن عملکرد سازمانها را در شرایط فعلی انتظار داشت. بدین ترتیب ضروری مینماید که به توسعه و تعالی توانمندیهای مدیران توجه شود. (دهقانی، 1394).
به اعتقاد غالب صاحبنظران و متخصصان، آموزش و فراگیری علوم به طور عام و کسب مهارتهای لازم حرفهای به طور خاص به عنوان ضرورتی اجتنابناپذیر از اهمیت و جایگاه ویژهای در رشد و توسعه سازمانها برخوردار است. این واقعیت به این خاطر است که افراد انسانی تنها از طریق مهارتهای خاصی که داشته و یا از طریق آموزش و یادگیری کسب کردهاند قادر خواهند بود بر مشکلات مختلفی که در سطوح و ابعاد متفاوت بوجود میآیند فائق شوند. مهارت به تواناییهای قابل پرورش شخص که در عملکرد و ایفای وظایف او منعکس میشود، اشاره دارد؛ بنابراین منظور از مهارت توانایی کاربرد مؤثر دانش و تجربه شخصی بوده و ضابطه اصلی مهارت داشتن، اقدام و عمل مؤثر در شرایط متغیر است (کنتر[1]، 1381).
بنابراین امروزه درک صحیح و داشتن مهارتهای لازم برای اصلاح امور، همچنین ایجاد فرهنگی مبتنی بر دانش و یادگیری مستمر در سازمان از عناصر مهم در مدیریت کلان سازمانها است. بر این اساس اهمیت و ضرورت مهارتهای مدیریتی و آشنایی مدیران با اولویت به کارگیری مؤلفههای مهارت مدیر نقشی مهم در بهرهوری سازمانی دارد (افشاری و همکاران، 1390).
موضوع مهارتهای مدیریتی از جمله مسائلی است که از ابتدای تکوین مدیریت تا به امروز موردتوجه بوده و به شیوههای مختلف به آن پرداخته شده است (کتز[2]، 2009). از آنجا که لازمه مدیریت موفقیتآمیز دارا بودن مهارتهای سه گانه مدیریتی میباشد و نقصان در هر یک از مهارتها شانس موفقیت سازمان را به عنوان یک کل کاهش میدهد و هر یک از مهارتها به منظور انجام وظایف مدیریت موردنیاز است. (گودرزی و همکاران، 1391).
در شرایطی که سازمانها تحت تأثیر رقابتهای اقتصادی میباشند، ضرورت توجه به مهارتهای مدیریتی در بهبود فرایند جذب منابع مالی سازمان از اهميت ويژهاي برخوردار گرديده است. مديريت براي اينكه بتواند عملكرد سازمان متبوع خود را بهبود بخشد بايستي با دید كيفي به سازمان نگريسته و تلاش نمايد تا آنجا كه ممكن است با ارائه راهبردهاي اجرايي، بهرهوري و كيفيت عملکرد کاری سازمان تحت امر خود را در سطح مطلوب حفظ نمايد. (هداوند و صادقیان، 1387).
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول: کليات پژوهش
- 1-1- مقدمه. 3
- 1-2- بيان مسئله. 4
- 1-3- ضرورت و اهميت پژوهش…. 5
- 1-4- اهداف پژوهش…. 7
- 1-4-1- هدف کلی.. 7
- 1-4-2- اهداف جزئی.. 7
- 1-5- فرضیههای پژوهش…. 7
- 1-5-1- فرضیه اصلی.. 7
- 1-5-2- فرضیههای فرعی.. 7
- 1-6- متغيرهاي پژوهش…. 8
- 1-6-1- متغیر مستقل.. 8
- 1-6-2- متغیر وابسته. 8
- 1-7- تعاريف نظری و عملیاتی متغیرها 8
- 1-7-1- تعاریف نظری.. 8
- 1-7-2- تعاریف عملیاتی.. 8
- 1-8- قلمرو پژوهش…. 9
- 1-8-1- قلمرو موضوعي.. 9
- 1-8-2- قلمرو مکانی.. 9
- 1-8-3- قلمرو زماني.. 9
- فصل دوم: مبانی نظری و مروری بر ادبیات پژوهش
- 2- مبانی نظری و مروری بر ادبیات پژوهش…. 11
- 2-1- مقدمه. 11
- 2-2- مهارت چیست؟. 12
- 2-3- تعریف مدیریت… 12
- 2-4- سطوح مدیریت و میزان و نوع مهارتهای موردنیاز آنها 13
- 2-4-1-سطح عملیاتی (سرپرستی) 13
- 2-4-2- سطح میانی.. 13
- 2-4-3- سطح عالی.. 13
- 2-5- مهارتهای موردنیاز مدیران از دیدگاه صاحبنظران.. 14
- 2-5-1- دیدگاه کاتز. 14
- 2-5-2- دیدگاه رابینز. 15
- 2-5-3- دیدگاه بوم. 16
- 2-5-4- دیدگاه وتن و کمرون.. 16
- 2-5-5- دیدگاه موسسۀی تصمیمات فردی.. 17
- 2-6- چهارچوبهای الگويابی مديريتی.. 17
- 2-7- مهارتهای ارتباطی مدیران.. 20
- 2-8- مهارت تصمیمگیری مدیران.. 22
- 2-9- مهارتهای مديريت جديد آموزشي.. 23
- 2-9-1- مهارت شناختي و شخصيتي.. 23
- 2-9-2- مهارت تدبيرانديشی.. 24
- 2-9-3- مهارتهای مدیریت تغییر. 24
- 2-10- اثرات مهارتهای مدیریتی.. 24
- 2-11- مهارتهای مبتنی بر دانش مدیران و مدیریت مؤثر مسیر شغلی.. 25
- 2-11-1- مهارتهای خودآگاهی.. 25
- 2-11-2- دانش محیطی.. 25
- 2-11-3- دانش بین فردي.. 26
- 2-12-جایگاه و تعریف بانک…. 28
- 2-13-تاریخچه بانکداری در جهان و ایران.. 29
- 2-13-1- دوره جدید بانکداری.. 29
- 2-13-2- تاريخچه بانکها 29
- 2-14- سپردههای بانکی.. 30
- 2-14-1-روحیّات صاحبان وجوه 30
- 2-14-2-انواع و ویژگیهای سپردههای بانکداری متعارف… 31
- 2-15- جایگاه و تعریف بانک در بانکداری بدون ربای ایران.. 32
- 2-16-انواع سپرده در بانکداری بدون ربای ایران.. 32
- 2-16-1- سپرده جاری (قرضالحسنه) 32
- 2-16-2-سپرده پسانداز (قرضالحسنه) 32
- 2-16-3- سپرده سرمایهگذاری مدّتدار 33
- 2-17- اصول اساسي صنعت بانكداري.. 33
- 2-18- بررسی روشهای جذب سپرده 33
- 2-19- عوامل مؤثر بر جذب سپردههای بانکی.. 34
- 2-19-1- عوامل برونسازمانی.. 35
- 2-19-2-عوامل مؤثر درونسازمانی.. 35
- 2-20- مدیریت منابع بانکها 36
- 2-20-1- روش ادغام وجوه 36
- 2-20-2- روش تبدیل وجوه 37
- 2-20-3- روش برنامهریزی خطی.. 37
- 2-20-4- مدیریت تعهدات… 37
- 2-21- روشهای تجهیز منابع در بانک صادرات و سایر بانکها 38
- 2-21-1- تجهیز منابع در بانکداری سنتی.. 38
- 2-21-2- تجهیز منابع در بانکداری اسلامی.. 39
- 2-21-2- 1- سپردههای قرضالحسنه (پسانداز) 39
- 2-21-2-2- سپردههای قرضالحسنه (جاری) 39
- 2-21-2-3- سپردههای سرمایهگذاری (مدتدار) 40
- 2-22-اولویتهای تخصيص منابع.. 40
- 2-22-1- ذخاير اوليه. 40
- 2-22-2- ذخاير ثانويه. 40
- 2-22-3- ذخاير ثالثيه. 41
- 2-23- عوامل مؤثر بر تجهيز منابع مالي در بانک…. 41
- 2-23-1- نقش عامل اعتمادپذيري مشتريان در جذب منابع مالي.. 41
- 2-23-2- نقش عامل رضايت مشتريان از سازمان در جذب منابع مالي.. 41
- 2-23-3- نقش عوامل سرمايه فيزيکي در جذب منابع مالي.. 42
- 2-23-4- نقش عامل تنوع خدمات در جذب منابع مالي.. 42
- 2-24- مؤلفههای تأثیرگذار بر جذب سپرده 42
- 2-25- بازاريابي در بانك و مؤسسات پولي و مالي.. 43
- 2-25-1- آميختة بازاريابي خدمات بانكي.. 44
- 2-26- افزایش سود سپردههای بانکی بر سودآوری بانک صادرات… 48
- 2-27- نقش مهارت در جذب سپرده مشتری.. 50
- 2-28- معرفی و تاریخچه بانک صادرات… 54
- 2-28-1- مقدمه. 54
- 2-28-2- تاریخچه بانک صادرات… 54
- 2-28-3- فعالیتهای بانک استان کهگیلویه و بویراحمد. 54
- 2-28-4- فعالیتهای عام. 54
- 2-28-5- فعالیتهای خاص…. 55
- 2-28-6- چشمانداز بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد. 55
- 2-28-7- مأموریت بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد. 55
- 2-28-8- خطمشی کیفیت بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد. 56
- 2-28-9- منشور اخلاقی بانک صادرات صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد. 56
- 2-29- پیشینه پژوهش…. 57
- 2-29-1- پیشینه داخلی.. 57
- 2-29-2- پیشینه خارجی.. 62
- 2-30- مدل پژوهش…. 64
- فصل سوم: روش پژوهش
- 3-1- مقدمه. 65
- 3-2-روش پژوهش…. 65
- 3-3- جامعه آماری.. 66
- 3-4-روش نمونهگیری و تعیین حجم نمونه. 66
- 3-5- روش جمعآوری و اطلاعات… 67
- 3-5-1- روش کتابخانهاي.. 67
- 3-5-2- روش میدانی.. 67
- 3-5-3- ابزار گردآوری دادهها 67
- 3-6- روایی و پایایی ابزار 68
- 3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها 69
- 3-8- ملاحظات اخلاقی.. 69
- فصل چهارم: تجزيه و تحليل دادهها
- 4- تجزیه و تحلیل دادهها 71
- 4-1- مقدمه. 71
- 4-2- توصیف نمونه و پردازش اطلاعات بهدستآمده 72
- 4-2-1- متغیر جنس…. 72
- 4-2-2- متغیر وضعیت تأهل.. 73
- 4-2-3- میزان تحصیلات… 73
- 4-2-4- متغیر سن.. 74
- 4-2-5- متغیر سابقه مدیریت… 75
- 4-2-6- متغیر سابقه کار 76
- 4-2-7- آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش…. 77
- 4-3- نتایج مربوط به آزمون فرضیههای پژوهش…. 77
- 4-3-1- یافتهها و تحلیلهای رگرسیون چند گانه پژوهش…. 80
- فصل پنجم: نتيجهگيري و پيشنهادات
- 5- نتیجهگیری و پیشنهادات… 82
- 5-1- مقدمه. 82
- 5-2-نتیجهگیری کلی.. 82
- 5-3- بحث… 86
- 5-4- پیشنهادات کاربردی پژوهشگر در ارتباط نتایج حاصل از این پژوهش…. 87
- 5-5-پیشنهادهای پژوهشی برای پژوهشات آینده 88
- 5-6- محدودیتهای پژوهش…. 88
- منابع و مآخذ. 89
- پیوستها 94
عنوان : | پایان نامه مهارتهای مدیریتی با جذب سپرده بانکی |
تعداد صفحات: | 122 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 59000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید. |
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید